AnonymBruker Skrevet 6. september 2013 #1 Skrevet 6. september 2013 Er ei jente på 26 år, er drittlei av at hverdagen handler om to ting, mat og kontroll over mat og kropp. Orker ikke mer, vil bort fra dette, men er livredd for å prøve å komme ut av det, det har styrt livet mitt siden jeg var 13. Altså 13 år i helvete, husker ikke en gang hvordan det er å ha et normalt forhold til mat. Men jeg vil ut. Aner ikke hvor jeg skal henvende meg, eller hvem jeg skal snakke med, hvor og hvordan får en hjelp? Kan jeg skrive med folk her om det? Har inntrykk av at det ikke er lov å diskutere spiseforstyrrelser her, jeg bor ikke så fint til at jeg bare kan stikke innom på IKS sine møter, spiseforstyrrelser for kvinner, eller noe sånt, så jeg vet ikke.. Anonymous poster hash: 2f456...a71
AnonymBruker Skrevet 6. september 2013 #2 Skrevet 6. september 2013 Jeg tror at det utvikler seg fort til prat om uheldige sider ved det å ha spiseforstyrrelse, altså utvekslinger og tips om hvordan bli enda mindre. Derfor er det et vanskelig tema å la spiseforstyrrede folk snakke fritt om. Anonymous poster hash: edc50...28c 1
Rainbow Skrevet 6. september 2013 #3 Skrevet 6. september 2013 Hei TS Grunnen til at man ikke kan diskutere spiseforstyrrelser her inne er at man aldri vet hva slags svar man får. Det kan sitte folk bak skjermene som gir deg dårlige råd eller ideer til å fortsette spiseforstyrrelsen. Det kan også hende at flere som er syke kan trigge hverandre. Moderatorene er her frivillig på fritiden, og derfor kan vi ikke greie å følge med på slike tråder døgnkontinuerlig. Vi skjønner at mange kan ha et stort behov for å snakke med noen om dette, og derfor prøver vi å henvise videre så godt vi kan, slik at vi vet man kommer i i kontakt med fagpersoner. Det er kjempebra at du vil ut av spiseforstyrrelsen. Her er noen steder du kan ta kontakt. Du trenger ikke møte opp, men ta kontakt pr. mail eller telefon. IKS kan du kontakte på denne siden. Det finnes også et sted som heter ROS, Rådgivning om Spiseforstyrrelser. Her kan du, som de skriver på siden sin, snakke med noen som forstår. De kan du både ringe og maile. Det kan kanskje også nytte å ta en titt på nettsiden til Senter for spiseforstyrrelser. Jeg håper du finner hjelp og støtte til å komme ut av problemene dine, for du fortjener å ha det bra!! Rainbow81, mod 2
Fremhevede innlegg