AnonymBruker Skrevet 8. september 2013 #1 Skrevet 8. september 2013 Dere som er plaget med oppblåst mage. Hva gjør dere for å bli kvitt det problemet? Jeg er selv plaget med det, men finner ingen løsning uansett om jeg kutter ut mat. Håper noen av dere kan komme med deres løsning. Som kanskje kan hjelpe meg? Anonymous poster hash: c5bd0...25a
Løvetanten Skrevet 8. september 2013 #2 Skrevet 8. september 2013 Ikke korn, ikke sukker, ikke belgfrukter. Null luft i magen.
AnonymBruker Skrevet 8. september 2013 #3 Skrevet 8. september 2013 Prøve å kutte ut sukker, ja. Men fiber og gode næringsstoffer som i korn og belgfrukter trenger man. men riktig at det kan gi luft i magen. Jeg drikker salvie te mot oppblåst mage, og synes det hjelper. Anonymous poster hash: cd286...dde
Løvetanten Skrevet 8. september 2013 #4 Skrevet 8. september 2013 (endret) Nei, man trenger ikke fiberet eller næringsstoffene i korn og belgfrukter. Man kan lett erstatte det med andre matvarer som gir en bedre næringsprofil og mindre belastning på fordøyelsessystemet. Fiber kan gjøre vondt værre i en irritabel mage. Samme med antibeitestoffer og proteiner fra korn og belgfrukter. Endret 8. september 2013 av Løvetanten
Sugerøret Skrevet 8. september 2013 #5 Skrevet 8. september 2013 Jeg har kuttet ut ren melk,korn og sukker (lever på lavkarbo) Har diagnosen Irritabel tarm og den har blitt så utrolig mye bedre!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå