Gå til innhold

Hvordan smile igjen?


Fremhevede innlegg

Skrevet

Det har skjedd så mye trist for min del i det siste, det ene slaget etter det andre. Samboer som har holdt meg for narr hele forholdet, en bestevenn som har flyttet til andre siden av jorden og en rekke andre ting. Jeg har aldri vært så langt nede før. Hva gjør man for å komme seg opp igjen? jeg møter venner og er med familie og alt. synes bare ingenting hjelper. noen tips?

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Du må bare fortsette med det du gjør, og ta vare på de gode øyeblikkene du opplever, selv om det føles som de kommer sjeldent. Det vil gå framover, og de vil komme oftere!

Jeg ble selv brått og uventet enke, men man kan ikke legge seg ned og sture selv om man har det tungt.

Edit: man må selvfølgelig gi seg selv tid til å sørge! Men prøv å se noen lysglimt i alt mørket. Så lenge du ikke murer deg inne, så vil de være der, om de er aldri så små...

Endret av stortsettglad
Skrevet

Man må på en måte prøve å godta at det er slik livet er. Livet består av både gleder og nedturer. Jeg tror ikke det er meningen, og man kan heller ikke forvente å gå igjennom livet uten å støte på nedturer. Du må bare fortsette å gjøre ting du kan føle, om ikke annet, en viss glede av.

Du vil få det godt igjen. Garantert.



Anonymous poster hash: 7759b...a6f
Skrevet

Det er veldig bra at du treffer venner og familie. Hvis du fortsetter med det vil du etter hvert merke at du blir gladere. Hvis fremtiden virker håpløs, ta en dag av gangen. Sender varme tanker!

  • Liker 1
Skrevet

Å ta en dag av gangen er kanskje det beste rådet du kan ta til deg. Når alt er tungt og overveldende orker man ikke stort mer, men med tiden vil du merke at du orker å ta noen dager, etterhvert en uke, osv. av gangen. Det føles ikke sånn når man sitter midt oppi det, men som AB sier - du vil få det godt igjen. Bare ta vare på deg selv i mellomtiden, som å spise sunt og jevnlig, være i aktivitet og være så sosial du orker.

  • 2 uker senere...
Skrevet

Bruk tiden du har nå til å sette pris på deg selv.. Lær deg å kjenne som menneske og unn deg noe godt. Det var engang noen som sa: for å gjøre andre lykkelig, må man være lykkelig selv. Respekter deg selv så mye at du ikke lar noen herse med deg, og kvitt deg med de i livet som ikke er bra for deg..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...