Gå til innhold

oppblåst mage


Fremhevede innlegg

Skrevet

Dere som er plaget med oppblåst mage.

Hva gjør dere for å bli kvitt det problemet?

Jeg er selv plaget med det, men finner ingen løsning uansett om jeg kutter ut mat.

Håper noen av dere kan komme med deres løsning. Som kanskje kan hjelpe meg?



Anonymous poster hash: c5bd0...25a
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke korn, ikke sukker, ikke belgfrukter.

Null luft i magen.

Skrevet

Prøve å kutte ut sukker, ja. Men fiber og gode næringsstoffer som i korn og belgfrukter trenger man. men riktig at det kan gi luft i magen.

Jeg drikker salvie te mot oppblåst mage, og synes det hjelper.



Anonymous poster hash: cd286...dde
Skrevet (endret)

Nei, man trenger ikke fiberet eller næringsstoffene i korn og belgfrukter. Man kan lett erstatte det med andre matvarer som gir en bedre næringsprofil og mindre belastning på fordøyelsessystemet.

Fiber kan gjøre vondt værre i en irritabel mage. Samme med antibeitestoffer og proteiner fra korn og belgfrukter.

Endret av Løvetanten
Skrevet

Jeg har kuttet ut ren melk,korn og sukker (lever på lavkarbo)

Har diagnosen Irritabel tarm og den har blitt så utrolig mye bedre!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...