Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg vil komme meg vekk fra alt i en liten periode. Slå av tlf, ta med meg kamera og et par småting jeg trenger, og bare sette meg på et tog som går langt av sted.

Siden passet mitt har gått ut, og jeg ikke har tid til å skaffe meg nytt, må det bli i Norge.

Noen gode ideer og forslag til hvilke byer man kan se litt, og som det er mulig for billig overnatting?

:)

Anonymous poster hash: c1a4d...8b5
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vil komme meg vekk fra alt i en liten periode. Slå av tlf, ta med meg kamera og et par småting jeg trenger, og bare sette meg på et tog som går langt av sted.

Siden passet mitt har gått ut, og jeg ikke har tid til å skaffe meg nytt, må det bli i Norge.

Noen gode ideer og forslag til hvilke byer man kan se litt, og som det er mulig for billig overnatting?

:)

http://www.norsjo-ferieland.no/article.php?id=123 fine festivalen, :)

Gjest LadySizz
Skrevet

Du kan dra til Sverige uten pass da,bare sånn btw :)

Skrevet

Du kan dra til Sverige uten pass da,bare sånn btw :)

Det er sant. Er bare ikke så kjent i Sverige og hvor jeg kan være uten å ligge inne hele dagen (slik som jeg gjør nå). Skal sjekke ut mulighetene! Takk! :)

Skrevet

Sjekk nsb.no, de har ofte turer både hit og dit til 199, 299, og 399 :) Kos deg på tur :)

Skrevet

Sjekk nsb.no, de har ofte turer både hit og dit til 199, 299, og 399 :) Kos deg på tur :)

Tusentakk. Har sjekket litt ut, men er vanskelig å velge ut en eller to byer. Vet du om en by som det kanskje skjer litt i da? :)

Gjest LadySizz
Skrevet

Det er sant. Er bare ikke så kjent i Sverige og hvor jeg kan være uten å ligge inne hele dagen (slik som jeg gjør nå). Skal sjekke ut mulighetene! Takk! :)

Hvor er du lokalisert i landet da? Lettere å gi deg tips om man vet det.. Regner med du ikke drar fra Kristiansand til Tromsø for noen dager på en sånn tur :P:)

Skrevet

Bor cirka midt i mellom Kr.sand og Oslo.

Alle tips tas imot med stor takk! :)

Skrevet

Leste kjapt gjennom tråden. Nå skal det sies at dette ikke er snakk om så lenge som en mnd. Bare et lite pusterom i en veldig tom hverdag (er akkurat ferdig med et år som fulltidsansatt, og vikariatet mitt har nå gått ut). Har også tenkt til å gi beskjed til mamma sånn at hun ikke bekymrer rævva av seg osv. :)

Gjest navnelapp
Skrevet

Leste kjapt gjennom tråden. Nå skal det sies at dette ikke er snakk om så lenge som en mnd. Bare et lite pusterom i en veldig tom hverdag (er akkurat ferdig med et år som fulltidsansatt, og vikariatet mitt har nå gått ut). Har også tenkt til å gi beskjed til mamma sånn at hun ikke bekymrer rævva av seg osv. :)

OK. God tur! :) (Eg ville dratt til Göteborg. Nydeleg by, ikkje for langt å dra, masse å gjere på. Sjekk ut glamourbibliotekaren, ho har masse tips. Eller eventuelt København. )

Skrevet

Jeg ville dratt til Stavanger og bodd på Sola strand hotell. Utrolig koselig hotell som praktisk talt ligger PÅ stranden, med SPA-avdeling og mulighet for milelange turer langs Norges vakreste strender. Stavanger er en utrolig fin by med et flott og inkluderende uteliv (sikkert fordi byen er preget av mange som kommer for en periode for å jobbe, amerikanere og briter, en haug med studenter, militære - og så videre). Det er mange rimelige gode restauranter, og en by jeg synes det er kjempehyggelig å gå på kafè alene med en bok, eller på kino alene etterpå. Det går busser fra Sola og inn til byen hvis du ikke har bil. Fine byen <3

Gjest Wanderlust
Skrevet

Man kan jo reise innenfor hele schengenområdet uten pass, kan man ikke det?

• Liker 1
Skrevet

Hvor er du lokalisert i landet da? Lettere å gi deg tips om man vet det.. Regner med du ikke drar fra Kristiansand til Tromsø for noen dager på en sånn tur :P:)

Skal godt gjøres å ta toget til Tromsø da :fnise:

Anonymous poster hash: 64ada...e5b

Skrevet

Bor cirka midt i mellom Kr.sand og Oslo.

Alle tips tas imot med stor takk! :)

Stavanger eller Bergen :) Kan kanskje være litt vrient med rimelig overnatting da, oljebransjen fyller hotellene. Eller om det er konsert/sport/andre arrangement - så lurt å finne overnatting før du hopper på toget :)

Har også en veldig forkjærlighet for Trondheim, men det blir kanskje litt langt?

Anonymous poster hash: 64ada...e5b

Skrevet

Yes det kan man. Sett deg i en bil og kjør hvorhen du vil innenfor schengen. Det er fordelen vi har med å være med i eøs.

Skrevet

Yes det kan man. Sett deg i en bil og kjør hvorhen du vil innenfor schengen. Det er fordelen vi har med å være med i eøs.

Tror ikke det er så smart å reise utenfor Norden uten gyldig pass.

• Liker 1
Skrevet

Jeg ville toget til en liten by rett utenfor en stor by jeg da :) Da har man muligheten til masse opplevelser samtidig som man har billig overnatting. De aller fleste storbyer har forøvrig forskjellige varianter av backpacking overnattinger om du er ute etter billigst mulig overnatting.

Skrevet

Trondheim! Hyggelig by i passe format og alltid noe som skjer. Det tar såpass lang tid med toget fra der du bor at det burde kvalifisere som langt av sted, uten at det tar et døgn å komme seg dit.

I teorien, men praksis er at siden det ennå ikke er innført nasjonalt identitetskort i Norge må nordmenn bruke passet som legitimasjon. Altså må passet være med på tur utenfor Norden.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...