Gjest Yellowrose Skrevet 8. september 2013 #1 Skrevet 8. september 2013 Hei! Jeg kom til å tenke på hvordan jeg skal fikse dette med kalendere i år. Barna og mannen har fått både gaver og sjokolade kalendere. Lurer på hvordan Julekalendere dere har/får/lager i år?
Mafalda Skrevet 9. september 2013 #2 Skrevet 9. september 2013 Jeg er lat (og litt lei av gavefokuset i jula, så jeg holder igjen på kalenderne). Til tross for at jeg elsker jul og advent, så gidder jeg ikke bruke en tusenlapp på dillegaver, og så pakke inn 96 stykker. Det får være grenser... Så barna får en pakkekalender på deling, og trekker hver fjerde dag. Det er en hjemmesydd, velbrukt kalender med julemotiv og lommer til hver dag. Oppi pleier jeg å ha hårstrikker, lipgloss, reflekser, litt godteri, kanskje en kinobillett eller to, blyantspisser, badeskum osv. Passer på at det er noenlunde likt fordelt, og tilpasser det etter hvem som skal trekke, og da er de som regel veldig godt fornøyde med det Det er liksom det som er advent her i huset. I tillegg har vi appelsin med nellikspiker. Mannen får ingenting, stakkar, men han savner det neppe. Babyen får heller ikke, vi får vente og se hva vi gjør når hun blir 2-3 år. 1
Gjest Offensive Pie Skrevet 9. september 2013 #3 Skrevet 9. september 2013 Jeg samler morsomme og fine blider fra diverse steder, legger dem i nummererte konvolutter og gir det til Mr Pie som en del av hans julegave. Det har vært stor suksess tidligere, siden han da får kalender uten at vi trekker mye dill i hus. Jeg får fortsatt gavekalender av min mamma, så det blir raskt nok dill derifra. Hun er søt, da.
Ruskemor Skrevet 9. september 2013 #4 Skrevet 9. september 2013 (endret) Da jeg var liten så hadde vi ikke så god råd. Så da fikk jeg og min søster en sjokoladekalender hver til 10 kr. For meg så er det jul, advent og kos med den billige sjokoladekalenderen Og nå syntes jeg det også er veldig greit å slippe å bruke massevis av penger på små ting når man likevel få gaver på julaften Virkelig ingen ting som slår å stå opp om morgenen å lete etter riktig luke Endret 9. september 2013 av Ruskemor
romtemperert Skrevet 9. september 2013 #5 Skrevet 9. september 2013 Virkelig ingen ting som slår å stå opp om morgenen å lete etter riktig luke Åååh, nå gleder jeg meg til advent! 1
AnonymBruker Skrevet 10. september 2013 #6 Skrevet 10. september 2013 Jeg vurderer å lave kalender til meg selv. Burde begynt tidligere sånn at jeg kanskje hadde glemt noen gavene i den...Anonymous poster hash: 5cbcc...1d6
Gjest *kokos* Skrevet 11. september 2013 #7 Skrevet 11. september 2013 Barna mine får en godterikalender med 1 smågodtbit hver dag. De to største får i tillegg en lekekalender fra Barbie, Lego, Playmo eller lignende. Orker ikke det der pakkestyret.
