AnonymBruker Skrevet 8. september 2013 #1 Skrevet 8. september 2013 Jeg lurer bare på om noen vet om det finnes noen måter å unngå å få røde prikker på underlivet etter barbering? Jeg får røde store såre prikker etter hver barbering, og det blir gjerne verre etter at det har gått noen dager.. Noen som har tips for å unngå dette? Anonymous poster hash: e0de0...d38 1
Gjest Søren76 Skrevet 8. september 2013 #2 Skrevet 8. september 2013 Jeg lurer bare på om noen vet om det finnes noen måter å unngå å få røde prikker på underlivet etter barbering? Jeg får røde store såre prikker etter hver barbering, og det blir gjerne verre etter at det har gått noen dager.. Noen som har tips for å unngå dette?Anonymous poster hash: e0de0...d38 Ja ikke fjern hår da det er det bedste vettu 2
AnonymBruker Skrevet 8. september 2013 #3 Skrevet 8. september 2013 Ja ikke fjern hår da det er det bedste vettu Greit at du liker hår, Søren. Men det var strengt tatt ikke det TS lurte på. Ts: Bruker du nye barberblader? Husker du å rense etterpå? Anonymous poster hash: a5d24...f37 2
Gjest Søren76 Skrevet 8. september 2013 #4 Skrevet 8. september 2013 Heheh nei da forstod jo det klarte ikke modstå svare , beklager for den . Skrevet med et smil 1
irislily Skrevet 8. september 2013 #5 Skrevet 8. september 2013 Bruk nye blader Bruk barberingskrem/skum for sensetiv hud kanskje? Etter du har barbert, kan du ta noen streker med deodoranten i bikini linjen (fungerer for meg vel og merke) ellers har jeg hørt at noen bruker babyolje, efterbarberingsvann, eller noe med (salinsyre?) i, dette har ikke jeg prøvd da.
AnonymBruker Skrevet 8. september 2013 #6 Skrevet 8. september 2013 Kjøpte denne til mannen da han var plaget med røde prikker etter barbering. For han er den gull verdt! http://www.coverbrands.no/kroppspleie/barbering-harfjerning/pfb-vanish-2-oz Anonymous poster hash: d3cf2...1c4
AnonymBruker Skrevet 8. september 2013 #7 Skrevet 8. september 2013 TS her, Takk for mange svar. Bruker alltid nye blader og barberskum.. Har prøvd ASAN Cooling creme, syntes ikke den fungerer så vedlig bra. Syntes bare det er så utrolig skjenerende når man har masse røde prikker akkurat i bikinilinjen :o Frister ikke så utrolig mye å ta på bikini. Kanskje jeg må ta å prøve den deoen som ble forslått her : ) Anonymous poster hash: e0de0...d38
AnonymBruker Skrevet 8. september 2013 #8 Skrevet 8. september 2013 1. Nye blader. 2. Barber med hårene, ikke mot. Ja du får tettere barbering om du barberer feil vei, men det er også da du får nupper. 3. Varm hud, varmt bad! Hvis det er kald luft på badet reiser gjerne hårene seg og du får gåsehud. Men det viktigste, barber deg riktig og ofte. Du skal aldri nappe og rykke med barberhøvelen, men bruke den i lange drag. Og KUN ett drag mellom hver gang du skyller høvelen! Anonymous poster hash: 1a9b8...6f5
AnonymBruker Skrevet 8. september 2013 #9 Skrevet 8. september 2013 Rens med pyrisept og smør med sårsalve fra apoteket, da minsker risikoen for små betennelser i huden betraktelig. Ja, i tillegg til de tingene nevnt over her, nye blader, bare ett drag av gangen, ikke rykk, og barber med hårene. Anonymous poster hash: b743d...b6e
AnonymBruker Skrevet 8. september 2013 #10 Skrevet 8. september 2013 Bruk antibac rett etterpå. Det dreper bakterier som igjen gir røde prikker. Bruk også en skrubbekrem et par dager etterpå, det motvirker inngrodde hår. Om du ikke har skrubbekrem, fungerer faktisk sukker blandet med olivenolje like bra Anonymous poster hash: 07612...523
Gjest Evans Skrevet 8. september 2013 #11 Skrevet 8. september 2013 Jeg har hatt god effekt med sinksalve - smører på etter barbering. Videre bruker jeg skrubb på bikinilinja ca en gang i uken. Gode blader er også viktig, men jeg bruker ikke nye bladet hver gang - med de prisene som er på barberblader i butikken tar jeg meg ikke råd til det.
irislily Skrevet 8. september 2013 #12 Skrevet 8. september 2013 okei, hvem er det som virkelig barberer med hårene og ikke mot? Jeg vet de anbefaler det, men det blir da sjeldent bra?
Djungelvrål Skrevet 8. september 2013 #13 Skrevet 8. september 2013 Bruk litt antibac etter barbering. Trenger ikke være noe mer fancy enn det. Grunnen til nuppene er at bakterier kommer inn i hårsekkene etter barbering.
Djungelvrål Skrevet 8. september 2013 #14 Skrevet 8. september 2013 okei, hvem er det som virkelig barberer med hårene og ikke mot? Jeg vet de anbefaler det, men det blir da sjeldent bra? Jeg barberer nedover bikinlinjen, ikke oppover. Det er mindre belastende for huden. 1
miramis Skrevet 9. september 2013 #15 Skrevet 9. september 2013 Bare barber nedover, og du kan ta på sånn grønn gele fra kondomeriet (den selgest også på vita). Svir som bare det men ganske effektivt. Skal sies at jeg nesten aldri får røde prikker hvis jeg barberer nedover, i tillegg er det lurt å gå med hipstertruse etterpå så du ikke får gnag i sprekken mellom låret og underlivet.
AnonymBruker Skrevet 9. september 2013 #16 Skrevet 9. september 2013 TS her, Mange tips her som jeg kan teste ut. Det eneste jeg tenker på at noen av dem må jo bare svi noe helt enormt. Slik som antibac? Anonymous poster hash: e0de0...d38
AnonymBruker Skrevet 9. september 2013 #17 Skrevet 9. september 2013 TS her, Mange tips her som jeg kan teste ut.Det eneste jeg tenker på at noen av dem må jo bare svi noe helt enormt. Slik som antibac? Anonymous poster hash: e0de0...d38 Så lenge du tar antibac på de ytre leppene og bikinilinjen, går det fint. Men ikke finn på å ta det på de indre eller urinrørsåpningen... Sånn gel fra kondomeriet er det samme som antibac (bare dyrere). Alternativt kan man bruke f eks klorhexidin eller pyrisept. Det svir ikke. Anonymous poster hash: 07612...523
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå