Gå til innhold

Dra fra små barn????

lille mor

Anbefalte innlegg

Pussig at denne tråden kom opp igjen, for sist jeg snakket med venninnen min kunne hun fortelle at denne mamman hadde dratt fra babyen som vanlig en dag for å dra på trening, mannen var ventet hjem hvert minutt.

Det var bare det at dekket på bilen punkterte, og han fikk ikke kontakt med mamman.

Den lille ble alene i våken tilstand i nesten en time......

Det skjedde heldigvis ikke noe, og det fikk dem såpass skremt at nå har de en annen løsning.

Heldigvis.

Når det dreier seg om å gå fra barna i bilen er det vel som mange her skriver, man ser ann sitvasjonen.

Kaste søppel må man jo gjøre, det er verre å la barna leke i stank :ler:

Og gå på do og dusje er også noe man må gjøre hver dag, så man kan jo ikke stitte å stirre på barna hele tiden.

Men man tilpasser sef sitvasjonen, og er flink til å bruke de stundene barna sover.

Og når de blir eldre en 1 år er det jo kjempe stas å hjelpe mamma å gå ut med søppla. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det var godt at disse foreldrene lærte av dette!

Man lærer som kjent av sine egne feil.

Jeg tror vi må få feile litt og alle unger er forskjellige. Som far til to skriver, så gir han i dag detaljert info til sine barn.

Jeg innrømmer at jeg også gjør det, men da vet jeg også at mine barn har fått med seg det jeg har sagt og de er trygge.

En ting jeg ikke skrev i stad, men som jeg tenkte på var dette med babycall som mange bruker. Var i syden i sommer og tilogmed der kom flere foreldre ut på kveldene (på hotellområdet) med babycall i hånden.

Da blir jeg skremt.

Mulig jeg er helt skrudd, men det er røyken som dreper og ikke flammene hvis det begynner og brenne og man skal vel ikke stole helt og holdent på røykvarsleren?

(Mulig jeg bærer preg av og bo sammen en som har vært brannmann i altfor mange år)

Vi har aldri brukt babycall til våre fire gutter. Min bror kjøpte det til deres datter, men de fikk inn naboene på callingen, så de måtte slutte.

Nei, jeg går på do og jeg dusjer uten og ta med ungene. Ok, er jeg alene hjemme med minsten og skal dusje, så ligger han i vippestolen på badet, men elles ber jeg gutta se etter han mens jeg dusjer og de følger ikke akkurat intenst med. Men jeg stoler på de, så hvis det skjer noe, så ordner de opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Småbarn som putter ting i munnen skal IKKE få tak i ting som kan svelges og sitte fast. Om man nistirrer på ungen eller bruker lekegrind...ja opp til enhver.

2. 2 åringer er verre å la være igjen, enn sovende babyer! Store kan gå rundt og "finne på ting", småttiser kommer ikke så langt... (men her snakker jeg om hente posten o.l.)

3. Alle barn er forskjellig. Min fem åring liker å være hjemme mens jeg er på butikken. Vennen hennes på 6 år blir hysterisk om mamman går på trappa for å ta inn sko, leker o.l.

4. Sakligsett så skjer de fleste ulykker hjemme. Altså med mor og far tilstede. Men å stirre på ungen hele døgnet kan man ikke! Ting kan skje like mye på natt som på dagen! Brann, vikle seg inni tepper, putte ting i munnen, falle ut av senga etc. Ute kan det også skje mye. FORNUFT et er bra stikkord....

5.Merkelig at alle "hysterikerne" bare tar opp ting som har skjedd " en man kjenner, eller en søsteren kjenner", som har skjedd utenfor hjemmet. Se pkt. 4.

6.Vaske og dusje (som er heeelt greit å la ungen være alene) tar lengere tid enn å hente posten! Merkelig det der..

7. De av dere som ikke har opplevd krybbedød. Hold kjeft med sammenligningen! Tro meg: man har MINST like mye skyldfølelse ovenfor krybbedød, som de som lar ungen være igjen i bilen. "Barnet var alene, burde ha visst det, skulle ikke gitt det og det, skulle bare, skulle ikke.."

(en av unnskyldningene jeg har hørt er at de IKKE kjøpte nytt utstyr til andremann...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Småbarn som putter ting i munnen skal IKKE få tak i ting som kan svelges og sitte fast. Om man nistirrer på ungen eller bruker lekegrind...ja opp til enhver.

2. 2 åringer er verre å la være igjen, enn sovende babyer! Store kan gå rundt og "finne på ting", småttiser kommer ikke så langt... (men her snakker jeg om hente posten o.l.)

3. Alle barn er forskjellig. Min fem åring liker å være hjemme mens jeg er på butikken. Vennen hennes på 6 år blir hysterisk om mamman går på trappa for å ta inn sko, leker o.l.

4. Sakligsett så skjer de fleste ulykker hjemme. Altså med mor og far tilstede. Men å stirre på ungen hele døgnet kan man ikke! Ting kan skje like mye på natt som på dagen! Brann, vikle seg inni tepper, putte ting i munnen, falle ut av senga etc. Ute kan det også skje mye. FORNUFT et er bra stikkord....

5.Merkelig at alle "hysterikerne" bare tar opp ting som har skjedd " en man kjenner, eller en søsteren kjenner", som har skjedd utenfor hjemmet. Se pkt. 4.

6.Vaske og dusje (som er heeelt greit å la ungen være alene) tar lengere tid enn å hente posten! Merkelig det der..

7. De av dere som ikke har opplevd krybbedød. Hold kjeft med sammenligningen! Tro meg: man har MINST like mye skyldfølelse ovenfor krybbedød, som de som lar ungen være igjen i bilen. "Barnet var alene, burde ha visst det, skulle ikke gitt det og det, skulle bare, skulle ikke.."

(en av unnskyldningene jeg har hørt er at de IKKE kjøpte nytt utstyr til andremann...)

:klappe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en datter på 7 måneder og går ikke fra henne når hun er våken. Hvis ikke pappaen også er hjemme dusjer jeg enten før hun våkner om morgenen eller hvis hun våkner altfor tidlig tar jeg henne med inn på badet så hun i vippestolen. En gang løp jeg ut med søpla mens hun sov (forferdelig som sånne bleier lukter når de begynner med grøt), men etterpå tenke jeg at hva om døren gikk i vranglås og jeg ikke kom inn igjen? Så neste gang tok jeg henne med i babybjørnen.

Jeg husker jeg var på besøk hos en mor med to små barn i utlandet for endel år siden. Jeg la merke til hvor flink hun var med barna sine som var 6 og 3 år. Hun snakket med dem på en helt spesiell måte og de virket veldig fornøyde oppvakte. Jeg ble rimelig sjokkert da hun i løpet av samtalen fortalte at da hun studerte på universitetet var hun nødt til å la den eldste datteren som var baby dengang være hjemme når hun var på forelesning! Babyen var for liten til å være i barnehage, og som alenemor hadde hun ingen til å passe barnet. Det gikk helt fint sa hun, barnet sov og var fornøyd og hun matet det mellom forelesningene. Hvis jeg ikke hadde hørt det fra henne selv vet jeg ikke om jeg hadde trodd på det. Heldigvis lot hun ikke barna være alene lenger nå sa hun.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men etterpå tenke jeg at hva om døren gikk i vranglås og jeg ikke kom inn igjen?

Eh... Da hadde du gått og ringt samboeren din eller en låsesmed. Det er begrenset hvor mye tull en sovende baby kan finne på, og lite skjer om den liggger og skriker en stund alene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er utrolige egenskaper enkelte folk tillegger sine sovende barn under ett år! Men å la de være alene som 3,4,5 åring.... DA kan de liksom ikke finne på noe?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...