Gå til innhold

Knekking i kjeven!?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei.

Jeg lurer på om det finnes flere med kjever som "knekker"

var hos tannlegen før jeg ble 20år pga pris og sånt...
Jeg fikk 4 sprøyter siste gangen fordi dem ikke virket på meg, tilslutt virket den ene litt men jeg kjente det hun gjorde og fikk vondt.. Hun dro noe voldsomt i kjeven å presset den ned eller noe som var veldig ubehagelig, sa selfølgelig i fra men ser ut som det var for sent..

Nå den dag i dag har jeg fått plager i kjeven.. garanterer at det har med tannlege besøket mitt å gjøre, siden det kom etter det..

Når jeg vokner om morgen så klarer jeg ikke gape en gang, det sitter helt fast.. Når jeg skal spise må jeg nesten presse maten inn fordi jeg ikke klare åpne kjeven...
Som regel får jeg inn maten men når jeg tygger så knekker det og knekker det i kjeven min! Dette er veldig irriterende... Den låser seg helt fast å får ikke til å spise en hamburger når det er på sitt værste..

Jeg regner med jeg ikke kan ta det tilbake mot tannelgen av det at de faktisk har gjort så jeg har problemer siden det er en stund siden..

Men Hva kan jeg gjøre for å slippe denne knekkingen?
er veldig ubehagelig og det påvirker livet mitt...

Mvh en frustrert jente! :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har også knekking når jeg spiser, tygger, gjesper osv. Men det plager meg ikke i så stor grad som deg. Er dette noe som burde sjekkes? :S

Anonymous poster hash: d4d38...3d2
  • Liker 1
Skrevet

Jeg har også knekking når jeg spiser, tygger, gjesper osv. Men det plager meg ikke i så stor grad som deg. Er dette noe som burde sjekkes? :S

Ja, i starten gikk det helt greit.. klarte spise, tygge og sånt med knekking og var ikke så plaget som nå..

Men føler det har blitt værre..

Nå klarer jeg ikke ete et eple en gang uten at det er ubehag, må tygge på venstre side slik jeg ikke skal få ubehag. Nøtter kan jeg heller ikke ete, ting som er hardt sliter jeg ekstra med. Pluss at store matretter (haha) får jeg heller ikke i munnen min fordi den gaper ikke mer... :/

Men nå føler jeg at den er mer låst.. Til og med kjæresten min reagere på at jeg ikke klarer gape høyere også at jeg må PRESSE inn mye av maten...!

Kanskje jeg burde få sjekket det.. ;o

Skrevet

Ja det høres jo absolutt ikke bra ut!

Det finnes jo kjevespesialister, kanskje de er bedre enn en vanlig tannlege?

Skrevet

Ja det høres jo absolutt ikke bra ut!

Det finnes jo kjevespesialister, kanskje de er bedre enn en vanlig tannlege?

Nei, det er veldig slitsomt..

Jaokei, kan man bestille time hos dem selv eller må det gå via henvisning fra lege? :)

Skrevet

Jeg var hos en kjevespesialist for å operere bort visdomstann, og da fikk jeg henvisning fra tannlegen. Vet ikke om legen også kan gjøre dette. Du kan jo ringe med dem å høre.

Lykke til :)

Skrevet

Ta kontakt med en tannlege.

Jeg sover med gum om natten pga lignende problemer.

(Det blir forresten dekket av det offentlige. Mye av det.)

Anonymous poster hash: 97cae...2ab
Skrevet

Jeg fikk meg en på tygga av et møte med glattisen for noen år siden og har slitt med kjeven siden. Jeg får sterke smerter av å ligge på siden om for mye vekt havner på nedre del av kjeven. I mitt tilfelle er det visst ikke noe å gjøre. Har man først fått slått kjeven skjevt så er den skjev, sa legen.

Anonymous poster hash: 7e5ed...7a9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...