Gå til innhold

Når gjester tar med barn bryllup....

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg syns dette høres veldig rart ut. Jeg hadde aldri trodd at barna var invitert, dersom det ikke stod spesifikt på invitasjonen.

Jeg ville kanskje ikke spurt henne direkte. (er kanskje for feig til det) men tatt opp temaet generelt. Kanskje spørre om de ser frem til en fest uten barn. Vinklet det på den måten at du tar det for gitt at barna deres ikke er invitert.

Hadde de vært større, hadde jeg nok latt barna bli med. Men jeg syns de er for små til å bli med i et bryllup

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er jo din søster, du må jo kunne snakke med henne. Jeg synes det er rart dette temaet ikke har kommet opp før, under planleggingen av bryllupet. Men dere er kanskje ikke så veldig nære?

Uansett er det selvsagt greit og forståelig at du ikke ønsker barn i bryllupet. Men du må være forberedt på at din søster kanskje ikke kan komme i bryllupet da. En ettåring er fremdeles veldig ung, og det er ikke sikkert det er så lett å skaffe barnetvakt, ei heller ok for henne å være borte fra barna så lenge.

Skrevet

Min svigerinne måtte få samme beskjed, men hun tok det ganske greit.

De fleste av våre gjester tok hintet siden vi skrev navnet på de inviterte i selve invitasjonen, men ett vennepar av min mann skjønte det ikke og tok med sin 18 måneder gamle datter. Jeg var vel litt irritert over det i rundt 3 sekunder før jeg tenkte på noe annet.

Skrevet

Jeg synes personlig det blir veldig feil av dere å bare anta at de andre som har barn automatisk skal skjønner at ungene deres ikke er invitert når du ikke har nevnt noe, og det ikke står noe i invitasjon.

Er de invitert står navnene deres på invitasjon. Det gjorde det ikke denne gangen ,de er ikke invitert. Skjønner ikke hva som er så problematisk med det.

Si fra det er deres bryllup ,dere vil ha en voksenfest. Sånn er det bare!

Anonymous poster hash: 2fd13...315

• Liker 10
Skrevet

Jeg synes personlig det blir veldig feil av dere å bare anta at de andre som har barn automatisk skal skjønner at ungene deres ikke er invitert når du ikke har nevnt noe, og det ikke står noe i invitasjon.

Så hvis dere får invitasjon til... la oss si et 40-årslag, der det står ditt og mannens navn på invitasjonen.... så går du automatisk ut fra at du kan ta med barna deres? Merkelig innstilling... Så det må altså da stå i enhver invitasjon til noe der man ikke ønsker barn, at "barn er ikke velkommen" eller noe sånt? Sært.

Anonymous poster hash: fbb1f...6d5

• Liker 17
Skrevet

I vår krets er det ikke vanlig å ta med barn.

De hadde fint fått beskjed om at de ikke er ønsket, uten at noen blir fornærmet el.l.

Unntatt spedbarn naturligvis. Det sier seg selv at de kan bli med.

Anonymous poster hash: 6b738...048

• Liker 1
Skrevet

Vi ordnet med gratis barnevakt rett i nærheten så foreldrene som ønsket dette kunne gå og sjekke på småtassene sine så ofte de ønsket. Barnevaktene var eksemplariske og trillet tur med minstemann på 3 måneder :)

Vi hadde også inngått kompromiss med en familie om at sønnen kunne være med på vielsen. Jeg er glad han ikke var med på festen for han greide å hyle store deler av seremonien... Vi ble gift uansett <3

Skrevet

Er ikke de fleste bryllup uten barn da? Det er jo en fest som det ofte er alkohol med i bildet. Jeg hadde ikke giddet å ha barn i mitt bryllup, det hadde jeg følt hadde lagt en demper på hele festen. De er ikke store nok til å sette pris på slikt allikevel, og kjeder seg nok veldig med all stillesittingen og talene.

• Liker 3
Skrevet

For meg ville det vert unaturlig å ikke invitere mine tantebarn, og derfor også unaturlig om mine søsken inviterte meg uten mine barn.

Hva med å si at de er velkommen i kirken og i middagen, men så at dere derifra ønsker en barnefri fest siden det er alkohol involvert? Da inkluderer du dem i hvert fall, og kanskje søsteren din syns dette er greit?

Anonymous poster hash: 556d9...bc4
  • Liker 1
Skrevet

For meg ville det vert unaturlig å ikke invitere mine tantebarn, og derfor også unaturlig om mine søsken inviterte meg uten mine barn.

Hva med å si at de er velkommen i kirken og i middagen, men så at dere derifra ønsker en barnefri fest siden det er alkohol involvert? Da inkluderer du dem i hvert fall, og kanskje søsteren din syns dette er greit?

Det kommer nok an på om man har egne nevøer/nieser. Vi har ikke det og tenker ikke å betale kuvertpris på 500+ kr for søskenbarn og venners barn. Det hadde blitt 25% flere gjester og disse barna har vi heller ikke noe forhold til. Skjønner at dette blir annerledes med egne barn og evt nieser/nevøer.

Jeg var i bryllup hvor brudeparets datter på 3år kun fikk være med under vielsen og middagen var barnefri. Veldig deilig for voksne og barn :)

Anonymous poster hash: c1eeb...d33

• Liker 2
Skrevet

Jeg tenker: Hadde det vært helt krise om dine tantebarn hadde vært med under vielsen og middagen og blitt hentet av barnevakt ved 20.tiden eller noe? Blir dagen ødelagt av det? At du ønsker en voksenfest er greit og fint det, men om barna blir hentet tidlig på kvelden så vil det jo bli voksenFEST etterpå.

Vielse og middag går jo ikke under fest likevel.

Vi inviterte alle våre nevøer og nieser. De er under skolealder enda og det er også våre barn. Vi visste at det ikke kom til å bli noe problem for de blir slitne og trøtte fort og legger seg tidlig. Før middagen var over var alle gått til hytta til barnevakten og var der resten av kvelden. Og vi hadde voksenfest ikke langt unna hytta hvor folk ble hengedrita og gikk å la seg tidllig på morgenen etter.

Skrevet

Jeg synes ikke det er god løsning heller. vil de ha et barnløst bryllup,så synes jeg de skal få det. å begynne å inngå kompromiss er bare latterlig!

• Liker 5
Skrevet

Jeg synes ikke det er god løsning heller. vil de ha et barnløst bryllup,så synes jeg de skal få det. å begynne å inngå kompromiss er bare latterlig!

Ja, for det er jo nettopp det som ligger i ordet kompromiss. At det er latterlig.

:rolleyes:

Anonymous poster hash: fbb1f...6d5

Skrevet (endret)

feil

Endret av Alice123
Skrevet

Jeg kan fortelle hvordan vi gjorde det. Vi løste det på følgende måte. Vi sa at de det gjalt kunne ha med seg barna men at baren ble åpnet da og da og da var det bare de over 18 som fikk være til stedet.

Det var min manns 2 gutter på 12, og 13 , og min forlovers

sine barn på 12 og 10 og datteren til min manns forlover på 12, men alle disse var nevnte brudepiker og svenner. Min andre forlover var min mann sin ex.

Så hadde vi 3 nevøer og nieser samt et vennepars sønn på 14 som tross alt hadde reist 200 mil, de var med frem til et visst klokke slett, da åpnet baren, de niesene og nevøene som var der hadde foreldrene fått beskjed om at de hadde ansvaret for de, jeg ville ikke ha noen klage etterpå, det endte med at når klokka var 11 så dro de hjem sammen med mine bonus barn og det venneparet sin sønn ble og med der. Der hadde vi fått ei som satt barnevakt ( og ja vi ville ha barnevakt til de selv om de var " store)

Det var og en baby der på 14 dager men der dro foreldrene når klokka var 9. Så vi løste det på¨den måten.

Litt dårlig forklart men håper du skjønte tegningen.

Skrevet

Vi gav beskjed til alle at det var kun våre barn som ble med i bryllupet, alle som ville kunne ha med barna sine under vielsen men middag å fest var uten barn. Våre egne barn reiste rett etter middagen.... Var et par stk som ville ha med barn på 8-9 mnd men da de fikk vite at vogna måtte stå ute i lobbyen grunnet lite plass droppa di det å skaffet bvakt noe jeg tror de syns var helt topp, da de endelig fikk litt voksentid.

Skrevet

Dere som har sagt ja til alle barna, har ikke dette blitt ekstremt dyrt? Kuvertpris ligger jo gjerne på 500kr. Så hvis man har 4 nieser/nevøer, søskenbarn med tilsammen 7 barn og venner som har 5 barn så blir jo dette 16 ekstra gjester? Er bare nysgjerrig på hvordan dette påvirket matbudsjettet? De under 3 spiser vel kanskje noe barnemeny, men de barna jeg kjenner over 4 vil iallefall ha "voksenmat" ...

Skrevet

Hos oss har vi bestemt at barn under konfirmasjonsalder er med og feirer frem til kl 22:00, da blir de hentet av barnevakter som foreldrene selv har organisert. For oss er dette den beste løsningen da vi har flere nieser og nevøer som vi gjerne vil skal få være med å feire dagen med oss- men vi føler ikke at de hører hjemme på festen.

Skrevet

Enig i at dette virker rart, jeg har alltid tenkt at det er navnene på invitasjonene som er invitert, og hvis det kun står to navn er det disse to menneskene som kan komme. Hadde det stått "familien Berg" hadde det vært noe annet.

Når det er sagt, hadde ei venninne en god løsning på dette i forrige bryllup. Hun hyret to venninner av søsteren sin (de var 17) til å være barnevakt, underholde og holde et øye med barna. De løp ut og inn som de ville, men det var liten tvil om at det var mest stas å være i rommet hun og de andre barna var i. Nå var dette et ganske stort lokale, med flere rom, det blir kanskje vanskeligere om man ikke har så god plass.

Synes for øvrig at det er en god idé å la foreldrene dine prate med henne. Har ikke avgjort om vi skal ha barnløst bryllup ennå, men hvis vi velger å gå for den løsningen mener jeg at det bør være likt for alle, så skjønner at du synes det er kjipt hvis noen får ta med barn og andre ikke.

• Liker 2
Skrevet

Jeg har nettopp fått barn selv, men har vert tante i 12 år.

For meg er det også en utenkelig tanke å skulle ha giftet meg uten at de skulle vert der i det hele tatt.

Er det to barn det er snakk om er det ingenting å snakke om i forhold til maten, en betaler som regel mye mindre for barn.

Det kommer nok an på om man har egne nevøer/nieser. Vi har ikke det og tenker ikke å betale kuvertpris på 500+ kr for søskenbarn og venners barn. Det hadde blitt 25% flere gjester og disse barna har vi heller ikke noe forhold til. Skjønner at dette blir annerledes med egne barn og evt nieser/nevøer.

Jeg var i bryllup hvor brudeparets datter på 3år kun fikk være med under vielsen og middagen var barnefri. Veldig deilig for voksne og barn :)

Anonymous poster hash: c1eeb...d33

Skjønner ikke hvor du drar inn søskenbarn og venners barn her, da det var snakk om tantebarn :klo:

For meg er det i hvert fall HELT noe annet med tantebarn, enn venners barn og søskenbarns barn.

Når jeg nylig var forlover var barnet mitt bare 7 mnd og jeg ammet enda. Måtte reise et stykke, og orket ikke tanken på 1,5 døgn med pumping for å unngå spreng. Jeg løste dette ved å invitere mamma med på hotellet vi var på, så stakk jeg bare innom dem når det var tid for å amme :)

Håper du finner ut av dette her TS. Jo før du tar tak i det jo før får dere forhåpentligvis løst konflikten og fått det ut av verden :klemmer: Du må nok bare snakke med henne enten eller ;)

Anonymous poster hash: 9c8db...887

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...