Gå til innhold

Nynorsk hjelp!


mintmint

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har aldri tatt nynorsk før fordi man fikk unntak hvis man hadde et annet morsmål enn norsk.Var jo veldig glad som liten, men senere i tid har det bitti meg i ræva. Går på høgskolen og det er obligatorisk å ha nynorsk i det faget jeg har valgt. De sier at jeg må ta en eksamen i nynorsk for å teste mine kunnskaper og jeg må bestå for å fortsette med studiet på høgskolen.

Jeg har da tatt denne oppgaven å lære meg selv nynorsk, jeg ler når jeg tenker på det fordi jeg sliter selv med bokmål og prøver å fikse feil der, så plutselig skal jeg og må lære megselv nynorsk. Eksamen er om 4 uker.

Jeg har gjort noen oppgaver og lurte på om noen kunne se over og se feil jeg har gjort? Jeg har ikke brukt noen hjelpemidler på oppgavene og oppgavene er gjort etter 2 dagers lesing.

Takk for all hjelpen.

1. Bøying av substantiv. Fyll inn:

(Dinosaur)_________dinosaurar_______________ er ei gruppe kjøttetande og planteetande (reptil) _______retilar____________som levde på (landjord)_____landjorda__________ for omkring 230 til 65 (million)_________millionar___________ år sidan. Dette (tidsrom)____tidsromet_____________ inngår i den (del)______delen________ av (jordhistorie)__________jordhistoriet_________ vi kaller Mesozoikun. Mesozoikum består av (periode)______perioden_________ trias, jura, og krit. Noko av det mest karakteristiske ved (dinosaur)______dinosaurar__________ er at dei hadde relativt lange, strake (bein)_____bein______________ som var plassert under (kropp)___________kroppen_____. Dette skil dei frå dei fleste andre (reptil)____reptilane_____________ .(Reptil) ____Reptilane__________har som regel (bein)___bein______________ i vinkel ut frå (kropp)___kroppen___________ og eit kravlande ganglag, slik som for eksempel (krokodille)____________krokodillane_______ har. Reptil, også kalla krypdyr, er den (gruppe)_________gruppen__________ som omfattar (øgle)_______öglar____, (slange)_____slangar_____, (skjelpadde)_______skjelpaddar___________, (krokodille)_____krokodill___________, (dinosaur)______dinosaurar______ og dei utdøydde og nolevande (slektning)_____slektningane__________ deira. Dei fleste legg (egg)____egg_____ på land, men nokre får levande (unge)_____ungar___________. Nolevande (reptil)____reptilar____________ er vekselvarme, det vil seie at (blod)_____blodet________ heile (tid)___tidan____ held same temperatur som (omgivnad)_______omgivilsane_________. (Dinosaur) ___dinosaurane_______hadde ei karakteristisk form på tre (knokkel)____knokklar__________ i (hofte)____hoftet______. På grunnlag av (hofteform)________hofteforman_________ blir dinosaurane delte inn i dei to (hovudgruppe)__hovedgruppane_________________ Saurischia og Ornitischia.

2. Bøying av inkjekjønnsord. Fyll inn:

Det fins mange (døme) _______døme______på at (leksikon)__________leksikonet______ og andre kunnskapskjelder låner tekstar frå kvarandre. Sik kan feil bli framstilte som (faktum)___faktum_______, og slik vandrar (mistak)______mistaket___________ frå det eine (oppslagsverk) __________oppslagsverket_________til det andre. I dag ligg dei fleste (oppslagsverk)______oppslagsverka_________ på (nett)______nettet_________, og det er lettare å rette det som er feil. Samtidig er det lettare å kopiere (mistak)_______mistaket_________ og bruke dei vidare i stadig nye (forum)___forum_______. Ikkje minst journalistar i (massemedium)___________massemedium____________ som aviser og kringkasting kan lett la seg lure, fordi dei må arbeide raskt. Våren 201 fortalde BT at 90 prosent av elevane på Stord vidargåande hadde skifta til bokmål som (hovudmål)_____hovudmål______________. (Nyhende)_nyhende________________ spreidde seg raskt til fleire (medium)_______medium__________ før framtida.no kunne avsløre at det ikkje var (faktum)_____faktum_________, men at (tal)______telet_______ frå fylkeskommunen var heilt feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har markert med feit skrift det som er feil, og fylt inn det som er riktig i staden. Må også seie at eg tykkjer den teksten her ikkje er veldig god nynorsk, ein del ord ville eg ha vald å skrive annleis. Hugs også på at det ikkje er alle ord som får -ar ending i fleirtal på nynorsk, sjølv om veldig mange trur det. Eg trur du skal klare denne testen heilt fint!

1. Bøying av substantiv. Fyll inn:

(Dinosaur)_________dinosaurar_______________ er ei gruppe kjøttetande og planteetande (reptil) _______reptil____________som levde på (landjord)_____landjorda__________ for omkring 230 til 65 (million)_________millionar___________ år sidan. Dette (tidsrom)____tidsromet_____________ inngår i den (del)______delen________ av (jordhistorie)__________jordhistoria_________ vi kaller Mesozoikun. Mesozoikum består av (periode)______periodane_________ trias, jura, og krit. Noko av det mest karakteristiske ved (dinosaur)______dinosaurar__________ er at dei hadde relativt lange, strake (bein)_____bein______________ som var plassert under (kropp)___________kroppen_____. Dette skil dei frå dei fleste andre (reptil)____reptil_____________ .(Reptil) ____Reptil__________har som regel (bein)___bein______________ i vinkel ut frå (kropp)___kroppen___________ og eit kravlande ganglag, slik som for eksempel (krokodille)____________krokodiller_______ har. Reptil, også kalla krypdyr, er den (gruppe)_________gruppa__________ som omfattar (øgle)_______øgler____, (slange)_____slangar_____, (skjelpadde)_______skjelpadder___________, (krokodille)_____krokodiller___________, (dinosaur)______dinosaurar______ og dei utdøydde og nolevande (slektning)_____slektningane__________ deira. Dei fleste legg (egg)____egg_____ på land, men nokre får levande (unge)_____ungar___________. Nolevande (reptil)____reptil____________ er vekselvarme, det vil seie at (blod)_____blodet________ heile (tid)___tida____ held same temperatur som (omgivnad)_______omgjevnadane_________. (Dinosaur) ___dinosaurane_______hadde ei karakteristisk form på tre (knokkel)____knoklar__________ i (hofte)____hofta______. På grunnlag av (hofteform)________hofteforma_________ blir dinosaurane delte inn i dei to (hovudgruppe)__hovudgruppene_________________ Saurischia og Ornitischia.

2. Bøying av inkjekjønnsord. Fyll inn:

Det fins mange (døme) _______døme______på at (leksikon)__________leksikon______ og andre kunnskapskjelder låner tekstar frå kvarandre. Sik kan feil bli framstilte som (faktum)___fakta_______, og slik vandrar (mistak)______mistaka___________ frå det eine (oppslagsverk) __________oppslagsverket_________til det andre. I dag ligg dei fleste (oppslagsverk)______oppslagsverka_________ på (nett)______nettet_________, og det er lettare å rette det som er feil. Samtidig er det lettare å kopiere (mistak)_______mistak_________ og bruke dei vidare i stadig nye (forum)___fora_______. Ikkje minst journalistar i (massemedium)___________massemedia____________ som aviser og kringkasting kan lett la seg lure, fordi dei må arbeide raskt. Våren 201 fortalde BT at 90 prosent av elevane på Stord vidargåande hadde skifta til bokmål som (hovudmål)_____hovudmål______________. (Nyhende)_nyhendene________________ spreidde seg raskt til fleire (medium)_______media__________ før framtida.no kunne avsløre at det ikkje var (faktum)_____fakta_________, men at (tal)______talet_______ frå fylkeskommunen var heilt feil.



Anonymous poster hash: b51cd...72b
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har markert med feit skrift det som er feil, og fylt inn det som er riktig i staden. Må også seie at eg tykkjer den teksten her ikkje er veldig god nynorsk, ein del ord ville eg ha vald å skrive annleis. Hugs også på at det ikkje er alle ord som får -ar ending i fleirtal på nynorsk, sjølv om veldig mange trur det. Eg trur du skal klare denne testen heilt fint!

1. Bøying av substantiv. Fyll inn:

(Dinosaur)_________dinosaurar_______________ er ei gruppe kjøttetande og planteetande (reptil) _______reptil____________som levde på (landjord)_____landjorda__________ for omkring 230 til 65 (million)_________millionar___________ år sidan. Dette (tidsrom)____tidsromet_____________ inngår i den (del)______delen________ av (jordhistorie)__________jordhistoria_________ vi kaller Mesozoikun. Mesozoikum består av (periode)______periodane_________ trias, jura, og krit. Noko av det mest karakteristiske ved (dinosaur)______dinosaurar__________ er at dei hadde relativt lange, strake (bein)_____bein______________ som var plassert under (kropp)___________kroppen_____. Dette skil dei frå dei fleste andre (reptil)____reptil_____________ .(Reptil) ____Reptil__________har som regel (bein)___bein______________ i vinkel ut frå (kropp)___kroppen___________ og eit kravlande ganglag, slik som for eksempel (krokodille)____________krokodiller_______ har. Reptil, også kalla krypdyr, er den (gruppe)_________gruppa__________ som omfattar (øgle)_______øgler____, (slange)_____slangar_____, (skjelpadde)_______skjelpadder___________, (krokodille)_____krokodiller___________, (dinosaur)______dinosaurar______ og dei utdøydde og nolevande (slektning)_____slektningane__________ deira. Dei fleste legg (egg)____egg_____ på land, men nokre får levande (unge)_____ungar___________. Nolevande (reptil)____reptil____________ er vekselvarme, det vil seie at (blod)_____blodet________ heile (tid)___tida____ held same temperatur som (omgivnad)_______omgjevnadane_________. (Dinosaur) ___dinosaurane_______hadde ei karakteristisk form på tre (knokkel)____knoklar__________ i (hofte)____hofta______. På grunnlag av (hofteform)________hofteforma_________ blir dinosaurane delte inn i dei to (hovudgruppe)__hovudgruppene_________________ Saurischia og Ornitischia.

2. Bøying av inkjekjønnsord. Fyll inn:

Det fins mange (døme) _______døme______på at (leksikon)__________leksikon______ og andre kunnskapskjelder låner tekstar frå kvarandre. Sik kan feil bli framstilte som (faktum)___fakta_______, og slik vandrar (mistak)______mistaka___________ frå det eine (oppslagsverk) __________oppslagsverket_________til det andre. I dag ligg dei fleste (oppslagsverk)______oppslagsverka_________ på (nett)______nettet_________, og det er lettare å rette det som er feil. Samtidig er det lettare å kopiere (mistak)_______mistak_________ og bruke dei vidare i stadig nye (forum)___fora_______. Ikkje minst journalistar i (massemedium)___________massemedia____________ som aviser og kringkasting kan lett la seg lure, fordi dei må arbeide raskt. Våren 201 fortalde BT at 90 prosent av elevane på Stord vidargåande hadde skifta til bokmål som (hovudmål)_____hovudmål______________. (Nyhende)_nyhendene________________ spreidde seg raskt til fleire (medium)_______media__________ før framtida.no kunne avsløre at det ikkje var (faktum)_____fakta_________, men at (tal)______talet_______ frå fylkeskommunen var heilt feil.

Anonymous poster hash: b51cd...72b

Herregud!! Så mye feil ....hvor gikk det galt! :(

Takk for rettelsen men nå ble jeg bare skuffa...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først; Tøft av deg å velge ei linje der du må ha nynorsk når du ikkje har hatt det frå før! :) Eg fant nokre nettsider der du kan pugge og lese litt om bøying av substantiv:

http://elevrom.sprakradet.no/skolen/minigrammatikk

Og her er om inkjekjønn:

http://www.ressurssidene.no/view.cgi?&link_id=0.6271.6770&session_id=0&spraak=nn

Så har eg prøvd så godt eg kan å rette litt. Men då må du love at du puggar ;) Det vil du jo få bruk for seinare, så du ba vel om hjelp for å lære. Det første du må gjere når du skal bøye eit ord, er å finne ut om det er hokjønn, hankjønn eller inkjekjønn. Så følger dei stort sett enkle reglar :) Om du er usikker på kjønnet til ordet, så slår du opp i nynorskordboka. Lykke til!

Å! Der kom det jo ei retting! :) Eg er heilt enig i at dette var ein dårleg tekst! Ikkje mist motet! Pugg reglar, lag deg eit skjema og øv på bøying.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først; Tøft av deg å velge ei linje der du må ha nynorsk når du ikkje har hatt det frå før! :) Eg fant nokre nettsider der du kan pugge og lese litt om bøying av substantiv:

http://elevrom.sprakradet.no/skolen/minigrammatikk

Og her er om inkjekjønn:

http://www.ressurssidene.no/view.cgi?&link_id=0.6271.6770&session_id=0&spraak=nn

Så har eg prøvd så godt eg kan å rette litt. Men då må du love at du puggar ;) Det vil du jo få bruk for seinare, så du ba vel om hjelp for å lære. Det første du må gjere når du skal bøye eit ord, er å finne ut om det er hokjønn, hankjønn eller inkjekjønn. Så følger dei stort sett enkle reglar :) Om du er usikker på kjønnet til ordet, så slår du opp i nynorskordboka. Lykke til!

Å! Der kom det jo ei retting! :) Eg er heilt enig i at dette var ein dårleg tekst! Ikkje mist motet! Pugg reglar, lag deg eit skjema og øv på bøying.

Takk for rådet!!:) Jeg trodde mye av kjønnene var det samme på bokmål som på nynorsk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg vil tippe at du ikkje har forstått teksten heilt der du skal fylle inn ord. Nokre av bøyingane dine ser ut som om du har tenkt litt feil på grunn av teksten. Det er heller ikkje alle som veit at det heiter fleire reptil, og at du har rota med faktum/fakta og medium/media kan eg forstå. Det er kanksje ikkje den lettaste testen du har fått her, så ikkje mist motet!



Anonymous poster hash: b51cd...72b
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sier det meste om hvor meningsløst det er med nynorsk.

Stem Frp.



Anonymous poster hash: aa678...ac7
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...