Gå til innhold

Angsten blusset opp - redd

Fremhevede innlegg

Skrevet

I tenårene var jeg litt plaget med angst, men det roet seg. Har hatt noen små av og til oppgjennom årene, men nå har det plutselig blusset opp.

Panikkangst heter det vel. Er ikke noe spesiellt som utløser det. Det kan komme helt plutselig.
Var til legen i dag. Hadde et angstanfall i går. Et ille ett. Følte meg veldig urolig for å dra til legen, hjertet dunka, svett i hendene og det var vanskelig å snakke. Når jeg var ferdig syntes jeg det var fryktelig når alle kikket på meg ute i venterommet så løp nesten ut. Følte meg jo som en idiot etterpå.

Gruer meg sånn til å følge guttungen på trening etterpå i dag, og dra på butikken..
Og i morgen skal jeg på jobb igjen, blir helt svett bare av å tenke på det.

Hadde lyst å si til legen at jeg vil ha sykemelding ut helga, men fikk meg ikke til det. Angret sånn etterpå.

Det tok flere timer før jeg følte meg nogenlunde ok ut igjen i går. Også ble jeg så urolig av å dra til legen i dag. Har ikke lyst å dra noe sted i dag, eller i morgen. Vet at man ikke skal stenge seg selv inne, det hjelper jo ikke, men jeg er så redd for å få et annfall til, spesiellt når jeg er blandt folk, og foran guttungen min.

Kan jeg ringe legen å si at jeg må ha sykemelding? Han sa at hvis det skjer igjen, eller om jeg trenger hjelp, vil til psykolog eller noe må jeg bare si ifra.

Ekstra redd for å dra på jobb pga av at hvis det skjer der, igjen, så føler jeg at jeg bare er en byrde, som plutselig må hjem, det går jo ikke ann å holde på sånn. Hvis jeg skal hjem, MÅ en annen komme, på kort varsel..

Beklager at dette ble langt.

Anonymous poster hash: c7ed9...007

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...