Gå til innhold

En mnd på fillipinene

Fremhevede innlegg

Skrevet

Vi reiser en mnd til filipinene nå i slutten av oktober!! En del av tiden vil selvsagt gå med til dykking.....men er det noen som har noen tips til hvor vi bør reise? Både gode dykkesteder og andre ting vi bør få med oss.....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

MALAPASCUA!!! Fantastisk fin øy nord for Cebu. Kan og anbefale Bantayan.

Gjest Badabing
Skrevet

Jeg har ingen gode tips, men har du lyst til å oppdatere tråden din når du kommer hjem? :) Har planer og lyst til å ta en måned på Filippinene vi også.

Riktig god tur. :)

Skrevet

Det skal jeg prøve å huske på :)

Var en mnd i thailand i fjor på samme tid, og det var heeelt supert!!

• 1 måned senere...
Skrevet

Har akkurat bestilt ny tur til Fillipinene til neste sommer:-):-) Må tilbake til Malapascua. Siquijor står og på lista.SuperIda..hvor dro dere og hvordan var turen???

Skrevet

Får håpe det går bra med Super-Ida, - TS!

Anonymous poster hash: f49ce...57d
Skrevet

Vi så like før vi skulle reise at det var ventet en tyfon...... Og fulle av sunn skepsis ble det ikke filippinene...!! Og gjett om jeg er glad.... Vi hadde jo planlagt cebu på det tidspunkt da tyfonen slo til der..... :( kom akkurat hjem fra kapp verde istede og har hatt en flott tur!!! :D

• Liker 3
Skrevet

Vi så like før vi skulle reise at det var ventet en tyfon...... Og fulle av sunn skepsis ble det ikke filippinene...!! Og gjett om jeg er glad.... Vi hadde jo planlagt cebu på det tidspunkt da tyfonen slo til der..... :( kom akkurat hjem fra kapp verde istede og har hatt en flott tur!!! :D

Det var godt å høre. Hvor lenge før fikk dere høre om tyfon-varselet? Hadde dere ikke bestilt billettene, eller fikk dere avbestilt? Og var det helt uproblematisk å finne ny reise på så kort varsel?

Anonymous poster hash: f49ce...57d

Skrevet

Det var jo tyfonvarsel et par uker i forveien, sikker ikke for den tyfonen som ødela mest, men en mindre en, og da ble vi skeptiske til å reise.... Vi hadde ikke bestilt noe (pleier ikke å gjøre det før like før vi drar..... Noen ganger flybiletter tidligere da...ellers bestiller vi alt underveis)

Vel u- problematisk vil jeg ikke si det var, men når det gikk opp for oss at det ikke ble filippinene, så vi på mexico....tente å booke alt på forhånd da og hadde alt klart.... Tom tastet inn kortnummer i bestillingen, før jeg skulle skjekke væremeldingen en siste gang.... Haha.... Ekstremregn?!?!... Så da ble gode råd dyre, vi var nå etrpar dager unna ferien.....

Vi kom så over et cruise fra portugal til karibien og usa..... Da var siden til royalcaribbean nede for booking, og det var avreise dagen etter.... Vi ringte "hundre" telefoner og kl 00.15 natt til avreisedagen ringte de oss fra rccl i usa og skulle sjekke ut om vi kunne booke.... Vi måtte da reise hjemmefra kl 05 for å rekke f yet og ingenting var pakket..... Hehe. Heldigvis var det bare suiter igjen til svimlende priser :P

Da hadde vi litt is i magen og sjekket restplass og andre sider mange ganger om dagen, og endte opp på all inclusive hotell på kapp verde..... Ikke helt som planlagt, men absolutt en deilig ferie... Og ikke minst billig :D

• Liker 1
Skrevet

Er det ikke litt risky å reise til Filippinene, generelt sett? Jeg kunne tenkt meg det selv, ser helt fantastisk ut og strendene er virkelig flotte. Også er det ikke så harry som Thailand tror jeg. Men er det noe poeng å bestille tur dit en gang når det virker som det er konstant uvær?

Jeg er mye i Karibien og har aldri måttet avbestille turer dit pga tyfon/orkan etc.

Anonymous poster hash: 829a0...a9f
Skrevet

Er det ikke litt risky å reise til Filippinene, generelt sett? Jeg kunne tenkt meg det selv, ser helt fantastisk ut og strendene er virkelig flotte. Også er det ikke så harry som Thailand tror jeg. Men er det noe poeng å bestille tur dit en gang når det virker som det er konstant uvær?

Jeg er mye i Karibien og har aldri måttet avbestille turer dit pga tyfon/orkan etc.

Anonymous poster hash: 829a0...a9f

Det er ofte uvær på denne tiden av året, da det er sesong for tyfoner og orkan. Har feiret jul, sommerferie, og påske på Filppinene og aldri opplevd dårlig vær :) Thailand er forøvrig ikke harry, sålenge man drar til de rette stedene:)

Skrevet

Er så trist å se bilder fra Paradisøyene "våre" der de er helt knust av tyfonen:( :(

Men uansett pakker vi ryggsekkene og drar til Fillipinene i juni. Et fantastisk land å feriere i.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...