Gå til innhold

Hund som spiser altfor fort!

Fremhevede innlegg

Skrevet

Tror ikke jeg har sett no sånt til hunder... Kun som leke, med plass til et par godbiter. Kunne jo tenkt meg å gjøre noe annet med bikkja enn å fore hu :P

Takk for at du leste alt! :fnise:

Neida, det er plass til ganske mye i sånne baller. Dytta akkurat hele måltidet til hunden vår oppi en sånn ball. Du kan også kjøpe en stor kong og putte den i en kopp, fylle kongen med for, ha litt vann i koppen og vente ti minutter. Ta-da, maten sitter fast inni kongen.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Neida, det er plass til ganske mye i sånne baller. Dytta akkurat hele måltidet til hunden vår oppi en sånn ball. Du kan også kjøpe en stor kong og putte den i en kopp, fylle kongen med for, ha litt vann i koppen og vente ti minutter. Ta-da, maten sitter fast inni kongen.

Hmmm... Har du en link til en sånn en? Som har plass til hvertfall 2,5 dl. mat :)

Skrevet

Kaster forresten noen ganger godis utover plenen, men da er det vanskelig å se om hu får i seg alt da...

Skrevet

Du kan evt gi den maten sin i en brusflaske, men så skal man være forberedt på at det kan bli en god del bråk når hunden hiver den rundt :D Ellers så er disse aktivitetsballene ganske geniale http://www.petworld.no/no/artiklar/aktivitetsball-dia-7-cm.html

Vår hund har flere og hun bare elsker dem. Men hun ville brukt temmelig lang tid på å få ned et helt måltid med en sånn ball, så da pleier jeg heller å bruke flaska. Eller så kan du prøve å gi den flere og mindre måltider i løpet av dagen, slik at den ikke stapper seg så full at den kaster opp.

Skrevet

Ja, det er en sånn en vi har, men jeg tror den er større? 7 cm hørtes lite ut... Vår må være større enn den. Men tror den bare tar ca 2 dl mat, har ikke målt hvor mye han får, vi har veid maten hans og satt strek på et beger. Så jeg vet ikke akkurat mengde i dl, men jeg vil anta rundt 2 dl. Det er hvert fall en del av måltidet til hunden din, men det er vel kanskje ikke nok... Hm. Flaske som Tiril nevnte funker jo :)

Ellers tror jeg nok du får plass til en del i en vanlig stor kong eller en kong stuff-a-ball med litt størrelse på.

Skrevet

De finnes i forskjellige størrelse, men jeg kjenner ikke til detaljene. Før i tiden så hadde de også noen inne på canis.no. Ellers så er det jo ikke noe i vegen for å fylle den mer enn en gang :)

• Liker 1
Skrevet

Hvis dere leser HI ser dere at jeg har skål som skal gjøre det vanskeligere og jeg har bløyta maten...

Jeg tenkte ikke på å bløte maten helt opp. Jeg tenkte mer som at tørrforet ligger i vann, uten at det får sjans til å bli mykt før du gir det ;)

• Liker 1
Skrevet

Jeg tenkte ikke på å bløte maten helt opp. Jeg tenkte mer som at tørrforet ligger i vann, uten at det får sjans til å bli mykt før du gir det ;)

^ Nettopp. Ha i vann å tørrfôret flyter, da er det vanskeligere å få tak i det.

Skrevet

Gir du bløt mat ? Som vom ?

I mange kjæledyr butikker kan man få kjøpt en spiseskål med "mønster" og store "buler". Det funker visst for mange hunder å slikke seg frem til maten da det ligger rundt og nedi.

Vår spiser forferdelig fort. Han eter 2 kilo om gangen. Det tar vel han 15 sekunder så er det vekk. Men det hjelper å trøkke maten utover ett brett... :) da blir det vanskeligere for ham ihvertfall.

Vi har også testet ut å gi mat hver gang vi spiser og da dele opp i små posjoner. Ble bedre i magen da. Prompa mindre.

Men nå er vi to i familien som mener noe og vi er ikke enig i hvordan vi gir maten.

Skrevet

Anbefaler å gi maten i kong, ja. Hvis du tørrfôr så kan du først bløte det i vann så det får grøtkonsistens, putt det i kongen og hiv det i fryseren. Da har hunden hjernegymnastikk i en god tid fremover. :)

Skrevet

Slik leke som hunden må bruke tid på,er genialt.Særlig om du ikke har tid til å kaste mat rundt på gulve i flere oppdelte mengder

Nina Ottoson har mange forskjellige typer av aktivitetsleker.

http://www.nina-ottosson.com/Dog-2.php

Du får kjøpt dem bl.a på canis

Vi har både ball og DogPyramid Plastic.. Den siste er mye vanskligere å få maten ut av.Der må hunden bruke mer kraft og snute/pote for å få ut maten. Ballen kan den jo dytte til. Qulan Plastic har vi,og den er forsåvidt enkel å bruke

DogDizzy Plastic har jeg ikke testet,men har lignendes prinsipp som Pyramid

Skrevet

^ Nettopp. Ha i vann å tørrfôret flyter, da er det vanskeligere å få tak i det.

Hu er dessverre ikke dummere enn at hu da drikker opp vannet :P

Skrevet

Anbefaler å gi maten i kong, ja. Hvis du tørrfôr så kan du først bløte det i vann så det får grøtkonsistens, putt det i kongen og hiv det i fryseren. Da har hunden hjernegymnastikk i en god tid fremover. :)

Men er det bra å spise så sakte igjen? Ser for meg at hvis jeg skulle spist en bit av en brødskive for så å leika litt og ta en bit igjen ville jeg ikke egentlig blitt mett?

Skrevet

Men er det bra å spise så sakte igjen? Ser for meg at hvis jeg skulle spist en bit av en brødskive for så å leika litt og ta en bit igjen ville jeg ikke egentlig blitt mett?

Trenger jo ikke å få hvert måltid slik. Og regner med han vil få med seg det meste av maten uten for mange pauser.

Skrevet

Hvilken hunderase er dette?

Anonymous poster hash: 954b2...18c
Skrevet

Hvilken hunderase er dette?

Anonymous poster hash: 954b2...18c

Har det no å si? Er en rottweiler...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...