Gå til innhold

Blir bitt av noe hver natt

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hver eneste natt blir jeg bitt av noe. Som regel på hånden eller på leggene/bak kneet. Kan det være veggedyr? Kan ikke skjønne det da jeg ikke har reist på årevis og heller ikke fått noen gamle møbler. Hva ellers kan det være?

Anonymous poster hash: a5ad2...e62
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lopper? Har du katt?

Jeg hadde katt engang, og jeg og min daværende samboer var oppspist på leggene. Vi mistenkte det var fuglelopper som katten hadde dratt med seg inn. Det klødde, og jeg klødde store sår.

Var tanta mi som mente det var fuglelopper, for hun hadde opplevd det selv.

Skrevet

Er det bare ett bitt om gangen eller flere?

Hvordan ser de ut?

Skrevet

Tja, hørte Dracula har utvikla en knefetish i det siste...

Neida. Det er sikkert rotter.

Anonymous poster hash: f96cf...939
  • Liker 1
Skrevet

Kanskje du bør vaske sengetøyet oftere, og kjøpe nye dyner/puter? Det kan også være noe i sengen/madrassen.

Skrevet

Jeg har ingen husdyr. Er veldig rent og pent rundt meg og vasker sengeklær hver 7-14. dag. Har heller ikke noen gamle møbler eller noe sånt. Har kjøpt to dyner det siste året, samt byttet to hodeputer to ganger, for sikkerhetsskyld. Det er mange små bitt, kanskje 10? i en klynge, klør veldig og er rødt. Går over iløpet av dagen/kvelden.

Men tømte et par esker med gamle leker fra barndommen over hele stuegulvet (i en annen leilighet for noen år siden) som hadde stått på et loft med masse mus og div. i kanskje 20 år!Etter det kom det, tror jeg.

Men om det er lopper hva gjør jeg da?

TS

Skrevet

Ring et skadedyrfirma og be om råd. Vi hadde veggdyr i huset for en stund siden, det artet seg annerledes enn hos deg. Hissige bitt hver natt flere steder på kroppen, klødde veldig - som hissige myggstikk. Vi hadde vært på ferie i Paris 2 mnd før vi merket bitt, og dessverre hadde vi pakket ut kofferten på soverommet. Kostet oss 15000 å bli kvitt...

Skrevet

Man kan også få lopper i sengklær vist de henger til tørk ute ved at fugler flyr over har jeg hørt.

Loppene med meg forsvant av seg selv. Vasket sengklær og vasket rommet.

Vist du ikke har vært ute å reist så vil jeg tru at det ikke er veggdyr.

Kan det være mygg da? Blir vel kanskje ikke 10 bitt hver natt av myggen? Loppene så ble det mange bitt hver natt og det var på leggene jeg fikk bittene.

Skrevet

Ring et skadedyrfirma og be om råd. Vi hadde veggdyr i huset for en stund siden, det artet seg annerledes enn hos deg. Hissige bitt hver natt flere steder på kroppen, klødde veldig - som hissige myggstikk. Vi hadde vært på ferie i Paris 2 mnd før vi merket bitt, og dessverre hadde vi pakket ut kofferten på soverommet. Kostet oss 15000 å bli kvitt...

Når jeg googler bitt fra veggedyr ser det ut som stor kaker av stikk, var det slik hos dere? For det er ikke i nærheten av de bittene her: Eller er dette det værste, men kan forekomme mindre?

http://www.google.no/search?q=bitt+fra+veggedyr&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ei=kK8rUqbDL4j14QSD6IC4Cw&ved=0CDkQsAQ&biw=1366&bih=667

TS

Skrevet

Man kan også få lopper i sengklær vist de henger til tørk ute ved at fugler flyr over har jeg hørt.

Loppene med meg forsvant av seg selv. Vasket sengklær og vasket rommet.

Vist du ikke har vært ute å reist så vil jeg tru at det ikke er veggdyr.

Kan det være mygg da? Blir vel kanskje ikke 10 bitt hver natt av myggen? Loppene så ble det mange bitt hver natt og det var på leggene jeg fikk bittene.