Arabell Skrevet 11. september 2013 #8 Skrevet 11. september 2013 Jeg bestilte 5 ting fra aliexpress i fjor. Jeg fikk 2 av 5... ikke fikk jeg kontakt med selgerene heller, så jeg kommer nok ikke til å kjøpe mer der Jeg har lagt til en venninne i år faktisk. Så lagde vi til foreldrene mine i fjor, det var stor suksess! Tl mamma og pappa var det mye bruks-ting , sokker, godis, visp og diverse småtteri av kjøkkenutstyr. Lesebriller (clas ohldson typen som papsn mister støtt og sadig..) kryssord, flaxlodd, slips. Jaa husker ikke alt,,Venninna mi får hårstrikk,hårbøyle, kliper, ringer, smykker, armbånd, vinstopper, bokmerke, kopp med kaffe, en liten veske, øredobber, neglelakk, negleolje, salatbestikk.. Jaa, diverse sånt Synes det er kjempekos å ordne til
AnonymBruker Skrevet 11. september 2013 #9 Skrevet 11. september 2013 Vår kommer til å få en sjokoladekalender. Og kanskje en kalender med duplobiter/opplevelsesting vi kan gjøre den dagen som ungen liker osv. Anonymous poster hash: 65712...251
Belin Skrevet 14. september 2013 #10 Skrevet 14. september 2013 Våre tre unger får aktivitetskalender med ting å gjøre i stedet for pakker. Se tråden min her: http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=770551 Jeg sluttet med gavekalender for det ble rett og slett for mye! Det er dyrt, og i mine øyne helt bortkastet. Det er jo bare småting, som de glemmer like fort som de åpner. Enda mer å kaste, enda mer ræl på rommene deres. Men aktivitetskalender har slått skikkelig an hos oss hvert fall. Og det er de også vil selv.
Purple Basil Skrevet 14. september 2013 #11 Skrevet 14. september 2013 Jeg lager en til kjæresten min Til nå har jeg kjøpt en pakke med mokkabønner, Jacobs konfekt, sugerør med sjokolade, vanilje og jordbærkuler i og et lite glass krokan. Han elsker is, så jeg tenker jeg skal ha en del isrelaterte ting i kalenderen. 2
AnonymBruker Skrevet 14. september 2013 #12 Skrevet 14. september 2013 Jenta får pakkekalender for første gang (4 år). Prøver å finne fornuftige småting/leker, til nå har jeg kjøpt små Playmofigurer, en liten trefløyte, rytmeegg og en del små hobbyting (salg på Panduro). Men enig i at det fort blir mye småting som bare fyller opp rommet, så tenker jeg resten av pakkene blir ting som sokker og truser (kjedelig, men ungen synes jo at truser med idolet er gøy), en og annen opplevelse (kino, bibliotek, teater ol som vi uansett hadde deltatt på), kanskje en film (til juleaften) og bakeutstyr ol. Anonymous poster hash: b310e...39e
AnonymBruker Skrevet 15. september 2013 #13 Skrevet 15. september 2013 Lurer på om jeg skal gi kalender til kjæresten (som er 21) fordi han var "lei seg" for at han ikke får av foreldrene sine (ikke at jeg får av mine lengre heller, men jeg får påskeegg av stemor hver påske frem til jeg får barn selv) Jeg vil gjøre den litt spesiell, men skal ikke bruke så veldig mye penger på den, da jeg legger mye arbeid i julegaven hans. Anonymous poster hash: e6499...62e
june mari Skrevet 22. september 2013 #14 Skrevet 22. september 2013 Jeg skal lage pakkekalender til kjæresten min, der jeg skal gi flaxlodd, øl, snus, gavekort på kino, hjemmelagde gavekort (middag, navn bestemmer i kveld ol) DVD, erotisk spill fra Kondomeriet, konjakkglass fra Rosendahl, konjakk, Bjørn Borg boxer, sokker, tskjorte osv. Regner med å brukse ca 2000 kr på denne, og kommer derfor ikke til å gi så veldig stor julegave. Personlig elsker jeg jul, innpakking, planlegging og finne ideer, lage hjemmelagde lapper med 1-24 osv osv, så tror nesten jeg kommer til å ha like stor glede av å lage kalenderen, som han får av å åpne den Men har veldig stor forståelse for at mange mener det er for mye penger å bruke osv, men jeg har valgt å starte i så god tid sånn at jeg kan kjøpe litt gaver etter hvert, slik at det dermed ikke blir en så stor utgift på en og samme mnd (er student så er begrenset med inntekt).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå