AnonymBruker Skrevet 6. september 2013 #1 Skrevet 6. september 2013 Er omgangssyken en typisk "vintersykdom"? Føler at hver gang man hører om at nå er omgangsyken her igjen så er det alltid rundt juletider. Er det bare fordi det er da man høres mest om det,eller ligger det noe i at det er en sånn typisk "vintersykdom"?Man hører lissom aldri noe om det på sommer halvåret. Anonymous poster hash: 1c13f...6a0
Kayli Skrevet 6. september 2013 #2 Skrevet 6. september 2013 På engelsk heter det "Winter vomiting desease", og det er det helt sikkert en grunn til. Som lærer i småskolen kan jeg bekrefte at toppen kommer rundt juletider hvert eneste år.... Min drøm er at alle barn, og voksne, holder seg hjemme til de er smittefrie!
AnonymBruker Skrevet 6. september 2013 #3 Skrevet 6. september 2013 Omgangssyke går rundt hele tiden, men det er helt klart mest av det om vinteren. Det er fordi vi da er mye inne og mye "oppå" hverandre. Det er derfor det smitter så veldig i barnehager og skoler, de er tett på hverandre og ikke de flinkeste til å vaske hender og holde seg for munnen ved hosting (forkjølelse er jo også en stor slager om vinteren). Anonymous poster hash: d9a76...af7
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå