Gå til innhold

Skoliose, operasjon?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg er en jente på 17 år som fikk vite at i mai at jeg har skoliose på 38 grader på det værste. Nå er jeg på utveksling i USA og fikk beskjed fra sykehuset i Norge at jeg skal tilbake i juni neste år for å se hvordan ryggen min ser ut, og om vi skal vurdere en operasjon. Jeg merker det på kroppen (og ser det utseendemessig) at ryggen min har blitt verre.

Det har ikke begynt å gjøre vondt før nå. Jeg har problemer med venstre kne pga at den ene hoften er høyere enn den andre, pluss at jeg er ubehagelig støl i ryggen der den bøyes på det meste.

Da jeg dro til sykehuset for å måle skoliosen var jeg ikke bekymret i det hele tatt, men da jeg fikk se røntgenbildet fikk jeg sjokk, jeg ble helt satt ut. Denne gangen vil jeg være forberedt, pluss at det er ganske tungt å ikke ha noen å snakke med som er i samme situasjon. Det virker som at foreldrene mine spesielt takler situasjoen enda dårligere enn meg.

Så, noen her som har operert og er fornøyde? Misfornøyde? Ødelegger det mye at ryggen er avstivet? Noen som har operert, så tatt ut metallet og føler at ryggen er bedre/verre?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...