Gå til innhold

Praksis gjennom NAV


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vært arbeidsledig I snart ett år og jeg har fått høre at NAV tilbyr praksisplasser for unge som trenger hjelp til å få mer erfaring, og ikke minst at det ofte fører til fast ansettelse.
Jeg skal jobbe som dagmamma, men bare til desember og jeg tjener bare 3600 kr per måned. Jeg vil likevel ha praksis fordi det er en større sjanse å få fast ansettelse via dette.
Er dette noe jeg ikke burde si til NAV og skal jeg bare avtale med en fremtidig arbeidsgiver at jeg ikke kan jobbe de 2 dagene jeg er dagmamma?
Eller kan jeg jo si sannheten til NAV (hun jeg er dagmamma for får tross alt penger av NAV for å ha meg som dagmamma), og kanskje de vil tillate at jeg kan jobbe deltid (3 ganger i uken) mens jeg er dagmamma?

Jeg skal på kontoret en dag neste uke, men jeg trenger litt veiledning fra dere før jeg gjøre noe.


Anonymous poster hash: 8c54c...6cd
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

du får ikke penger av nav de dagene du er dagmamma. da har du kun lønn.huker bare av på jobb de dagene på meldekorte.

Når det gjelder arbeidsgivere. så er de som regel glade for å ha noen i praksis. om du er borte to dager pleier å være greit. fordi du er en ekstra ikke en som må være der,vis du skjønner.



Anonymous poster hash: d755a...45f
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

min erfaring er ikke at praksis leder til fast ansettelse



Anonymous poster hash: d5c87...bf1
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

du får ikke penger av nav de dagene du er dagmamma. da har du kun lønn.huker bare av på jobb de dagene på meldekorte.

Når det gjelder arbeidsgivere. så er de som regel glade for å ha noen i praksis. om du er borte to dager pleier å være greit. fordi du er en ekstra ikke en som må være der,vis du skjønner.

Anonymous poster hash: d755a...45f

Supert! :) Det er helt greit for meg at jeg ikke får betalt de dagene, hørtes rimelig ut. Det eneste jeg vil ha er erfaring og ikke minst en mulighet til å vise en arbeidsgiver at jeg er verdt å ansette :danse:

Jo, jeg regner med at de aller fleste arbeidsgivere på matbutikker o.l. er begesitret på folk fra NAV praksis.

TS

Anonymous poster hash: 8c54c...6cd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

min erfaring er ikke at praksis leder til fast ansettelse

Anonymous poster hash: d5c87...bf1

Har en venn som kjenner et par personer hvor de har fått fast ansettelse. Om det ikke gjør det, er det fortsatt erfaring og penger i lomma (noe jeg trenger sårt). ts

Anonymous poster hash: 8c54c...6cd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest anonym2233

På min arbeidsplass har vi nemlig ansatt 3stk som var på praksis hos oss i 3mnd. Alle tre er blitt fast ansatt med ulik stillingsprosent, og fått full opplæring i det ene og det andre. I butikk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På min arbeidsplass har vi nemlig ansatt 3stk som var på praksis hos oss i 3mnd. Alle tre er blitt fast ansatt med ulik stillingsprosent, og fått full opplæring i det ene og det andre. I butikk :)

Så bra :) Matbutikk?

Anonymous poster hash: 8c54c...6cd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

min erfaring er ikke at praksis leder til fast ansettelse

Anonymous poster hash: d5c87...bf1

Jeg har hatt praksisplass, jeg fikk fast jobb. de har hatt mange i praksis der,jeg er den eneste som har blitt ansatt. Det er selvfølgelig flere som ikke blir ansatt,men viser man seg fra sin beste side,villig til å lære osvosv. så vil det ha resultater enten vil man få en jobb der man har hatt praksis eller en strålende referanse. Begge deler er gullverdt.

Også det med kontakter. Kan hende sjefen der eller andre som jobber der,kjenner noen sjefer andre steder som trenger folk selv om de ikke trenger akkurat der du har praksis. Så det åpner flere dører.

Anonymous poster hash: d755a...45f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke snylt mer på systemet enn du allerede gjør. Opptre som en ærlig samfunnsborger!



Anonymous poster hash: 80891...07e
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

nja, min erfaring er at arbeidsgiver tar det som gratis arbeidskraft



Anonymous poster hash: d5c87...bf1
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal jobbe som dagmamma, men bare til desember og jeg tjener bare 3600 kr per måned. Jeg vil likevel ha praksis fordi det er en større sjanse å få fast ansettelse via dette.

Er dette noe jeg ikke burde si til NAV og skal jeg bare avtale med en fremtidig arbeidsgiver at jeg ikke kan jobbe de 2 dagene jeg er dagmamma?
Eller kan jeg jo si sannheten til NAV (hun jeg er dagmamma for får tross alt penger av NAV for å ha meg som dagmamma), og kanskje de vil tillate at jeg kan jobbe deltid (3 ganger i uken) mens jeg er dagmamma?

Du skal i utgangspunktet kunne bestemme selv hvor mange dager i uka du vil være på praksisplassen.

Du skriver: "hun jeg er dagmamma for får tross alt penger av NAV for å ha meg som dagmamma" - hvordan fungerer dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke snylt mer på systemet enn du allerede gjør. Opptre som en ærlig samfunnsborger! Anonymous poster hash: 80891...07e

Har lørdagstrollene våknet? Drit og dra.

Anonymous poster hash: aa001...02b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke snylt mer på systemet enn du allerede gjør. Opptre som en ærlig samfunnsborger!

Anonymous poster hash: 80891...07e

Hva? Jeg snylter? Så du syntes det er bedre at jeg sitter hjemme og lever på sosialen, istedenfor å dra på en jobb hvor jeg får betalt VELDIG lite? Eneste grunnen til at jeg var usikekr å fortelle NAV om dette med Dagmamma arbeidet er fordi jeg VIL HA EN ORDENTLIG JOBB. TS

Anonymous poster hash: 8c54c...6cd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du skal i utgangspunktet kunne bestemme selv hvor mange dager i uka du vil være på praksisplassen.

Du skriver: "hun jeg er dagmamma for får tross alt penger av NAV for å ha meg som dagmamma" - hvordan fungerer dette?

Hun er alenemamma og hun tar utdanning, så hun får noen ekstra goder på grunn av dette. tst

Anonymous poster hash: 8c54c...6cd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nja, min erfaring er at arbeidsgiver tar det som gratis arbeidskraft

Anonymous poster hash: d5c87...bf1

Det tviler jeg ikke på, men om jeg får praksis i en ordentlig stor matbutikk tror jeg det øker sjansene enn om jeg skulle ha praksis på en liten matbutikk. ts

Anonymous poster hash: 8c54c...6cd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest anonym2233

Jobber i en matbutikk ja :)

Hatt flere praktikanter som har kommet og gått, men da snakk om uærlige folk eller late som ikke gidder å gjøre noe.

Og de vi har ansatt, stortrives hos oss. =)

Så går Ann å ha det bra i en matbutikk også :) :)

Så bra :) Matbutikk?

Anonymous poster hash: 8c54c...6cd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Å ikke si fra til NAV om arbeid, mens man mottar dagpenger eller individstønad mens man er på tiltak er trygdesnylting.

Anonymous poster hash: 43be8...649

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å ikke si fra til NAV om arbeid, mens man mottar dagpenger eller individstønad mens man er på tiltak er trygdesnylting.

Anonymous poster hash: 43be8...649

Takk for oppklaringen.ts

Anonymous poster hash: 8c54c...6cd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...