Furstina Skrevet 27. april 2004 #41 Del Skrevet 27. april 2004 Vad det gäller att fylla bensin (och betala för den) kan ju kanske den stackars alenemor som inte orkar ta med sig sitt barn in i bensinstationen (där man oftare och oftare får vänta på de som köper korv och kaffe latte än andra bilister som betalar bensin), som ett alternativ skaffa sig ett bensinkort? Då kan man tanka och betala bensinen direkt vid pumpen - det brukar jag göra även när jag inte har barn i bilen. Det går fortare, jag slipper köa med korvköparna och jag frestas inte själv av korv, godis, läsk eller tidningar. För att komma tillbaka till ursprungsfallet. Jag tycker inte att man lämnar en vaken baby ensam och går utom kontroll. Toalett eller annat rum - javisst. Grannen - nej. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest celine Skrevet 27. april 2004 #42 Del Skrevet 27. april 2004 For det første er jeg alenemor! Skal jeg be om barnevakt for at jeg skal dra å fylle bensin?!!!! Tror ikke du har noen 10 kilos unge OG hadde du hatt det, så hadde du nok ikke kommet med den frekke setningen om at jeg må begynne å trene! Makan.... :o Til slutt må jeg si (utifra innlegget) ditt, så er du en hønemor deluxe! Som jeg skrev tidligere i tråden, så burde sånne som deg beholdt babyen i magen. Tenk så mye bedre du hadde fått det Barnevakt har jeg aldri sagt et ord om! Tok visst litt "feil" i argumentet om at du kunne fylle bensin uten å ha barnet ditt med. Hadde jeg visst at du var helt alene i verden, ingen venner, familie naboer eller bekjente, hadde jeg vel aldri foreslått dette! Var av den oppfatning at de fleste enslige forsørgere hadde bittelitt avlastning en gang imellom. (om ikke ved hjelp av sitt nettverk, så iallefall gjennom AFFO, Røde Kors (Marte- grupper) eller via det offentlige) Ber ydmykt om unnskyldning. Du har faktisk også rett i at jeg ikke har en tikilos unge! Jeg har bare en på 5 år og 23kg, samt en lillebror på 2 som veide 15 kg ved toårskontrollen i vinter, og som deg, er jeg enslig forsørger. Jeg har ingen kraftig og muskuløs kroppsbygning heller, så da er det vel et mirakel at jeg klarer å bære minsten i mye mer enn to minutter- den største også i "krisetilfeller". Kniper det veldig, løfter jeg begge to, men da tror jeg at jeg må si stopp etter få minutter. (Er ikke miraklenes tid forbi ennå? :D ) Klart jeg blir gåen i armer, rygg, nakke og skuldre, men fysisk aktivitet har da vel aldri vært skadelig (?) Ellers har jeg aldri opplevd maken til reaksjon på et velmenende forslag (ett av tre) om å begynne å trene! :o Føler du deg så truffet? Syns virkelig synd på deg, som åpenbart har endel problemer å slite med.. :-( Hvis du blir så oppfarende av at noen forsøker å gi deg gode råd, kan du slappe helt av; Jeg kommer ikke til å bruke en eneste kalori på å forsøke å hjelpe deg noe mer. (Tror ærlig talt det er andre som er mer hyggelig å hjelpe.) Ditt siste avsnitt fikk meg til å !!! Syns virkelig jeg ser meg selv med to store barn på 2 og 5 i magen! Ville jo fått et problem hvis de hadde begynt å krangle/ sloss... for ikke å snakke om når største skulle begynne på skolen og minsten fortsatt var i barnehagen! (jobben kunne jeg vel glemme- ville ikke rukket bort til skrivepulten på grunn av for korte armer, vettø ) Er litt fascinert igrunnen; Absolutt ingen (både av kjente og ukjente) har noensinne kalt meg "hønemor" før! 8) Setter stor pris på en utdypning av dette Nei, "kjære" navnløse gjest, du har en strålende form for humor! :-D Bare synd du ikke klarer å være mer saklig i en seriøs diskusjon! Celine PS: Selv om jeg har vært alene med gutta i noen år, har det aldri vært noe problem å ta dem med seg noe sted 8) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 27. april 2004 #43 Del Skrevet 27. april 2004 Vad det gäller att fylla bensin (och betala för den) kan ju kanske den stackars alenemor som inte orkar ta med sig sitt barn in i bensinstationen (där man oftare och oftare får vänta på de som köper korv och kaffe latte än andra bilister som betalar bensin), som ett alternativ skaffa sig ett bensinkort? Då kan man tanka och betala bensinen direkt vid pumpen - det brukar jag göra även när jag inte har barn i bilen. Det går fortare, jag slipper köa med korvköparna och jag frestas inte själv av korv, godis, läsk eller tidningar. För att komma tillbaka till ursprungsfallet. Jag tycker inte att man lämnar en vaken baby ensam och går utom kontroll. Toalett eller annat rum - javisst. Grannen - nej. Det var da måte på til "drittslenging" da. Om hun lar babyen sitte i bilen, mens hun er inne og betaler er vel hennes valg vel. Det gjør henne ikke til noen dårligere mor! Gjør faktisk dette selv av og til. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 27. april 2004 #44 Del Skrevet 27. april 2004 Dere vokter barna deres som en fengselsbetjent vokter en innsatt! Gale kjerringer! Takk for meg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest celine Skrevet 27. april 2004 #45 Del Skrevet 27. april 2004 Dere vokter barna deres som en fengselsbetjent vokter en innsatt! Gale kjerringer! Takk for meg! Hvis man betegnes som "gal kjerring" av å ville det beste for barnet sitt og passe på det på en forsvarlig måte, er det skremmende å tenke på hva enkelte betegner som "normalt". :o Eller var det noen som begynte å slippe opp for argumenter...? Fürstina: Syns bensinkort er en ypperlig oppfinnelse, jeg Celine Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 27. april 2004 #46 Del Skrevet 27. april 2004 :o Finner folk på å gå fra ungen på den måten? Tenk om noe skjer. :o Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest celine Skrevet 27. april 2004 #47 Del Skrevet 27. april 2004 Det var da måte på til "drittslenging" da. Om hun lar babyen sitte i bilen, mens hun er inne og betaler er vel hennes valg vel. Det gjør henne ikke til noen dårligere mor! Gjør faktisk dette selv av og til. Etter min mening, kunne alle de som bevisst satte deres barns sikkerhet i fare, vært bedre mødre eller fedre.. Men det er jo lett å tenke at en handling ikke er feil, så lenge "alle andre" gjør det også Celine Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 27. april 2004 #48 Del Skrevet 27. april 2004 Der sa du det, Celine. Er så enig, så! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Englepusen Skrevet 28. april 2004 #49 Del Skrevet 28. april 2004 Ting kan jo skje mens man er til stedet også. Ingen kan ha 100% kontroll bestandig! Men å gå fra et lite barn i mer enn 5 min. er kanskje litt drøyt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Primula Skrevet 28. april 2004 #50 Del Skrevet 28. april 2004 Jeg synes det har blitt vel mye hysteri på denen tråden nå. Jeg mener heller ikke at man skal gå i fra barna sine. Jeg gjør det heller ikke selv, unntatt gå ut med søpla, hente posten osv. Men det jeg lurer på; dere som aldri går fra barna deres , ikke i fem minutter en gang, sitter dere på barnets rom når det sover eller går dere inn og sjekker hvert 3. min? Sjansen for f.eks krybbedød er vel større enn at f.eks en parkert bil med et barn i skal bli stjålet... Bare en liten tankevekker... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 28. april 2004 #51 Del Skrevet 28. april 2004 JEg synes egentlig alle som tar med seg barnet ut av huset ikke burde vært foreldre. De må jo skjønne at de utsetter barnet for fare? Med alle disse ulykkene som skjer hele tiden overalt. Det er farlig å leve, du kan faktisk dø av det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Doo Wop Skrevet 28. april 2004 #52 Del Skrevet 28. april 2004 Dette er jo grusomt! Ville ikke falt meg inn å la barna mine være alene hjemme lenger enn det tar å hente posten i postkassa. Tenk om det begynner å brenne! Leste forresten en gang om en mor som bare skulle ut med søpla en gang. Barna satt i stua å så på TV, hun lot døren stå oppe for det var smekk lås på døra, men så blåste den igjen. Og så eksploderte TV'n! Har fortrengt resten av historien. Enig at dette høres sprøtt ut. Noen her som leste om dette, tror det var i nyhetene, som husker historien bedre enn meg? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
minniepus Skrevet 28. april 2004 #53 Del Skrevet 28. april 2004 Etter min mening, kunne alle de som bevisst satte deres barns sikkerhet i fare, vært bedre mødre eller fedre.. Så da mener du man er en dårlig mor om man går inn og betaler bensinen uten å ta med ungen? Jeez...... Leste forresten en gang om en mor som bare skulle ut med søpla en gang. Barna satt i stua å så på TV, hun lot døren stå oppe for det var smekk lås på døra, men så blåste den igjen. Og så eksploderte TV'n! Skal man ta med ungene ut når man skal hive søpla da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 28. april 2004 #54 Del Skrevet 28. april 2004 Så da mener du man er en dårlig mor om man går inn og betaler bensinen uten å ta med ungen? Jeez...... Skal man ta med ungene ut når man skal hive søpla da? Hva med den som tar med seg ungen ut for å kaste søpla, så snubler hun i trappa og ungen dør? Sjansen er vel omtrent like stor som for at døra plutselig blåser igjen bak henne, samtidig som tv'en eksploderer. Jeez, det er snakk om å bruke litt common sense her og ikke dømme andre fordi man selv "vet" hvordan en god mor eller far oppfører seg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest celine Skrevet 28. april 2004 #55 Del Skrevet 28. april 2004 Så da mener du man er en dårlig mor om man går inn og betaler bensinen uten å ta med ungen? Jeez...... LES hva jeg skriver (og hva du selv siterer..) så slipper du kanskje å tillegge meg dine egne konklusjoner! Celine Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
minniepus Skrevet 28. april 2004 #56 Del Skrevet 28. april 2004 LES hva jeg skriver (og hva du selv siterer..) så slipper du kanskje å tillegge meg dine egne konklusjoner! Celine Din kommentar kom rett etter at du siterte en som kommenterte dette med betaling av bensin (som du hendig klippet ut av sitatet i ditt svar til meg), derfor tolket jeg det som du mente at de som ikke tar med ungen inn for å betale bensin, bevisst setter sine barn i fare. (Når vi var små, satte mødre i Norge barna igjen ute i barnevogna.) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Furstina Skrevet 28. april 2004 #57 Del Skrevet 28. april 2004 Det har blivit lite väl mycket extrema exempel här - och en del gjester tar visst ära i att reagera och hårddra exemplen till absurdum. Bensinbetalning: Det var någon som inte tyckte eller trodde att någon annan tyckte att man inte kunde lämna barnen i bilen medan man betalade. Visst finns det fall där det är olämpligt att lämna barnen i bilen för denna betalningsminut och fall där det går bra. Jag föreslår bensinkort som alternativ - inte bara för den alenemor med barn som inte kunde tanka bilen... Gå ut med sopor eller gå på toaletten: Klar man kan göra det. Ta med ungen, ja kanske om barnet är riktigt litet. Vänta en stund? Om du har en dörr som låser automatiskt, tar du inte med nyckeln när du går ut (oavsett barn eller inte) det gjorde jag när jag hade en sån dörr... Gå på fika hos grannen med vaken baby hemma: Nej, det tycker fortfarande inte jag att man gör. Det är INTE att överbeskydda sitt barn för ALLvärldens faror, det är att ta hand om sitt barn. Använd lite sunt förnuft, både när det gäller att ta hand om barn och i diskussioner. Man måste inte idiotförklara andra debatörer eller överdriva deras argument till absurdum! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Titti72 Skrevet 28. april 2004 #58 Del Skrevet 28. april 2004 For det første er jeg alenemor! Skal jeg be om barnevakt for at jeg skal dra å fylle bensin?!!!! Tror ikke du har noen 10 kilos unge OG hadde du hatt det, så hadde du nok ikke kommet med den frekke setningen om at jeg må begynne å trene! Makan.... :o 10 kg er ikke noe. Hva skal du gjøre med en 3-åring som vil bæres?? Aldri løfte h*n opp?? Dumt argument! Begynn og tren hvis du er så svak. Matvarene jeg bærer hjem fra butikken veier mer en en 10 kg baby!! Til slutt må jeg si (utifra innlegget) ditt, så er du en hønemor deluxe! Da er du en klagebøtte av dimensjoner når du ikke klarer å bære 10 kg i 2 min. Som jeg skrev tidligere i tråden, så burde sånne som deg beholdt babyen i magen. Tenk så mye bedre du hadde fått det Kanskje du burde ha beholdt den der inne selv? Jeg er helt rystet over en som ikke klarer å bære 10 kg. i 2 min. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lullu Skrevet 28. april 2004 #59 Del Skrevet 28. april 2004 Man trenger vel ikke kopiere absolutt alt folk sier. Blir jo så fryktlig mange lange innlegg her..... :cry: Tror ikke vi skal tolke hverandre bokstavelig talt. Det er som Poirot skrev, forskjell på bygd og by, annerledes å ha butikken som nærmeste nabo osv. osv. Jeg går ikke fra min datter når hun er våken. Dvs. har full kontroll på hva hun driver med. Nå sitter jeg her og skriver. Hun krabber rundt og utforsker stua og kjøkkenet som er vegg-i-vegg her. Jeg er jo på en måte fra henne, men allikevel ikke. Hvis dere skjønner.... At noen går fra barnet i bilen for å betale bensin er da ikke verdens undergang? Kommer jo helt ann på barnets alder også spør du meg. Min datter satt i bilen og sov. Jeg smatt innom en venninne i kort tid for å hente noe. Er jeg en dårlig mor av den grunn? Når min datter sover, kan jeg godt gå over til nabo'n og skravle. Har jo med babycallen. Hun sover ute i vognen, mens jeg holder på inne. Blir jo samme sak det? Jeg stikker også ut i posten, mens Vesla sitter i lekegrinden. Dusjer ikke uten henne i samme rom (når hun sover blir det en annen sak). Hun er jo såpass liten enda (10 mnd), og jeg føler at jeg må passe på konstant. Tror ikke det er helt sunt å være engstelig for alt hele tiden. Barnet må jo få litt spillerom (selvsagt ikke når det kun er 10 mnd. gammelt ), men dere tar sikkert poenget mitt? Man skal heller ikke ta for lett på ting. Ulykker kan inntreffe når som helst. Det å finne balansegangen er ikke lett. Unger er jo også forskjellig. Jeg føler meg jo som verdens beste mor, men det gjør sikkert DU også? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
viwi Skrevet 28. april 2004 #60 Del Skrevet 28. april 2004 Jeg vet om folk som ikke engang tør å forlate babyen sittende i bilsetet sitt, for å betale bensin :o :o eller skal løpe inn i en liten butikk og blir borte max 2 min. Det synes jeg er høl i huet! Men det er mye syke folk rundt omkring da, som sikkert ville funnet på å ringt politiet/barnevernet hvis de hadde sett en baby sitte i en bil, selv om det bare er snakk om få min. Men det kan jo ikke vedkommende vite da Jeg går ALDRI fra barnet mitt i bilen jeg hvis jeg går inn i en butikk el.l. Er jeg syk i hodet fordet? Jeg går heller ikke fra henne når hun er våken. Klart jeg går og henter posten eller sitter på verandaen om huun sover, jeg er jo ikke hysterisk heller. Men det jeg ikke fatter er: hva i himmelens navn er galt med at man vil passe på barna sine? her blir man jo anklaget for å være hysterisk dersom man tar barnet med seg for å betale bensinen. For meg så er det noe fryktelig galt når noen reagerer på det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå