Gå til innhold

Noen som har studert i Frankrike?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Tenkte å høre om noen her har studert i Frankrike, ettersom det er noe jeg vurder å gjøre, men har både blitt anbefalt og frarådet å studere der. Anbefalingene har stort sett hvert at Frankrike er et spennende land og at jeg blir å få veldig mye ut av det, både kulturelle kunnskaper og språklige. Folk har frarådet meg å studere, fordi franskmenn ikke er så veldig glad i å snakke engelsk, noe som kan bli et problem for meg ettersom jeg ikke kan snakke fransk. Men all undervisningen går på engelsk, men med en gang jeg går ut i fra universitet, så er alt på fransk. Noen som har erfaringer fra å studere i Frankrike, som kan uttale seg litt? Forresten om det hjelper så skal jeg kanskje studere økonomi der for et halvt år.



Anonymous poster hash: bf0f1...ed9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har studert der og har flere venner som har gjort det også.

Studier der undervisningen er på engelsk vil ha mange internasjonale studenter og en del franskmenn som vil forbedre engelsken sin så å ikke kunne fransk gjør ingenting. Jeg ville ikke bekymret meg så mye for det, hvis det kun er et halvår så er det vel utveksling?

Endret av Marie90
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har studert der og har flere venner som har gjort det også.

Studier der undervisningen er på engelsk vil ha mange internasjonale studenter og en del franskmenn som vil forbedre engelsken sin så å ikke kunne fransk gjør ingenting. Jeg ville ikke bekymret meg så mye for det, hvis det kun er et halvår så er det vel utveksling?

TS her. Takk for svar. Du har helt rett i at det kun er utveksling, jeg var tydeligvis litt for korttenkt da jeg opprettet denne tråden. Jeg tenkte å ta franskkurs også, så det ikke blir helt håpløst for meg å kommunisere med franskmennene. Skolen skriver at det er fullt mulig å studere et halvt år i Frankrike uten å kunne et ord fransk, men jeg har for min del har lyst til å lære meg et tredje språk. Hvor i Frankrike var det du studerte? Jeg vet ikke om de er bedre å snakke engelsk der jeg skal studere. Byen jeg tenker å studere er Marseille, som er den nest størst byen i Frankrike.

Anonymous poster hash: bf0f1...ed9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville aldri i livet dratt til Frankrike for å studere på engelsk, det ville jeg sett på som bortkastet. Jeg har bodd i Paris og Bordeaux, Marseille er jeg ikke noe glad i, men det er veldig smak og behag. Jeg ble litt preget av at de første jeg ble kjent med snakket dritt om Marseille, men så møtte jeg en fra Marseille som var veldig stolt av byen sin. Jeg ville gått språkkurs først, brukt MASSE tid på å lese og høre fransk og ha en hovedregel om å bare snakke fransk med de du blir kjent med, om så det ender opp med at dere bare kan snakke om hvor mange dyr dere har hjemme og hvilken farge biler har. Deretter studerer du på fransk, og blir bedre og bedre for hver uke. Tada, der har du løsningen. Værsågod, det var da så lite.



Anonymous poster hash: 8002d...45c
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min erfaring, selv i de store byene, er at folk ser ned på deg og ikke er like interessert i å bli kjent med deg hvis du bare snakker engelsk.

Anonymous poster hash: b0cca...154

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...