Gå til innhold

Har konstant mensen?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Noen som vet noe om årsaker? Jeg har PCO og har alltid hatt uregelmessig mens. Fikk mins første mens i femte klasse der jeg blødde lite og lenge. Deretter gikk det en del år til neste gang. Kjennetegn er uregelmessige blødninger, relativt sjeldent som varte lenge men med lite blod hver dag. Noen ganger hadde jeg skikkelig heftige blødninger før det igjen var ca et år eller så der jeg hadde sjeldent blødninger som varte en stund når de først kom.

Nå er jeg 28 år og føler blødningene bare blir verre og verre. Etter noen år der mensen har kommet noelunde regelmessig og som vanlig har vært moderat til lite i menge, men var lenge så føler jeg jeg blør hele tiden.

For eksempel hadde jeg en ca to uker lang blødning, der jeg blødde mer enn vanlig og hadde siste blødningsdag 21. juli. Da hadde jeg blødd såpass mye at jeg tenkte det var lenge til neste gang. Tirsdag 30 juli kjenner jeg at jeg har typisk menssmerter og lurer på hva som skjer. Onsdag 01 august fikk jeg mensturasjon igjen og den har aldri tatt slutt. Nå er det lite, men jeg har fremdeles godt med blod på papiret når jeg tørker meg etter toalettbesøk. Kanskje er det nesten ingenting en dag og jeg tenker at "nå er det endelig ferdig", men dagen etter så har jeg blødd igjen. Blir GAL.

Jeg vet at man selvfølgelig skal gå til lege og alt det der, og jeg har time nå til uken, men jeg får jo aldri tatt GU når jeg alltid blør når jeg skal til legen. Jeg sliter med BV og vet jeg har det nå, så det er helt uaktuelt å ta en GU til uken. Har fått resept på antibiotika og skal hente den på mandag.

Men er det noen som har erfaringer og kan komme med noen teorier? Holder på å bli gal her.

Anonymous poster hash: 4c4fb...1a6
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan legge til at jeg i slutten av august trodde at mensen var over, men dagen etter så styrtblødde jeg og det kom flere store levrede klumper. Dagen etter normaliserte det seg. Jeg er hundre prosent sikker på at det ikke var en spontanabort.

Går ikke på noe slags form for prevensjon.

Skrevet

Slik har jeg det også. Har ikke fått noen diagnose på det, men har hatt noen cyster og har ofte celleforandringer på livmorhalsen. Går på prevansjon og har nå fått byttet til en p-pille hvor mange mister mensen helt, noe jeg selvfølgelig ikke har gjort. Og blødningene er lange og starter/stopper helt ut av det blå. Aldri noen sjangse for å være gravid her for å si det sånn :)

Så jeg har ingen råd, bare medfølelse og godt for meg å vite at vi er flere i samme situasjon.

Anonymous poster hash: 053a2...048
Skrevet

Går du på p-piller? Det skaper slike problemer for en del.

Anonymous poster hash: 4985d...550
Skrevet

Nei ingen p-piller. Blir smellfeit og gal av alt av hormoner. Nå er jeg feit igjen da, men det er pga antidepressiva.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...