Gå til innhold

Sponsorer til russebil og slikt.


lm1

Anbefalte innlegg

Hallo!

Vi er 4 jenter og 2 gutter som skal kjøpe russebil. Jeg vet at mange av dere har vært russ før, så hadde vært flott om dere kunne hjulpet meg litt :-)

Som dere sikkert har forstått, så har vi ikke bil enda. Jeg har hørt at det er lurt å begynne tidlig på søking etter sponsorer til russebilen. Men kan man søke etter sponsor når man ikke har bil? Dumt spørsmål, men vi skal jo få skaffet en i løpet av kort tid. Jeg bare tenker slik at vi har sikret oss noen sponsorer? Eller tror dere at de fleste vil si "nei kom tilbake når dere har bil"?

Hvordan skal man gå fram når man søker spons?

Også har jeg ett annet spørsmål, har dere noen tips til slike dugnader som det faktisk lønner seg å melde seg på for å tjene penger til russebilen? Vi er som sagt 6 stykker, og vi har planlagt å kjøpe en bil til 20K.

Håper dere kan hjelpe meg, begynner å bli ganske stresset nå..

Takk på forhånd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ikke noen fasit her.

For best resultat - gå deres egen vei. Vil garantert fungere best.

Anonymous poster hash: 48b60...531

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil anta at det lønner seg å kjøpe bilen først.

Lag en liste over bedrifter/butikker i nærmiljøet, evnt butikker/merker som har unge som målgruppe. Fordel de mellom dere og møt opp personlig. Vær forberedt, ta med et bilde av bilen, hvilke ideer/tema dere har. Gjerne et enkelt skriftlig budsjett eller overslag over hva visse ting dere ønsker dere koster, og hvor mye dere antar å jobbe inn og spare selv.

Vet ikke hvor sentralt dere bor, men coca cola, nye tyggis-, sjokolade- og kosmetikkprodukter har jo kampanjer hvor de deler ut gratis vareprøver eller har forskjellige stunts for å få oppmerksomhet om nye produkter. Kan kontakte forskjellige selskaper for å høre om de trenger folk til å dele ut.

Ellers så er det mange med hager som har mye løv utover høsten, ring gjerne på fra hus til hus, fortell at dere sparer til russebil og tilby å rake løv/høste epler for feks 100 kr timen. Eller heng opp en lapp på butikken.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

vi jobbet på en brusfabrikk med å stable flasker i kasser. gøy og vi tjente penger:)



Anonymous poster hash: f78b2...ec8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi kjøpte oss en sliten Caravelle til russetida som pusset den opp over vinteren og solgte med 80 000,- i overskudd på fire mann.

Det var helt greit uten russebil i de to ukene med 20 000,- ekstra i lommeboka ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere kan sende Mail/ringe eller på en eller annen måte ta kontakt med arrangører av store events nær dere. Jeg jobbet på gatebil og kjenner andre som jobbet på bla. Tusenfryd og Justin Bieber-konsert. Ellers så kan dere jo også spørre matbutikker i nærområdet om det er mulighet for å jobbe på vareopptelling. Mulighetene for å tjene penger er mange, det gjelder bare å være frempå. Ha også en avtale om at de som ikke deltar på dugnadene må betale inn for det de har jobbet (pluss kanskje 30% ekstra slik at alle skal delta).

Når det kommer til sponsorer har vi fått liste av fjorårets russ om bedrifter i nærområdet som er villig til å sponse oss. Ellers lønner det seg å spørre om varer fremfor penger, da de fleste bedrifter er mye mer gavmilde her. Vi har også solgt kakebokser og kjenner andre som har solgt bla. dopapir og lepomader.

Vi har også fikset sponsoravtale med Russeservice slik at vi får gratis klær og utstyr av de. De trenger som regel bare en van/buss fra hver skole for å være ambassadører. Gratis EU-kontroll, gratis lakkering og stoff er bla. noe av det vi har fikset gjennom sponsingen :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...