Gå til innhold

Permisjon i 2 mnd,men hvor?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har det litt vanskelig for tiden og vil bare reise langt vekk. Vurderer å ta meg permisjon fra jobb 1 mnd + 5 uker ferie og bare slappe av et sted. Hvor ville dere dratt? Skal være et varmt sted. Jeg vurderer Miami, siden jeg er kjent der og det er mye å finne på. Jeg er også interessert i f.eks volunteering (gjerne jobbe med dyr) og kanskje spansk-kurs så jeg har noe å holde på med der borte. Men er det noen andre steder rundt Karibien som kunne vært bra også? Er det noen som har vært på en sånn type tur?

Jeg skal reise alene men regner med jeg kanskje får besøk av familie og venner. Også blir jeg vel kjent med noen. Litt skummelt men tror eneste måte å komme over kjærlighetssorgen er å dra vekk.

Anonymous poster hash: 854b9...f29
  • Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har vært i Miami! Kunne godt tenke meg å dra tilbake. Veldig fint der, og det er AmTrak, så man kan også reise litt rundt omkring. Neste gang jeg drar, så skal jeg iallfall dra innom Key West.

God tur, og håper kjærlighetssorgen overvinnes! :)

Skrevet

Det eneste er at det er ganske dyrt i USA. Tror jeg heller ville reist rundt i Asia om du da ikke har lagt av masse penger. Thailand, Kambodsja, Laos og Vietnam er trygt, billig og enkelt å reise rundt i.

Masse backpackere, så det er lett å bli kjent med folk om du bor på typiske backpackerplasser. Masse muligheter for volunteering, om ikke akkurat spanskkurs, så er det mye matkurs, meditasjon, yoga og andre former for selvpleie som er perfekt for en med kjærlighetssorg. Lykke til! :)

Anonymous poster hash: 976a7...510
  • Liker 1
Skrevet

Det eneste er at det er ganske dyrt i USA. Tror jeg heller ville reist rundt i Asia om du da ikke har lagt av masse penger. Thailand, Kambodsja, Laos og Vietnam er trygt, billig og enkelt å reise rundt i.

Masse backpackere, så det er lett å bli kjent med folk om du bor på typiske backpackerplasser. Masse muligheter for volunteering, om ikke akkurat spanskkurs, så er det mye matkurs, meditasjon, yoga og andre former for selvpleie som er perfekt for en med kjærlighetssorg. Lykke til! :)

Takk! Hvor i Thailand da evt? Jeg er veldig mye i Karibien/Latin-Amerika så er der jeg er mest kjent. Men er et kostnadsspørsmål ja, siden jeg blir borte en stund :) Så Asia kunne funke! Noen som vet om det er billig å leie en leilighet der borte? Det er nemlig det som er planen. Leie en leilighet ett sted og reise rundt litt sånn en helg eller to.

Skrevet

Takk! Hvor i Thailand da evt? Jeg er veldig mye i Karibien/Latin-Amerika så er der jeg er mest kjent. Men er et kostnadsspørsmål ja, siden jeg blir borte en stund :) Så Asia kunne funke! Noen som vet om det er billig å leie en leilighet der borte? Det er nemlig det som er planen. Leie en leilighet ett sted og reise rundt litt sånn en helg eller to.

Det kommer litt an på hva du ønsker aller mest. Jeg likte meg veldig godt nord i Thailand. Det er ganske fredelig, man møter mange gamle hippier og det er et veldig åpent miljø. Og selvfølgelig mange backpackere i alle aldre. Men det er mer for freden og roen, turer osv.

På øyene i sør får du jo den varmen du ønsker. Koh Jum er en veldig fin og fredelig øy, men du finner jo større øyer med mer folk også om du heller vil det. Det er egentlig bare å velge og vrake. :) Bare hold deg unna Pattaya, Hua Hin og de verste turisthølene.

Har dessverre ikke peiling på hva det koster å leie leilighet, vi leide mest bungalower for noen få dager osv. Kjenner ei som leide koselig hus i nord, hun betalte 4000.

Men tilbake til det du opprinnelig lurte på, så finnes det jo rimeligere steder å leie hus i USA også. Hvis du ikke bor midt i Key West/Miami og lignende. Det går jo an å sjekke ut Key Largo f.eks. Og det finnes også en del steder man kan leie nord for Palm Beach som ikke trenger å være så dyre.

Om du vil komme deg rimelig rundt kan du ta ferjen fra Ft. Lauderdale og ut til Grand Bahama. Derfra går det ferjer til en del andre øyer. Men igjen..det er ikke samme prisklasse som Asia akkurat. Det kommer jo litt an på når du vil reise også. Det er ikke kaldt i USA, men nå på vinteren ville jeg foretrukket Asia hvor det snart begynner å bli stabilt vær og god temp.

Skrevet

Koh Lanta er fantastisk :) Der er det også en dyreorganisasjon som heter Lanta animal welfare som du kan besøke og hjelpe. Organisasjonen er startet av en dame som er halvt amerikansk og halvt norsk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...