Gå til innhold

skal selge bil i dag, men er kjøper en luring?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

vi bor i oslo, og skal selge bil. Kjøper tok fly i dag fra bergen og var interessert i bilen, men sa at VI måtte kjøre den over ti han. Er dette vanlig? Hva med å møtes på halvveien, eller er det han som skal komme til oss. Han så ut som en "luring" og nå er vi i tvil!!

Fint om dere svarer fort, det haster!! :) Anonymous poster hash: 317b6...c05

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Søren76

Ha is i maven og se om dere Finder anden køper . Bor i Oslo , solgte en bil til en hyggelig person fra Bergen som fløy hit betalte på nettbanken så jeg så kvittering og kørte bilen med seg hjem .

Er de oprigtigt interessert kommer han og henter bilen

Lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om han er interessert i å kjøpe bilen, flyr han ned med pengene klar og kjører hjem om bilen er som forespeilet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjøper mener at dere skal kjøre bilen til Bergen? Hadde overhode ikke gått med på det.

Jeg hadde gjerne møtt han på flyplassen i Oslo slik at han kunne prøvekjøre den, men å kjøre den til Bergen hadde jeg ikke gått med på. Forstår heller ikke helt poenget siden han selv kan kjøre den tilbake.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Keikolina

Vi kjørte til Bergen og kjøpte bil, er noen som er frekke da, vi hadde en som prøvde seg når vi solgte bilen vår i vår. Han bodde i Gudbrandsdalen og mente vi skulle kjøre dit, nei takk, vi får nok andre kjøpere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, kjøper henter. Ellers får vedkommende betale bensin og returreise for selger.

Om ikke selger har andre ting å finne på i den byen bilen skal til.

Og: Forhåndsbetaling/håndpenger! Så man ikke kommer frem og fjompen har ombestemt seg...mye raringer der ute!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan ha vært en forhandler som tok turen for å se på mange biler på samme tur over fjellet, da har han ikke anledning til å kjøre alle hjem igjen selv.

At forhandlere i vest handler biler i øst hender ofte, da det generelt er mindre rust på biler fra Østlandet grunnet klimaet, prisene ligger også lavere i det sentrale Østlandet. Fortjenesten blir desto bedre...

Du må i så fall få betalt for turen om du skal vurdere dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En seriøs forhandler som er på shoppingrunde på østlandet ville da vel bestilt en biltransport til å frakte bilene med?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En seriøs forhandler som er på shoppingrunde på østlandet ville da vel bestilt en biltransport til å frakte bilene med?

Nei, det ville vært så fordyrende at det ikke ville vært lønnsomt. Greit nok fraktes nybiler slik men sammenligningen er ikke relevant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville aldri kjørt den strekninga der uten håndpenger. Hva hvis du har kjørt i timevis, kommer fram sliten og så finner han en "feil" ved bilen slik at han ikke skal ha den likevel? Nei, la han hente den selv hvis han skal ha den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skal du kjøre en bil over, så gjør du det ETTER at du har fått penger og du skal også ha godt betalt for å kjøre den for ham. Du kan også henvise ham til Autolink eller Autotransport. Det er fine muligheter for å frakte bil fra Oslo til Bergen pr tog.

Finn ikke på å kjøre bilen til kjøper før det er gjort et salg, og penger er på plass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det ville vært så fordyrende at det ikke ville vært lønnsomt. Greit nok fraktes nybiler slik men sammenligningen er ikke relevant.

Autolink kjører bilene for 3-4 lapper maks per bil

Anonymous poster hash: de9eb...eb8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, det ville vært så fordyrende at det ikke ville vært lønnsomt. Greit nok fraktes nybiler slik men sammenligningen er ikke relevant.

Tullprat. Jeg har hatt mye med både Autolink og Autotransport i Nordland å gjøre. Svært mange bruker det privat. Ja, det stemmer at prisene kan være sesongbetonte, men det går virkelig an å forhandle med dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tullprat. Jeg har hatt mye med både Autolink og Autotransport i Nordland å gjøre. Svært mange bruker det privat. Ja, det stemmer at prisene kan være sesongbetonte, men det går virkelig an å forhandle med dem.

Du har liten kjennskap til bransjen dersomdu tror det er marginer på bruktbiler til å kunne frakte dem slik. Inntil nylig drev jeg i denne bransjen selv, men solgte mitt aksjeselskap da jeg ikke lenger orket 80-90 timers uke som jeg hadde som selvstendig næringsdrivende og ville jobbe mindre.

Bransjen vil tjene penger, ikke svi av penger på meningsløsheter.

Du er passe naiv om du ikke tror at en for stor del av profitten va øst-vest markedet for bruktbiler forsvinner, om man skal ha bilene fraktet slik. Det skjer bare ikke!!

Men selvfølgelig, gjelder det en Porsche som ikke har gått så langt og som har høy verdi så blir jo saken en annen. De færreste bruktbiler som kjøpes og selges er dog i den prisklassen.

Øst-Vest transport av bruktbiler er dog vanlig og gir en fortjeneste på 10-20.000 på en relativ ny og dyr bil, med ny og dyr bil mener jeg da bil i 80-150.000 kr markedet da det er der øst-vest transport kan ha noe for seg. Da kan man ikke svi av 4000 + 1000 kroner i moms på transport på bilen selv om det er en rimelig pris. Det er det ikke margin for da det koster å handle bil i øst for vestlandsforhandlere også.

Så du aner ikke hva du fabler om...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har liten kjennskap til bransjen dersomdu tror det er marginer på bruktbiler til å kunne frakte dem slik. Inntil nylig drev jeg i denne bransjen selv, men solgte mitt aksjeselskap da jeg ikke lenger orket 80-90 timers uke som jeg hadde som selvstendig næringsdrivende og ville jobbe mindre.

Bransjen vil tjene penger, ikke svi av penger på meningsløsheter.

Du er passe naiv om du ikke tror at en for stor del av profitten va øst-vest markedet for bruktbiler forsvinner, om man skal ha bilene fraktet slik. Det skjer bare ikke!!

Men selvfølgelig, gjelder det en Porsche som ikke har gått så langt og som har høy verdi så blir jo saken en annen. De færreste bruktbiler som kjøpes og selges er dog i den prisklassen.

Øst-Vest transport av bruktbiler er dog vanlig og gir en fortjeneste på 10-20.000 på en relativ ny og dyr bil, med ny og dyr bil mener jeg da bil i 80-150.000 kr markedet da det er der øst-vest transport kan ha noe for seg. Da kan man ikke svi av 4000 + 1000 kroner i moms på transport på bilen selv om det er en rimelig pris. Det er det ikke margin for da det koster å handle bil i øst for vestlandsforhandlere også.

Så du aner ikke hva du fabler om...

Jeg fabler om at jeg har kjørt bilene av togene selv. Jeg fabler om at jeg har kjørt de på lastebilene. Jeg fabler om at jeg har kjørt lastebilene ut og inn av terminal. Jeg fabler om at selv om hovedprosenten av bilene som utgjør lasten selvsagt er nye biler på veg til forhandler - eller biler i retur - så finnes det en god del private biler hver eneste da.

Slutt å synse, dette jobber jeg med.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest småhjerte

Tror at i de fleste tilfeller så kjører kjøperen bilen selv hjem. Dessuten får kjøper sett bilen på forhånd da. Selvfølgelig kan man bli enig om at selger kjører den ned, men da må jo kjøper betale bensin + fly/tog/transport for at selger skal komme seg hjem igjen.

Om dere av en eller annen grunn ender opp med å kjøre den til kjøperen, må dere få betalt for bilen først!

Aller helst bør dere få kjøperen til å komme selv, eller vente til en ny kjøper er interessert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...