Gå til innhold

Menstruasjon 3 ganger i en måned

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg tror det er overgangsalderen. Det begynte for noen måneder siden med ujevn mens. Men denne måneden har det vært 3 ganger, kortvarig, litt av og på, men 3 ganger litt sterkt påbegynt.

Er det virkelig normalt?

har så lyst til å høre andres erfaringer. Har noen opplevd/opplever det samme som meg?

Hvor lenge skal dette holde på, mon tro?

Takk for svar

Anonymous poster hash: 62a6f...f7a
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke for å skremme deg, men blødninger utenom menstruasjon kan være tegn på livmorhalskreft. Er det lenge siden sist gang du tok celleprøve?

Anonymous poster hash: b12f2...860
Skrevet

Ikke for å skremme deg, men blødninger utenom menstruasjon kan være tegn på livmorhalskreft. Er det lenge siden sist gang du tok celleprøve?

Anonymous poster hash: b12f2...860

Ja, lenge siden. Det er ca 13 år siden. Jeg er 45 år. Jeg vet jeg burde gjøre det uansett, men jeg er så ekstremt pysete for den slags undersøkelser.

Men lurte uansett på om andre hadde lignende erfaringer?

Anonymous poster hash: 62a6f...f7a

Skrevet

Når du er 45 er det vel ikke unaturlig å tenke overgangsalder nei - men greit med en legesjekk likevel, især siden det høres ut som om det er lenge siden sist :)

Anonymous poster hash: 0c848...c23
Skrevet

Hadde villet tatt en celleprøve så du får utelukket livmorhalskreft. (eller bekrefte alt etter som)

Men du er jo i en alder der du kan komme i overgangsalderen, så kan jo selvsagt være det, men for å være på den sikre siden, så stikk til legen å ta en celleprøve. Anbefales hvert 3. år.

Skrevet

Jeg er i 40 årene og mensen kommer i hytt og vær dog ikke sånn så du har det. Men all unormale blødninger bør sjekkes av legen. Jeg har nok starta med forstadie på overgangsalderen for jeg svetter som en gris om natta. Sånne blødninger kan og være bagatell men synes du bør få time hos gyn snarest.

Anonymous poster hash: a1b4c...fb5
Gjest Heartbeat
Skrevet

Kan være sensitiv livmorhinne, cyster eller bare at mensen blir litt ustabil i 40 årene. Men sjekk med legen og ta en celleprøve for sikkerhetsskyld :)

Skrevet

Nå er jo uregelemssige blødninger, også for ofte, ganske så vanlig og spesielt når man nærmer seg de 50.

Men det er jo greit å få tatt en celleprøve når det er så lenge siden sist.

Anonymous poster hash: acd76...bbe

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...