Gå til innhold

Vaginismus - erfaringer?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg er en jente på 24 som nettopp har fått vite at jeg har vaginismus. Jeg hadde aldri hørt om dette før, men jeg gikk til legen fordi jeg har hatt veldige smerter ved samleie i 6 mnd nå, og jeg ville vite hva problemet var.

Nå som jeg har fått høre at jeg har vaginismus er jeg veldig lei meg for det. Jeg føler at jeg ikke skjønner tilstanden, og at jeg er rar og unormal. Jeg har en fantastisk kjæreste som jeg gjerne vil ha sex med, men det går bare ikke - det er for smertefullt. Jeg skjønner ikke hvor dette har kommet fra, fordi jeg alltid har hatt god sex før og aldri hatt problemer med smerter. Jeg er rett og slett veldig forvirret og lei meg.

Er det noen her som har erfaringer med vaginismus og kan gi meg råd/tips om hva dette er og hvordan jeg kan takle det?

Anonymous poster hash: 7c564...182
Videoannonse
Annonse
Gjest Eurodice
Skrevet

Vaginismus er den latinske betegnelsen. Google vaginisme, da får du mer forståelig informasjon. Jeg har (heldigvis) ingen erfaring med dette og er ikke kapabel til å gi deg noen råd.

Skrevet

Det er en kjempelang tråd her på kropp&helse om vestibulitt og vaginisme. Hvis du leter den fram får du garantert råd og tips fra mange andre som har det selv.

Anonymous poster hash: a6d09...5a8
Skrevet

Vaginismus er den latinske betegnelsen. Google vaginisme, da får du mer forståelig informasjon. Jeg har (heldigvis) ingen erfaring med dette og er ikke kapabel til å gi deg noen råd.

Takk skal du ha, jeg skal google dette nå. Gruer meg egentlig til å lese meg opp på det. Jeg googlet litt før og da fikk jeg vite at en undersøkelse i Sverige for ikke lenge siden viste at 6% av svenske kvinner har vaginisme - du kan tro jeg føler meg som en ordentlig raring iom at prosentandelen er så lav. Skjønner overhodet ikke hvorfor dette har skjedd med meg og hva jeg kan gjøre for å endre på det. Det føles helt håpløst.

Skrevet

Det er en kjempelang tråd her på kropp&helse om vestibulitt og vaginisme. Hvis du leter den fram får du garantert råd og tips fra mange andre som har det selv.

Anonymous poster hash: a6d09...5a8

Takk, jeg skal søke på denne nå.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...