eneogalene Skrevet 5. september 2013 #1 Skrevet 5. september 2013 Hei...er det noen andre som har erfaring med menstruasjon i 14 dager hvor mye av blodet har vært brunt og noe levret? Har også litt friskt lyst blod innimellom. Blør ikke veldig mye, men skifter bind 2-3 ganger om dagen. Jeg har aldri hatt uregelmessig mens,og den kom til riktig tid nå også....men så lenge da Jeg er i 30 årene så alt har vært normalt i mange år
AnonymBruker Skrevet 5. september 2013 #2 Skrevet 5. september 2013 Jeg har opplevd det, men det var da jeg var 14 og ikke siden det (er 23 nå). Da var det 14 dager uten stopp og veldig, veldig mye hver dag. Iblant utsetter jeg menstruasjonen og jeg merker at når den først kommer er den mørkere og varer mye lenger (dog ikke mer enn rundt 9 dager). Hvis totalen blod ikke er mye mer enn vanlig så kan det være en naturlig årsak for at den bare er strukket ut. Hvis det vedvarer eller skjer igjen, så kan du kanskje spørre legen? Det har forøvrig aldri vært noe galt med meg når det har skjedd. Anonymous poster hash: e9878...4b2
eneogalene Skrevet 5. september 2013 Forfatter #3 Skrevet 5. september 2013 Jeg har opplevd det, men det var da jeg var 14 og ikke siden det (er 23 nå). Da var det 14 dager uten stopp og veldig, veldig mye hver dag. Iblant utsetter jeg menstruasjonen og jeg merker at når den først kommer er den mørkere og varer mye lenger (dog ikke mer enn rundt 9 dager). Hvis totalen blod ikke er mye mer enn vanlig så kan det være en naturlig årsak for at den bare er strukket ut. Hvis det vedvarer eller skjer igjen, så kan du kanskje spørre legen? Det har forøvrig aldri vært noe galt med meg når det har skjedd. Anonymous poster hash: e9878...4b2 Takk for svar Jeg bruker ingen prevensjon,ikke gjort det på 1 år nå da min samboer har sterilisert seg for 1.5 år siden. Skal kontakte lege på mandag tenkte jeg om ikke dette gir seg....føler meg trøtt og litt uvel.
AnonymBruker Skrevet 5. september 2013 #4 Skrevet 5. september 2013 Takk for svar Jeg bruker ingen prevensjon,ikke gjort det på 1 år nå da min samboer har sterilisert seg for 1.5 år siden. Skal kontakte lege på mandag tenkte jeg om ikke dette gir seg....føler meg trøtt og litt uvel. Mørkere farve er som regel bare et tegn på at menstruasjonblodet har vært der inne lengre. Det kan være ulike grunner til det, men ingen som er farlige så vidt jeg vet. At det er mørkt betyr som regel også at det er vanlig menstruasjonsblod, hvilket er bra (ikke for å skremme, men jeg har hørt om kvinner som har blødd masse og det er rent "vanlig" blod, hvilket kan gi blodmangel). Så lenge det er mindre blod enn vanlig og derfor ikke er mer i totalen er det nok greit. Men hvis du mistenker at du mister mer blod enn vanlig så kan det føre til jernmangel. Du kan uansett spørre legen din for sikkerthets skyld. Anonymous poster hash: e9878...4b2
eneogalene Skrevet 5. september 2013 Forfatter #5 Skrevet 5. september 2013 Mørkere farve er som regel bare et tegn på at menstruasjonblodet har vært der inne lengre. Det kan være ulike grunner til det, men ingen som er farlige så vidt jeg vet. At det er mørkt betyr som regel også at det er vanlig menstruasjonsblod, hvilket er bra (ikke for å skremme, men jeg har hørt om kvinner som har blødd masse og det er rent "vanlig" blod, hvilket kan gi blodmangel). Så lenge det er mindre blod enn vanlig og derfor ikke er mer i totalen er det nok greit. Men hvis du mistenker at du mister mer blod enn vanlig så kan det føre til jernmangel. Du kan uansett spørre legen din for sikkerthets skyld. Anonymous poster hash: e9878...4b2 Takk for svar Jeg blør i grunn mindre enn vanlig...men det er det at det har drøyd så lenge, også disse "klumpene" da. Blir til at man grubler og tenkte det var en kjekk side å slenge inn et slikt spørsmål på
AnonymBruker Skrevet 5. september 2013 #6 Skrevet 5. september 2013 Er nok antakelig bare mensen som begynner å tulle litt igjen - det skjer gjerne når en kommer oppover i tredveåra. Men begynner du å kjenne deg trøtt og uvel kan det være greit med en legesjekk også ja Anonymous poster hash: 9ba50...f6a
AnonymBruker Skrevet 5. september 2013 #7 Skrevet 5. september 2013 Takk for svar Jeg blør i grunn mindre enn vanlig...men det er det at det har drøyd så lenge, også disse "klumpene" da. Blir til at man grubler og tenkte det var en kjekk side å slenge inn et slikt spørsmål på For meg så er det helt hipp som happ. Noen ganger er mensen liten og andre ganger større med disse "klumpene". Tror kvinnekroppen lever sitt eget liv ofte Anonymous poster hash: e9878...4b2
eneogalene Skrevet 5. september 2013 Forfatter #8 Skrevet 5. september 2013 Er nok antakelig bare mensen som begynner å tulle litt igjen - det skjer gjerne når en kommer oppover i tredveåra. Men begynner du å kjenne deg trøtt og uvel kan det være greit med en legesjekk også ja Anonymous poster hash: 9ba50...f6a Au da....leser overgangsalder mellom linjene her hehehehehe Er bare så snodig at det skjer sånn pang! helt plutselig, men ja skal garantert til lege
eneogalene Skrevet 5. september 2013 Forfatter #9 Skrevet 5. september 2013 For meg så er det helt hipp som happ. Noen ganger er mensen liten og andre ganger større med disse "klumpene". Tror kvinnekroppen lever sitt eget liv ofte Anonymous poster hash: e9878...4b2 Her har mensen vært stabil og punktlig i alle år..... Men ja kvinnekroppen er underfundig
AnonymBruker Skrevet 6. september 2013 #10 Skrevet 6. september 2013 Jeg fikk langvarig menstruasjon ( i 11 uker) med vanlig blødning den første uken også brunlig og rosa utflod etterpå for mange år siden, det viste seg å være starten på PCOS. Cyster på eggstokkene kan tulle med syklusen og lage skikkelig krøll. Men det behøver ikke å være det. Så en legetur er nok lurt. Anonymous poster hash: 9d145...f6e
AnonymBruker Skrevet 6. september 2013 #11 Skrevet 6. september 2013 Jeg har også hatt det problemet i 30 åra. Hadde langvarig blødning og ble uvel. Gikk til legen og fikk Primolut for å få orden på syklusen, det ordna seg for meg. Ikke uvanlig når vi drar på åra at mensen kan gå litt i stå. Anonymous poster hash: 09d67...0e6
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå