Gå til innhold

Dra fra små barn????

Fremhevede innlegg

Skrevet

Her var det jammen mye paranoia som forsvares av jeg tror kanskje jeg husker jeg leste eller tenk om teorier.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Jeg vet om folk som ikke engang tør å forlate babyen sittende i bilsetet sitt, for å betale bensin :o :o eller skal løpe inn i en liten butikk og blir borte max 2 min.

Det synes jeg er høl i huet!

Men det er mye syke folk rundt omkring da, som sikkert ville funnet på å ringt politiet/barnevernet hvis de hadde sett en baby sitte i en bil, selv om det bare er snakk om få min. Men det kan jo ikke vedkommende vite da :roll:

Er det så rart da? Hva om det kommer en biltyv? Hva om du låser døra og bilen går i vranglås? Jeg har ikke latt min sønn være alene i bilen uansett?

(litt utfor tema, men...)Naboen vår lot sine to barn på ca 1 og 3 år sitte i bilen utfor huset mens de gikk inn for å hente noe. det ene barnet klarte å løsne håndbrekket slik at bilen rullet i stor fart mot et stup. Moren kom springende og hylende etter bilen og prøvde å hoppe inn og stoppe den. Heldigvis kræsjet bilen i en annen før den nådde kante. Var helt grusomt å se.

Gjest Anonymous
Skrevet

:o Seriøst eller ????? Nei det er jo grovt. Man setter ikke et lite barn alene spør du meg for å gå i butikk eller over til nabo. Her blir snuppa heller med meg over alt. Går ikke fra henne når hun sover en gang. Kanskje ute i hagen, men da med babycallen med.

Skrevet

Nej att lämna ett så litet barn är oansvarigt. Det kan ske så mycket på så kort tid. En sovande baby kan jag lämna för att hämta posten i brevlådan, betala parkeringsavgift till bilen eller något liknande snabbt. Aldrig gå in i en butik utan att ta med barnet.

Duscha eller gå på toaletten gör jag med öppen dörr - så jag kan höra mitt barn, vaket eller sovande.

Det är inte paranoia, det är att vara alert och redo "ifall att". För många "i fall att"-situationer har ödestigra konsekvenser. Det handlar inte om att sitta varendra minut vid barnets sida utan att vara inom räckhåll - och det är man inte hos grannen eller på butiken.

Gjest Poirot
Skrevet

Denne diskusjonern har vært oppe før.

Det ER forskjell på å ha en butikk som nærmeste nabo og 20 minutter unna. Det ER forskjell på å bo i en liten bygd med nærbutikk og å sette bilen med barn på et kjøpesenter.

Om man skal begynne å grue seg fordi det kan komme en fyllekjører og kjøre deg over på vei til å betale bensinen fordi barnet er i bilen, da er det vel strengt tatt tryggest å ikke ha barnet på armen, ihvertfall!! Og om bilen går i vranglås, så ordner det som regel seg også.

Skrevet
Jeg leste en bok engang, husker ikke om det var en sann historie eller ikke. I den boken var det et par som skulle avgårde på en reise. De ventet på barnevakten som var sent ute. Da fant mannen på at de kunne jo bare dra, og la døren stå åpen, fordi barnevakten var jo på vei. Så det gjorde de....uten å vite at barnevakten hadde havnet i en ulykke. Da de kom hjem en uke senere, lå ungen i sengen....død. Med størknet snørr og striper etter tårer nedover ansiktet, hun hadde jo ligget der i timesvis og grått. JEG gråt da jeg leste det.... Helt forferdelig!  

De menneskene som forlater små barn på den måten burde vært skutt! Det er nå min mening!

Det er fra "Men tankene mine får du aldri" av Sverre Asmervik - en av stoff og hore bøkene på 80 tallet :wink:

Skrevet
Poirot:  :enig_animasjon:

Jepp.. Takk til Poirot som drar litt sunn fornuft inn i det hele.. :)

Skrevet

Hva hvis noe hadde skjedd og du hadde blitt meid ned av en fyllekjører / fått slag og falt om etc etc ???

Om vedkommende hadde blitt meid ned av en fyllekjører, MÅ det da være mye bedre at ungen satt i bilen enn at den var i armene på mor/far og således ble overkjørt den også?!? :o

Skrevet

Beklager så ikke at noen hadde nevnt det alt :)

Gjest celine
Skrevet

Om vedkommende hadde blitt meid ned av en fyllekjører, MÅ det da være mye bedre at ungen satt i bilen enn at den var i armene på mor/far og således ble overkjørt den også?!? :o

Ok, jeg skjønner svakheten ved min argumentasjon ang fyllekjøreren.. Legger meg langflat og innrømmer skivebom.. :wink:

Poenget var imidlertid at barnet kunne bli sittende leeenge i bilen før noen hadde reaagert og fått barnet ut, dersom ingen visste at det var der.

MEN: Dersom jeg skulle falt om død, vil jeg mye heller at barnet skulle ha vært hos meg fremfor innelåst i en bil like ved.

Ikke så lett å få forklart ambulansepersonellet at de også må sørge for barnet mitt dersom jeg er i koma.

Som nevnt over: Hvem vet hvor lenge barnet hadde vært nødt til å sitte innelåst i bilen før noen reagerte på at det hadde sittet der altfor lenge!

Det er dessuten ikke så lenge siden en bil ble stjålet med en baby inni...

I dette tilfellet gikk det heldigvis bra- tyven skjønte heldigvis alvoret og meldte seg for politiet. :-) (Slapp forøvrig straff..)

Jeg hadde ikke tatt dette utfallet som en selvfølgelighet.

For en tid tilbake, løsnet håndbrekket på en parkert bil utenfor barnehagen der guttene mine går. Bilen sto parkert nesten øverst i en lang bakke (ikke mange andre steder å stå dersom man skal parkere i nærheten) Heldigvis hadde bilen stanset moe et tre ca 10 meter unna istedenfor å trille ned hele bakken og kræsje i fjellveggen i første sving.

Jeg hadde ikke tatt dette utfallet heller som en selvfølgelighet.

For å sette ting litt på spissen, så kan man jo gå seg en tur på motorveien. Sjansen er der for at det går helt fint og at man ikke blir påkjørt. Det er derimot ingen selvfølgelighet, og da lar man det være.. :idesmil:

Hvorfor ta sjanser når det gjelder barna sine??

Jeg anser iallefall min oppgave som forelder å finne DET BESTE alternativet for mine barn; ikke bare finne et alternativ som sikkert fungerer greit. (og det bare fordi "det gjør som oftest det") Det vitner, etter min mening om dårlig ansvarsfølelse og begrenset modenhet!

Til deg, gjest som ikke orker å holde en 10 kilos baby i de to minuttene det tar å betale bensinen. Du har iallefall tre alternativer til en bedre løsning:

1) paraplytrille (tar 5 sekunder å slå opp)

2) fylle bensin når man ikke har barnet med seg

3) begynne å trene (må jo være et handicap ellers også å ikke klare å løfte barnet sitt over et litt lengre tidsrom...)

Håper du har fått noen gode ideer- for barnet ditt sin skyld.. :-)

Celine

Gjest Anonymous
Skrevet
Denne diskusjonern har vært oppe før.

Det ER forskjell på å ha en butikk som nærmeste nabo og 20 minutter unna. Det ER forskjell på å bo i en liten bygd med nærbutikk og å sette bilen med barn på et kjøpesenter.

Om man skal begynne å grue seg fordi det kan komme en fyllekjører og kjøre deg over på vei til å betale bensinen fordi barnet er i bilen, da er det vel strengt tatt tryggest å ikke ha barnet på armen, ihvertfall!! Og om bilen går i vranglås, så ordner det som regel seg også.

:Nikke:

Skrevet
:o

Stikke å hente posten 20 meter fra huset, eller sitte på verandaen når ungen sover inne er greit. Jeg har til og med strekt meg så langt at jeg satte på babycallingen en kveld, og gikk på besøk til en venninne som bodde i etasjen over meg. I tillegg var det veldig lytt der, så om ungen hadde begynt å gråte ville jeg hørt det selv om babycallingen sviktet.

Men å gå fra ungen i 15 minutter, når ungen er våken??? Jeg er rystet.... Jeg ville tatt meg en alvorsprat med det mennesket som forlater en 10 mnd gammel unge på den måten...

Helt enig med Annbjørg!!!

Det er som jeg skulle skrevet det selv!

Skrevet
Jeg vet om folk som ikke engang tør å forlate babyen sittende i bilsetet sitt, for å betale bensin  :o  :o  eller skal løpe inn i en liten butikk og blir borte max 2 min.

Det synes jeg er høl i huet!

Men det er mye syke folk rundt omkring da, som sikkert ville funnet på å ringt politiet/barnevernet hvis de hadde sett en baby sitte i en bil, selv om det bare er snakk om få min. Men det kan jo ikke vedkommende vite da  :roll:

Er det høl i huet og ikke ville forlate barnet sitt i to minutter?

Ja, vi tenker langt.........Det er jo så mye bedre at noe skal skje, ikke sant...........? Jeg bryr meg ikke om hvor liten sjansen er for det, men det skjer faktisk.

Jeg lar aldri barna være alene i bilen under noen omstendigheter.

Den sjansen er jeg ikke villig til å ta. Vi tar de med inn enten de sover eller ikke og om vi bare skal ha et par ting eller det er en storhandel. Spiller ingen rolle, de skal være med.

Og ja, hvorfor skulle man ikke ringe politiet hvis man finner en baby skrikende i en bil ( etter at man har ventet en stund da f eks 10-15 min. ).

Oppdager jeg noen gang en skrikende baby alene i en bil på et senter

( eller et annet sted for såvidt ) og verken mor eller far dukker opp etter en lang ventestund, så kommer jeg til å ta kontakt med vaktene eller ringe politiet. Så enkelt er det med den saken. Det er til det beste for barnet.

Jeg har lest og hørt om for mange tilfeller der foreldre forlater barna i bilen og det har endt galt.

Gjest Anonymous
Skrevet

Ok, jeg skjønner svakheten ved min argumentasjon ang fyllekjøreren.. Legger meg langflat og innrømmer skivebom.. :wink:

Poenget var imidlertid at barnet kunne bli sittende leeenge i bilen før noen hadde reaagert og fått barnet ut, dersom ingen visste at det var der.

MEN: Dersom jeg skulle falt om død, vil jeg mye heller at barnet skulle ha vært hos meg fremfor innelåst i en bil like ved.

Ikke så lett å få forklart ambulansepersonellet at de også må sørge for barnet mitt dersom jeg er i koma.

Som nevnt over: Hvem vet hvor lenge barnet hadde vært nødt til å sitte innelåst i bilen før noen reagerte på at det hadde sittet der altfor lenge!

Det er dessuten ikke så lenge siden en bil ble stjålet med en baby inni...

I dette tilfellet gikk det heldigvis bra- tyven skjønte heldigvis alvoret og meldte seg for politiet. :-) (Slapp forøvrig straff..)

Jeg hadde ikke tatt dette utfallet som en selvfølgelighet.

For en tid tilbake, løsnet håndbrekket på en parkert bil utenfor barnehagen der guttene mine går. Bilen sto parkert nesten øverst i en lang bakke (ikke mange andre steder å stå dersom man skal parkere i nærheten) Heldigvis hadde bilen stanset moe et tre ca 10 meter unna istedenfor å trille ned hele bakken og kræsje i fjellveggen i første sving.

Jeg hadde ikke tatt dette utfallet heller som en selvfølgelighet.

For å sette ting litt på spissen, så kan man jo gå seg en tur på motorveien. Sjansen er der for at det går helt fint og at man ikke blir påkjørt. Det er derimot ingen selvfølgelighet, og da lar man det være.. :idesmil:

Hvorfor ta sjanser når det gjelder barna sine??

Jeg anser iallefall min oppgave som forelder å finne DET BESTE alternativet for mine barn; ikke bare finne et alternativ som sikkert fungerer greit. (og det bare fordi "det gjør som oftest det") Det vitner, etter min mening om dårlig ansvarsfølelse og begrenset modenhet!

Til deg, gjest som ikke orker å holde en 10 kilos baby i de to minuttene det tar å betale bensinen. Du har iallefall tre alternativer til en bedre løsning:

1) paraplytrille (tar 5 sekunder å slå opp)

2) fylle bensin når man ikke har barnet med seg

3) begynne å trene (må jo være et handicap ellers også å ikke klare å løfte barnet sitt over et litt lengre tidsrom...)

Håper du har fått noen gode ideer- for barnet ditt sin skyld.. :-)

Celine

For det første er jeg alenemor! Skal jeg be om barnevakt for at jeg skal dra å fylle bensin?!!!! :roll:

Tror ikke du har noen 10 kilos unge OG hadde du hatt det, så hadde du nok ikke kommet med den frekke setningen om at jeg må begynne å trene! Makan.... :o

Til slutt må jeg si (utifra innlegget) ditt, så er du en hønemor deluxe!

Som jeg skrev tidligere i tråden, så burde sånne som deg beholdt babyen i magen. Tenk så mye bedre du hadde fått det :wink:

Skrevet
Dere som er så redde for å gå fra ungene deres, burde aldri ha fått de ut av magen!   :ler:

Burde aldri fått dem ut av magen, hva? Javel, så vi er burde ikke hatt barn bare fordi vi sitter sikkerheten til barna våre først ( ikke forlate barnet i bilen alene )?

Jeg er overhodet ikke villig til å ta sjansen på at alt går bra. Man kan ikke ta det for gitt at alt går så bra, for det er tull. Før du vet ordet av det, så har det skjedd deg.

Og bare en ting....en 10 kilos unge er ikke så tung da. Jeg har 3 unger og har bært på dem alle 3.

Eldstemann veier over 15 kg og jeg bærer på henne og. I mer enn 2 minutter til og med.

Nei, jeg drar heller fram trillen enn å la ungene sitte alene.

Og ja, jeg ER en hønemor :)

Gjest Anonymous
Skrevet

Er det høl i huet og ikke ville forlate barnet sitt i to minutter?

Ja, vi tenker langt.........Det er jo så mye bedre at noe skal skje, ikke sant...........? Jeg bryr meg ikke om hvor liten sjansen er for det, men det skjer faktisk.

Jeg lar aldri barna være alene i bilen under noen omstendigheter.

Den sjansen er jeg ikke villig til å ta. Vi tar de med inn enten de sover eller ikke og om vi bare skal ha et par ting eller det er en storhandel. Spiller ingen rolle, de skal være med.

Og ja, hvorfor skulle man ikke ringe politiet hvis man finner en baby skrikende i en bil ( etter at man har ventet en stund da f eks 10-15 min. ).

Oppdager jeg noen gang en skrikende baby alene i en bil på et senter

( eller et annet sted for såvidt ) og verken mor eller far dukker opp etter en lang ventestund, så kommer jeg til å ta kontakt med vaktene eller ringe politiet. Så enkelt er det med den saken. Det er til det beste for barnet.

Jeg har lest og hørt om for mange tilfeller der foreldre forlater barna i bilen og det har endt galt.

Slik gjør jeg det;

(et eksempel)

Jeg parkerer på en parkeringsplass hvor det er betalingsautomat 5 meter fra bilen.

Jeg er alltid redd for at det skal skje barnet mitt noe, så jeg tar det med.

Det kan jo skje noe fatalt :roll:

Gjest Anonymous
Skrevet

(var litt for rask der...)

Poenget var at det kunne jo skje noe fryktelig med babyen, mens jeg stod hele 5(!!) meter fra bilen og kjøpte billett....

Skrevet

Slik gjør jeg det;

(et eksempel)

Jeg parkerer på en parkeringsplass hvor det er betalingsautomat 5 meter fra bilen.

Jeg er alltid redd for at det skal skje barnet mitt noe, så jeg tar det med.

Det kan jo skje noe fatalt  :roll:

Ja, noe kan skje, uansett hvor liten sjansen er. Men noen er litt mer forsiktigere enn andre, det er bare det.

Ikke noe galt i det vel? :wink:

Gjest Anonymous
Skrevet

Ja, noe kan skje, uansett hvor liten sjansen er. Men noen er litt mer forsiktigere enn andre, det er bare det.

Ikke noe galt i det vel? :wink:

Neida :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...