AnonymBruker Skrevet 7. september 2013 #1 Skrevet 7. september 2013 Noen som planlegger å strikke julegaver i år? Eller kanskje er godt i gang alt? Hva lager dere? Hadde en plan om å strikke et par smågaver og ha på lur, men kommer meg liksom ikke igang med noe... Fisker kanskje etter litt inspirasjon? Anonymous poster hash: 8fd0d...a11
Dixiie Skrevet 8. september 2013 #2 Skrevet 8. september 2013 Jeg får alltid et par hjemmestrikka sokker av farmor hver jul, og elsker de
Badeand Skrevet 8. september 2013 #3 Skrevet 8. september 2013 Jeg strikker en del julegaver Det blir hovedsakelig tre par mønstervotter, en mariusgenser strl. 4 år og en mariusselekjole strl 6 år. Jeg er godt i gang allerede. Et tips er å sjekke ut Jorids mønsterbutikk på nettet. Der kan du finne mange fine vottemønster. Jeg lager også en miniadventskalender til søsteren min, der hun får pakke hver søndag i advent, og til den planlegger jeg å strikke litt av gavene. Tenkte å lage en klut og en nisse, i alle fall Andre fine tips til strikkede julegaver er sokker, luer, kluter, pulsvarmere, puter, lykter, ting med mariusmønster (man kan jo lage nesten alt med mariusmønster nå) osv.
Gjest Fluttershy Skrevet 8. september 2013 #4 Skrevet 8. september 2013 Jeg skal strikke et babyteppe til ei som er gravid er planen. Holder på å lære meg å strikke nå så vi får se hva det blir til Sokker og lurer er ting jeg synes er veldig kjekke å få både til voksne og barna i familien.
AnonymBruker Skrevet 8. september 2013 #5 Skrevet 8. september 2013 Jeg får alltid et par hjemmestrikka sokker av farmor hver jul, og elsker de Så koselig ja, spørs om det ikke må bli noen sokker etterhvert Jeg strikker en del julegaver Det blir hovedsakelig tre par mønstervotter, en mariusgenser strl. 4 år og en mariusselekjole strl 6 år. Jeg er godt i gang allerede. Et tips er å sjekke ut Jorids mønsterbutikk på nettet. Der kan du finne mange fine vottemønster. Jeg lager også en miniadventskalender til søsteren min, der hun får pakke hver søndag i advent, og til den planlegger jeg å strikke litt av gavene. Tenkte å lage en klut og en nisse, i alle fall Andre fine tips til strikkede julegaver er sokker, luer, kluter, pulsvarmere, puter, lykter, ting med mariusmønster (man kan jo lage nesten alt med mariusmønster nå) osv. Åja, Jorid har jeg glemt bort litt - takk for tips! Og imponert over alle planene dine! Marius-genser og kjoler blir flotte gaver Jeg skal strikke et babyteppe til ei som er gravid er planen. Holder på å lære meg å strikke nå så vi får se hva det blir til Sokker og lurer er ting jeg synes er veldig kjekke å få både til voksne og barna i familien. Lærer du deg å strikke for å strikke til babyen? *rørt* Ja, jeg plukke med meg myk start på tilbud her i helga, så har leita fram noe tynn og alpakka og strikker babysokker - kjekt småprosjekt å komme i gang med Anonymous poster hash: 8fd0d...a11
AnonymBruker Skrevet 8. september 2013 #6 Skrevet 8. september 2013 Jeg stikker sitteunderlag som jeg skal tove og nålefilte Strikker på store pinner så det går kjempefort! Tenker også jeg skal hekle litt, men er ikke helt sikker på hva enda Anonymous poster hash: 88046...afe
AnonymBruker Skrevet 8. september 2013 #7 Skrevet 8. september 2013 Første babysokken ferdig! da er jeg endelig kommet litt igang her Sitteunderlag var ikke så dumt - det hadde vært geit å ha på hytta f.eks. Lurte litt på denne lua med dødningehoder til par gutter som er sånn 6-8 år gammel, eller er det for barnslig for de største? http://www.garnstudio.com/lang/no/visoppskrift.php?d_nr=s23&d_id=27&lang=no Anonymous poster hash: 8fd0d...a11
Gjest Solstråla88 Skrevet 8. september 2013 #8 Skrevet 8. september 2013 Holder på med Mariusgenser nr 1. Skal strikke to av de, til voksne, men matchende luer, slik de ønsket. Mere rekker jeg ikke..
Badeand Skrevet 8. september 2013 #9 Skrevet 8. september 2013 Holder på med Mariusgenser nr 1. Skal strikke to av de, til voksne, men matchende luer, slik de ønsket. Mere rekker jeg ikke.. Kjempefine (og tidkrevende) gaver! Håper mottakerne vet å sette pris på alt arbeidet du legger i det
Gjest slettetbruker Skrevet 8. september 2013 #10 Skrevet 8. september 2013 Jeg synes det er kjedelig med strikkegaver??
