Gå til innhold

Søvnproblemer

Fremhevede innlegg

Skrevet

I det siste har jeg hatt store søvnproblemer. Årsaken er antakelig en kombinasjon av noe stress og angst men jeg føler at ingenting hjelper.

Jeg følger de vanlige rådene - forsøke å ha en jevn døgnrytme, ikke sitte med ipad etc. rett før jeg skal sove, ikke sen kaffe, mørkt i rommet osv.

Jeg har flere lenger måttet bruke Nytol (som gjør en søvnig, men ikke reseptbelagt). Det som skjer er at jeg sovner, sover 3 timer og ikke klarer å sovne igjen. Jeg er anspent og noen ganger har jeg skjelvinger i armene i løpet av dagen. Jeg er merkbart trøtt, jeg klarer bare ikke å gli inn i søvnen, selv ikke en middagsblund.

Jeg vet at sovepiller ikke er bra for en. For andre med samme problem - hva ble løsningen? Rett og slett en psykolog eller noe angstdempende for å roe det som ligger i underbevisstheten?

Anonymous poster hash: 48141...508
Videoannonse
Annonse
Skrevet

-Du skal ikke sove middag hvis du har søvnvansker, det bare ødelegger enda mer for nattesøvnen

-Om du ikke får sove så skal du ikke bli liggende i senga, men stå opp å gjøre noe som kan "stresse" deg litt. Ikke tv, pc, e.l., men noe som å lese en bok, skrive handleliste, smøre niste, løse kryssord. Soverommet skal være soverom, ikke oppholdsrom, og vil du lese før du legger deg så ikke les på soverommet.

Jeg har ikke søvnvansker nå, og har ikke hatt det pga angst. Men jeg hadde uforklarlige søvnvansker i årevis, som jeg ble kvitt gjennom behandlinger hos healer :) Det kan anbefales :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...