Tørker ikke ute heller. Men kan det være noe mygg/fluer osv? Vinduet står på gløtt og er alltid noen flygende på soverommet, men trodde de var harmløse.

TS

Skrevet

Loppene vil jo forsvinne etterhvert (en til to uker), de kan ikke leve innendørs veldig lenge. Men, du kan jo vaske sengetøy jevnlig, riste dyner godt og støvsuge madrassen. Hvis du tar bort dyne og pute,har godt lys og er rask, har du mulighet til å se loppene og ta de bort. De er små og mørke, kan hoppe ca 10 cm. bortover...

Lopper er "sjenerte" og biter ofte under linningen på klær og f.eks under sokkekanten. Man får gjerne 3-4 bitt av gangen. Er det veggdyr trives de best på en "åpen" arm, ben eller hals. Mener de ofte stikker ca 2 ganger hver gang. Disse er det vanskeligere å bli kvitt, de gjemmer seg fort unna i sprekker o.l. Har du mistanke til at det er dette bør du kanskje ringe et skadedyrfirma. Har lest at veggdyr er på full fremmars i Norge. For ca 10 år siden fikk søsteren min veggdyr på soverommet da hun kjøpte en gammel kommode, hun greide å bli kvitt dyrene ved å vaske, støvsuge.

Anonymous poster hash: 1b95e...d95
Skrevet

edderkopper?

Biter de? hver natt :)

Skrevet

Når jeg googler bitt fra veggedyr ser det ut som stor kaker av stikk, var det slik hos dere? For det er ikke i nærheten av de bittene her: Eller er dette det værste, men kan forekomme mindre?

http://www.google.no/search?q=bitt+fra+veggedyr&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ei=kK8rUqbDL4j14QSD6IC4Cw&ved=0CDkQsAQ&biw=1366&bih=667

TS

Vet at noen kan reagere voldsomt på veggdyrbitt. Jeg husker søsteren min syntes bittene var litt "kraftigere" og klødde mere enn myggstikk...

Skrevet

Vet at noen kan reagere voldsomt på veggdyrbitt. Jeg husker søsteren min syntes bittene var litt "kraftigere" og klødde mere enn myggstikk...

Ok. Det føles mer som myggstikk for min del altså. Får det heller ikke til å stemme at det skal være veggedyr.

TS

Skrevet

Tørker ikke ute heller. Men kan det være noe mygg/fluer osv? Vinduet står på gløtt og er alltid noen flygende på soverommet, men trodde de var harmløse.

TS

Man kan jo selvsagt få mygg på soverommet når vinduet står åpnet. Men vist du blir bitt flere ganger pr natt, så har jeg villet tru det var noe annet.

Skrevet

Loppene vil jo forsvinne etterhvert (en til to uker), de kan ikke leve innendørs veldig lenge. Men, du kan jo vaske sengetøy jevnlig, riste dyner godt og støvsuge madrassen. Hvis du tar bort dyne og pute,har godt lys og er rask, har du mulighet til å se loppene og ta de bort. De er små og mørke, kan hoppe ca 10 cm. bortover...

Lopper er "sjenerte" og biter ofte under linningen på klær og f.eks under sokkekanten. Man får gjerne 3-4 bitt av gangen. Er det veggdyr trives de best på en "åpen" arm, ben eller hals. Mener de ofte stikker ca 2 ganger hver gang. Disse er det vanskeligere å bli kvitt, de gjemmer seg fort unna i sprekker o.l. Har du mistanke til at det er dette bør du kanskje ringe et skadedyrfirma. Har lest at veggdyr er på full fremmars i Norge. For ca 10 år siden fikk søsteren min veggdyr på soverommet da hun kjøpte en gammel kommode, hun greide å bli kvitt dyrene ved å vaske, støvsuge.

Men jeg blir bitt kun på natten og alltid på samme sted (bak leggene og på hånden over tommelen). Hadde det vært lopper hadde de vel forflyttet seg i klærne også og bitt meg andre steder? Sover med forskjellige typer klær/undertøy hver natt.

TS

TS

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...