Gå til innhold

Bukplastikk i Oslo eller Midtøsten?


Fremhevede innlegg

Skrevet

God kveld KG-lesere

Jeg har et lite problem om dagen, det som er er at jeg har klart å gå ned 57 kilo. Jeg var sykelig overvektig, og ville ikke gjennom en fedmeoperasjon. Noe jeg faktisk klarte fint uten. MEN nå har jeg mye løs hud, og dette skal liksom bli operert vekk på torsdag.

Mine foreldre sa til meg at de kunne låne meg halve beløpet, og at jeg kunne betale dem tusen kroner i måneden til beløpet er tilbakebetalt. Nå idag sier dem at de skal reise vekk i høsteferien, de vil at jeg skal være med sånn at jeg kan operere det jeg skal der. Det er mye billigere, de skal reise til et midtøsten land, landet er min pappas hjemmeland. Jeg vet at det finnes flinke leger der, og at de kan gå bra. Men jeg villle egentlig gjøre det her hjemme, sånn at jeg kunne komme rett hjem til min egen seng. Jeg er i midten av 20 årene, men pga. at jeg er student og bare har en deltidsjobb så klarer jeg ikke å betale hele beløpet med en gang selv. Men dette spurte jeg dem om da jeg først tenkte på dette, og jeg sa at jeg ikke ville bli skuffet om de ikke ville hjelpe meg for dette var ikke noe jeg kunne kreve. Men de svarte at de selvfølgelig skulle hjelpe meg, og at de forsto hvorfor jeg ønsket å gjøre dette. Men nå sier de noe annet, 4 dager før operasjonsdatoen. Vet ikke hva jeg skal gjøre, skal jeg reise med dem og gjøre det der, eller skal jeg bli her jobbe og operere meg her om ca. 3 måneder?

Men jeg synes det er flaut å ringe kirurgen nå og si at jeg ikke kan komme, han ga meg tom. en grei pris pga. at faktisk skjønte hva jeg hadde vært gjennom. Og huden rundt magen bare henger med masse strekkmerker.

Nei, jeg vet ikke... Skal jeg reise til midtøsten, eller skal jeg bli her og spare opp penger?

Hadde gleder meg masse til torsdag, vet det er sykt å glede seg til noe sånt noe. Men jeg gledet meg.



Anonymous poster hash: e40c4...6cc
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå veit jeg ikke hvilket land det er snakk om, men for meg virker det som om usikkerheten din ang å la deg operere i utlandet er så stor at jeg ville ikke gjort det. "det kan gå bra" er i mitt hode ikke godt nok. Dessuten, operasjonen i utlandet er kanskje billigere, men hva vil det koste hvis du skulle få en infeksjon i etterkant og må ligge på sykehus over en lang tid? Her i norge er den behandlinga i det minste gratis, og mye nærmere venner og kjente enn den er der nede...

Jeg skjønner forsåvidt at du har gledet deg, og hadde det vært meg så hadde jeg spart penger og gjort det her hjemme. Men det er meg, og det er du som må ta avgjørelsen=)

  • Liker 1
Skrevet

En sånn operasjon tror jeg er best å ta i Norge. De er sikkert flinke i det landet dine foreldre skal til, men mtp tiden etter er det best å ta den operasjonen her du bor. Hva hvis det oppstår komplikasjoner? Eller du ikke blir fornøyd? Da blir det rettet på gratis av den som opererte deg.

Ei venninne av meg tok full bukplastikk privat for et år siden, hun var nettopp på etterkontroll (bare etterkontroll er gull verdt når det er gjort her, oppfølging er viktig), og kirugen oppdaget at det ikke var som det skulle, så nå får hun en korrigerende operasjon som hun ikke betaler for.

  • Liker 1
Skrevet

Har du sjekket om du kan få dette dekket? Med så stor vektnedgang har du sikkert "fettforkle"/overheng, og dette får man dekket. Kanskje du må vente litt lenger, men det er det kanskje verdt? Husk at dersom du får komplikasjoner vil du måtte være lenge i din fars hjemland, og vil hverken kunne delta på studier eller jobbe. Du vil heller ikke få sykepenger i utlandet.

Anonymous poster hash: a50c3...9bb

  • Liker 1
Skrevet

Jeg får det ikke dekket, det er litt rart det der... noen får det dekket, andre ikke. Føler at det har litt med fastlegen å gjøre, om de vil prøve å hjelpe eller ikke.

Jeg har bestemt meg for å gjøre det her, jeg er veldig redd for å gjørde det i utlandet. Er redd for stygge arr og innfeksjon. Vet ikke om det blir bedre her, eller om resulatet blir bra i det hele tatt. Men jeg føler jeg har hud på heng på kroppen min. Det er ekkelt å se på, ekkelt å ta på, ekkelt rett og slett! Kan ikke leve sånn, jeg gruer meg til å ta av meg klær, eller det å se på meg selv naken er ikke et flott syn. Snakket med min mor idag, og det virker som om hun vil at jeg skal gjøre dette, helst i utlandet. Men jeg har ikke lyst til å reise, og det sa jeg. Hun er i tankeboksen, og jeg sa at jeg ikke kunne kreve hjelp til dette, men hun skjønte det. Og jeg har halve beløpet klart, resten mangler jeg.

Hun skulle snakke med far, og gi meg beskjed i morgen. Synes litt synd på dem, føler at de føler seg presset til å hjelpe nå. Men de har pengene, det vet jeg, problemet er at beløpet er så stort, noe jeg forstår.



Anonymous poster hash: e40c4...6cc
Skrevet

Hva står i kontrakten din om sen avbestilling? Det kan koste flere tusen.

Jeg ville ikke gjort kosmetisk kirurgi i noe annet enn cm vestlige land med sterke pasientrettigheter, og til og med da ville jeg foretrukket Norge, pga tryggheten med å være nær klinikken i tilhelingsfasen. Hvis noe går galt; kan det bli helsemessig utrygt, og svært dyrt.

Så en som fikk hjerneskade (tror det var Polen), fordi kjæresten var den som passet henne da hun skulle våkne av narkosen, og han skjønte ikke at hun pustet for dårlig pga medisinene...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...