Gå til innhold

Hund som spiser altfor fort!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hunden jeg har nå spiser så sykt fort! Tygger ikke på noe, bare svelger rett ned! Kaster man feks. en liten kjøttbit ned til hu på plenen snuser hu ikke på det engang. Bikkja har til og med spist kokt kål :P

Og dette resulterer selvfølgelig i at hu kaster opp...

Hva kan vi gjøre for å få hu til å spise saktere? Jeg har kjøpt sånn spesiell matskål og prøvd å bløyte foret (uten at det hjelper). Hu får heller ikke mye mat om gangen (2,5 dl på morgenen og 5 dl på kvelden)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Legg oppi noe tungt, eller noe`?

Med hester kan man jo hive en stein oppi, vet ikke med hunder..

Anonymous poster hash: 611e9...7e6
Skrevet

Gi mindre om gangen.

Anonymous poster hash: 9f69f...310
Skrevet

Legg oppi noe tungt, eller noe`?

Med hester kan man jo hive en stein oppi, vet ikke med hunder..

Hunder har ikke ei svær forkrybbe :P De "toppene" som er der for at hu ikke skal få spist enda fortere tar nok plass...

• Liker 1
Skrevet

Gi mindre om gangen.

Kan jo ikke gi mindre enn 2,5 dl. om gangen? Er jo nesten ingenting...

Skrevet

dilemma :s hørt om noen forlabyrinter som kanskje kan hjelpe, men det tar jo hundre år før hunden forstår den da...

Anonymous poster hash: 0f63d...8df
Skrevet

dilemma :s hørt om noen forlabyrinter som kanskje kan hjelpe, men det tar jo hundre år før hunden forstår den da...

Anonymous poster hash: 0f63d...8df

Labyrinter? Er jo rottis dette her, så skjønner det meste så lenge hu får mat :P

Skrevet

Kast det utover gulvet :)

• Liker 2
Skrevet

Kan jo ikke gi mindre enn 2,5 dl. om gangen? Er jo nesten ingenting...

Jo, du kan dele det i tre og gi med ti minutters mellomrom

Skrevet

Når en av mine spiste for fort og faktisk kastet opp ufordøyd mat etterpå hadde jeg litt vann i maten. Da MÅTTE han begynne å ta det med ro og faktisk jobbe for å få maten. Da tok han seg jammen meg tid til å tygge også etterhvert ;)
Dette var når han var valp da, så hvis din er voksen så kan det jo være at han ikke spiser hvis det er litt fuktig.
Prøv med en liten mengde først ;)

Skrevet

Sikker på at den ikke har tannproblemer eller noe som gjør det vanskelig å tygge da? Anonymous poster hash: 53ef8...165

Skrevet

Hvis dere leser HI ser dere at jeg har skål som skal gjøre det vanskeligere og jeg har bløyta maten...

Skrevet

Sikker på at den ikke har tannproblemer eller noe som gjør det vanskelig å tygge da?

Anonymous poster hash: 53ef8...165

Hu tygger jo på ting hu "må" tygge på, som bein, leker osv. så trur ikke det er problemet...

Skrevet

Hvis dere leser HI ser dere at jeg har skål som skal gjøre det vanskeligere og jeg har bløyta maten...

her på kg er det slik, folk leser ikke hi og gir råd om ting man alt har prøvd :ler:

hestetips igjen, når hester spiser pelletsen sin for glupsk, har vi det inni en ball de må rulle litt på, så ramler det ut noen her og der. Aktuelt for hunder?

Aner ikke jeg, tilgi meg om rådene mine er dumme, men jeg leste i allefall hi :)

• Liker 1
Skrevet

Har som sagt i HI en annen type, men det så da ikke ut som om det var så vanskelig å få tak i maten i den? Eller har bare den bikkja liten snute?

dalmatinere har små tynne snuter, tror ikke rottweileren din får nesa ned i der. :)

Skrevet

her på kg er det slik, folk leser ikke hi og gir råd om ting man alt har prøvd :ler:

hestetips igjen, når hester spiser pelletsen sin for glupsk, har vi det inni en ball de må rulle litt på, så ramler det ut noen her og der. Aktuelt for hunder?

Aner ikke jeg, tilgi meg om rådene mine er dumme, men jeg leste i allefall hi :)

Tror ikke jeg har sett no sånt til hunder... Kun som leke, med plass til et par godbiter. Kunne jo tenkt meg å gjøre noe annet med bikkja enn å fore hu :P

Takk for at du leste alt! :fnise:

Skrevet

Kast det utover gulvet :)

Akkurat det jeg tenkte også. Kast det utover gulvet, ha det i en kong eller aktivitetsleke (f.eks en sånn ball de må rulle bortover for at det skal komme ut noe), kast det utover plenen... :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...