Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Vi lurer på om vi skal reise til Paris i sommer. Noen som har vært der? Hva koster hotell i Paris? Noen hotell dere vil anbefale(eler noen vi bør unngå) Noe vi bare MÅ få med oss i Paris?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har vært i Paris et par ganger.

Kjempefin by som bør besøkes.

Har ikke peilig på hotellpriser, ettersom jeg ikke har betalt selv når jeg har vært der (arrangerte turer).

Du bør få med deg Louvre (selv om Mona Lisa er en skuffelse) og Eiffel-tårnet (selv om det er masse folk der og ikke særlig sjarmerende.

Anbefaler deg å sette av en del tid til å tusle rundt i gatene og suge til deg den spesielle stemningen i byen. Det er masse å se på, masse fine butikker o.l., men prisnivået er relativt høyt.

Gjest the imp
Skrevet

Hotell i Paris trenger ikke være så dyrt dersom du booker selv. Nå vet ikke jeg helt hva slags standard du er ute etter så det er vanskelig å anbefale noe. For meg så funka det helt fint med et tre-stjerners hotell rett ved triumfbuen, betalte vel 2000 kr for 2 personer i dobbeltrom for ca en uke, men det er 4 år siden tror jeg. Poenget er at det trenger ikke være grusomt dyrt hvis du bare finner de rette hotellene, og det tror jeg du lettere gjør ved å søke på nett enn å stikke innom et reisebyrå.

Ellers bør du jo selvsagt få med deg Eiffeltårnet, for min del synes jeg det var fint å få med seg Sacre Cour og Notre Dame. Monmartre er fint, ellers vil jeg anbefale å ta en dagstur til Versailles. Slottet og hagen er nydelig!

Gjest Anonymous
Skrevet

Ja, Sacre Coeur er mi favoritt-kirke i Paris. Notre Dame synest eg er trist. Triumfbuen synes eg er intetsigande, de er ei svær rundkjøring....

Båt-tur på Seinen er flott, finst mange sånne sightseeing-båter. Vandre lans Seinen er også romatisk. Kanskje ein stopp ved Pont d'Alma der Diana døde. Latiner-kvarteret er kjempekoselig, men restaurantane der er ikkje noko å satse på, berre tyrkisk og gresk og kebab og sånt.

Eg synest at Rue de Moufftard er kjempekoselig (metro: Place Monge, trur eg.) Du må spise crepes fra et "gatekjøkken", og dei beste crepe i Paris finn du nettop i Rue Moufftard. Versailles er nemnd, og Eiffel-tårnet er et must (mest for å kunne sei at du har vore det, det er ikkje fryktelig spennande. Prøv å gå trappene i staden for å ta heisa, det er ikkje så langt som ein trur!!)

Louvre og Jardin des Tuleries er også fint.

Shopping er bra i Paris, men velg butikkar nøye. Mykje er ganske dyrt, eller billig og dårlig. Husk at størrelsane ikkje er dei samme som i Norge! Str 38 i Frankrike er str 36 i Norge. Eg endte opp med masse for små klede, fordi eg nekta å gå opp en størrelse.....

Sko er ikkje spesielt billig der nede, og eg synest at sko-moten er litt rar..

Hotell veit eg ikkje så mykje om. Men prøv å finne et som ligg litt utanfor sentrum, men i nærleiken av ein metro-stasjon. Det går så kjapt med metro at det er ikkje noko bryderi å komme seg til sentrum likevel.

Kos deg!

Helsing frankofil.

Skrevet

Vi var i Paris i fjor. Hotell og fly kostet ca 3000 for hver gjennom reisefeber. Finner ikke dette hotellet der nå, men du finner det på Google. Hotellet het Villa Sofia, var enkelt, rent, vi hadde eget bad, det var forholdsvis rolig, og det var frokost der. Det ligger rett ved Bastillen, så det er ganske så sentralt. Vi var kjempefornøyde! :-)

Amarone

Skrevet

Jeg har bodd i Paris og moren min i flere år, kjenner derfor byen godt om det er noe spesielt du lurer på. Send meg gjerne en PM, men du har jo fått så mange gode svar allerede.

Når det gjelder hotell finnes det jo tonnevis, spørsmålet er vel hvor mye du har lyst til å bruke. Du finner bosteder fra det billigste til det dyreste, anbefaler å ta et søk på internett så får du en oversikt over prisnivå.

Områder det er bra å bo i er f.eks rundt Notre Dame og Montparnasse, kanskje rundt Eifeltårnet eller Champs Elysées. Luxembourgparken er også et fin område, like i nærheten av Montparnasse.

Ved Bastillen finner du nok også masse bosteder, og her er det bra å gå ut på byn om du vil det en kveld. Koselig bargate med hyggelige barer.

Skrevet

Hvis du er i Paris en søndag, MÅ du stikke innom en fyr som arrangerer åpne søndagsmiddager for alle som vil komme. Han heter Jim Haynes,

send meg en PM, så får du telefonnr eller mailadressen hans.

Han er egentlig amerikaner, men har bodd i Paris i utallige år, og er forfatter og livsnyter. Har skrevet endel bøker, som er interessant lesing... De kan du kjøpe der hvis du vil.

Det kommer masse spennende mennesker dit, jeg snakket bl.a med teaterfolk, filmlagere, psykologer osv! Det kommer ca halvparten franskmenn (som ikke er redde for å snakke engelsk) og halvparten utlendinger, både folk som bor der og som er på gjennomreise.

Du betaler det du føler for for middagen.

Det er utrolig god stemning i bakgården. Og her har du virkelig muligheten til å treffe hyggelige mennesker. Det serveres en enkel middag og rødvin og øl!

Du må "melde" deg på innen torsdagen før.

Jeg dro dit alene en gang jeg var i Paris, og jeg følte meg såå velkommen. Alle tok godt vare på meg. Dra du også, du kommer aldri til å angre! :-)

Skrevet
Hvis du er i Paris en søndag' date=' [/quote']

Blir sannsynligvis å være i Paris fra mandag til fredag, så går nok glipp av det

Skrevet

Vi fundrer også på Paris i år...

Gjest Anonymous
Skrevet
Hvis du er i Paris en søndag' date=' MÅ du stikke innom en fyr som arrangerer åpne søndagsmiddager for alle som vil komme. Han heter Jim Haynes[/quote']

http://www.jim-haynes.com/

Skrevet

Paris er HERLIG!

Elsker den byen..

Var der en helg høsten 2002. Var sånn billig-greie, fly en vei 181kr, 500 og noe tilbake.

Dro med mamma, en venninne og hennes rom, og fikk et kjempebillig hotell. Det var egentlig 2-3 mannsrom, men de satt inn en ekstra seng. Ble 300 per natt per pers inkl frokost.. Skikkelig god frokost og!

Det ble jo ganske trangt på rommet, men når man er i PAris, er det ikke mye tid man tilbringer på hotellet :wink:

Gjest Hello!!
Skrevet

Når du skal bestille hotell rom i Paris burde du si at du har høyde skrekk, da vill du naturligvis få rom lengre ned og dermed er standaren på rommet bedre av en eller annen grunn. ( dette skal heller ikke koste ekstra fordi du ikke kan noe for at du har høydeskrekk!!

Hvis du hadde tenkt deg på disney land burde du også dra innom Asterix parken som ligger utenfor flyplassen på andre siden av Paris...., der er det mye bedre karuseller, passer litt bedre for folk som tørr litt mere!

Og en ting til...,hvis du skal på noe bade land eller noe med en mann, vil han kanksje ikke like det så godt, presidenten der har nemlig funnet ut at det er urenslig å bade med shorts som ikke er tettsittende, for da henger jo ballene fritt :roll:

Gjest the imp
Skrevet

Asterix-parken som gjest over nevner er utrolig morsom, Jardin de Luxembourg er også nydelig. Jeg var oppe på Triumfbuen og synes det var ganske greit egentlig, gir relativt god utsikt over Paris. Å spise crepes på et eller annet gatehjørne er jo nesten også et must. For ikke å snakke om softisen i alle mulige smaker, den er kjempegod!

Et annet sted som har nydelig is er en butikk på Champs Elysées der de selger hjemmelaget is. Smakte en aldeles nydelig markjordbær-sorbet der med enorme markjordbær i. Kan ikke huske hva den heter, men den blir ofte omtalt i reisehåndbøker.

Skrevet

Takk! Da er det bare å ta kontakt med han og få en kjempekoselig kveld i Paris!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...