AnonymBruker Skrevet 8. september 2013 #11 Skrevet 8. september 2013 Jeg holder på å strikke skjerf til kjæresten. Det tar veldig lang tid, så jeg er glad for at jeg begynte tidlig. Legger ved bilde Jeg er nybegynner, så jeg klarte å lage en ekstra maske, så da ble det en liten hump på ene siden, men det synes sikkert ikke når jeg er ferdig om jeg klarer å holde det like jevnt. Anonymous poster hash: 28187...d2f 1
Gjest Solstråla88 Skrevet 8. september 2013 #12 Skrevet 8. september 2013 Kjempefine (og tidkrevende) gaver! Håper mottakerne vet å sette pris på alt arbeidet du legger i det De har ihvertfall lagt inn ønske om dette Begynte med den største først, og er egentlig litt lei, Men han er 2 meter høy, og kjempe lange armer.. Den andre går på standarmål, heldigvis
AnonymBruker Skrevet 8. september 2013 #13 Skrevet 8. september 2013 Jeg synes det er kjedelig med strikkegaver?? Og det er helt greit det altså - jeg strikker bare gaver til folk jeg vet setter pris på det Så pleier å spørre, og vil mye heller at folk er ærlige da, for er ikke gøy å bruke så mye tid på å lage en gave som evt havner bakerst i et skap. Anonymous poster hash: 8fd0d...a11
Gjest slettetbruker Skrevet 8. september 2013 #14 Skrevet 8. september 2013 (endret) Og det er helt greit det altså - jeg strikker bare gaver til folk jeg vet setter pris på det Så pleier å spørre, og vil mye heller at folk er ærlige da, for er ikke gøy å bruke så mye tid på å lage en gave som evt havner bakerst i et skap. Anonymous poster hash: 8fd0d...a11 Men jeg synes det kan være litt koselig også, da Hjemmelagde gaver er alltid hyggelig siden det blir mer personlig! Endret 8. september 2013 av Mephobia
AnonymBruker Skrevet 8. september 2013 #15 Skrevet 8. september 2013 Men jeg synes det kan være litt koselig også, da Hjemmelagde gaver er alltid hyggelig siden det blir mer personlig! Men jeg lurer litt på hvorfor du synes det er kjedelig med strikkegaver? For mange som strikker er jo så flinke at det ikke akkurat ser hjemmelaget ut, og strikkegaver trenger heller ikke bety gensere osv. En venninne av meg f.eks strikket en sånn i fjor: Jeg ville i alle fall blitt utrolig glad om jeg hadde fått en sånn en i julegave, for de er sykt dyre å kjøpe også + at da har den personen lagt ned mye arbeid i det. Anonymous poster hash: 28187...d2f
Gjest slettetbruker Skrevet 8. september 2013 #16 Skrevet 8. september 2013 Men jeg lurer litt på hvorfor du synes det er kjedelig med strikkegaver? For mange som strikker er jo så flinke at det ikke akkurat ser hjemmelaget ut, og strikkegaver trenger heller ikke bety gensere osv. En venninne av meg f.eks strikket en sånn i fjor: Jeg ville i alle fall blitt utrolig glad om jeg hadde fått en sånn en i julegave, for de er sykt dyre å kjøpe også + at da har den personen lagt ned mye arbeid i det. Anonymous poster hash: 28187...d2f Det kan jo være gøy, når folk sier strikkegaver ser jeg for meg ekle gensere som klør ol.. Men den der var jo fin ^!
AnonymBruker Skrevet 8. september 2013 #17 Skrevet 8. september 2013 Det kan jo være gøy, når folk sier strikkegaver ser jeg for meg ekle gensere som klør ol.. Men den der var jo fin ^! Hehe, skjønner det. Ville bare påpeke at strikkegaver trenger ikke å bety ekle gensere Anonymous poster hash: 28187...d2f
Gjest Hyssingen Skrevet 8. september 2013 #18 Skrevet 8. september 2013 Jeg skulle ønske noen jeg kjente ville strikke julegave til meg!
Mermaid Blues Skrevet 9. september 2013 #19 Skrevet 9. september 2013 Jeg blir overlykkelig om jeg får hjemmestrikkede gaver til jul, fikk klump i halsen da bestevenninna mi laget votter til meg i fjor I år har jeg alle mulige planer om å sette leggvarmere og sokker på ønskelista!
Blikkboks Skrevet 9. september 2013 #20 Skrevet 9. september 2013 Eg skal stikke eit fint skjerf til mamma med "holmønster" i sjøgrønn farge. Også har eg lyst å strikke ein mariusgenser til min lille nevø. Dersom eg har meir tid igjen så blir det vel eit par vottar eller sokkar til pappa eller mannen min Strikkegåver er dei beste!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå