Gjest småhjerte Skrevet 14. september 2013 #41 Skrevet 14. september 2013 Jeg ville blitt irritert om folk tok med barn som ikke var invitert i mitt bryllup. Man har jo ikke forberedt ekstra mat til disse barna, bordet er allerede dekket til kun de gjestene som er invitert. Og plutselig må man fikse til så barna får sitte med sine foreldre osv. I tillegg til at man gjerne har alkohol i et bryllup hvor barn ikke er invitert. 2
Brud2014 Skrevet 22. september 2013 #42 Skrevet 22. september 2013 Vi har også et barnløst bryllup med unntak av noen store barn (tenåringer) som er søsken og tantebarn. Siden jeg hadde lest på en annen tråd her inne om gjester som bare tar med seg barna sine uten at de er bedt så har jeg skrevet det på bryllupssida vår under generell info (bare for å være helt sikker). Skrev noe sånt som at barna er velkomne i kirken, men at festen dessverre er forbeholdt de voksne med unntak av de aller nærmeste barna som får egen invitasjon. Da jeg sa til ei venninne at jeg skulle gifte meg så sa hun et eller annet om hva sønnen hennes skulle ha på seg i bryllupet. Da sa jeg, på en litt ydmyk måte (eller hva jeg skal kalle det), at vi ikke hadde tenkt til å be barn i bryllupet vårt. Det tok hun helt fint og gleder seg til en barnefri kveld Lykke til! 1
Montefalco Skrevet 22. september 2013 #43 Skrevet 22. september 2013 Jeg skjønner ikke hvorfor folk skal ha med seg barn i bryllup. Bryllup er fest på voksnes premisser. Lang middag, mange taler og alkohol. Ikke at jeg synes barn skal være skånet for alkohol i alle sammenhenger, men det er en annen diskusjon. Vet ikke hva slags bryllup de som foreslår at barna skal være med til og med middag har vært i, men i alle fall ikke de samme som meg. Middagen har aldri vart kortere enn kl. 22.00. De fleste i min vennekrets synes det er deilig å bli invitert på fest uten barn. Da kan man slappe av, nyte middagen uten å måtte passe på små barn og sove lenge dagen etter (mens barna er hos barnevakten). Tror nesten at jeg ville ha sagt at vi kommer uten barna selv om barna var invitert. 1
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2013 #44 Skrevet 3. oktober 2013 Jeg giftet meg for år siden, jeg inviterte min fetter og hans kone. Han trodde tydeligvis at barna var også invitert. Han skrev melding, takk for invitasjonen vi kommer hilsen... (navnet på alle 4) Jeg ringte og svarte at ingen barn er invitert ferdig med det. Det endte med at han ikke kom. Anonymous poster hash: 33562...535 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå