Gå til innhold

Feminister med musikkvideo


Gjest FuturePrimitive

Anbefalte innlegg

Gjest FuturePrimitive

Hva synes du om dette?

Jeg innser at det sikkert bare er (mest) humor og parodi, men hvorfor skal disse feministene degradere menn? Det blir litt sånn at feministene skal "ta igjen" på menn? Kasterere, demaskulinisere? Hvor er verdigheten med dette feministene driver på med? Synes de, foruten å nedverdige menn, også nedverdiger seg selv med billige stunts og barnslig "retaliation".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest FuturePrimitive

Her er en video som får fram det samme poenget uten å degradere hverken menn eller kvinner, men derimot kritisere hele konseptet med kommersiell musikk, videoer og degradering av både kvinner og menn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe det er så patetisk. De mente også at de mange nedtagelsene av videoen var bevis på at det er forskjellsbehandling og at kvinner fortsatt diskrimineres, men disse nekene ser blankt forbi at orignalen faktisk hyller kvinners promiskuøsitet og frihet til å leve etter egne hemninger, mens parodiversjonen bare handlet om å nedgradere menn. Skal nesten vedde på at det er menn som har skrevet mye av tekseten for dem og gjør redigeringa deres også. Anonymous poster hash: 2e008...4ee

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest FuturePrimitive

Hehe det er så patetisk. De mente også at de mange nedtagelsene av videoen var bevis på at det er forskjellsbehandling og at kvinner fortsatt diskrimineres, men disse nekene ser blankt forbi at orignalen faktisk hyller kvinners promiskuøsitet og frihet til å leve etter egne hemninger, mens parodiversjonen bare handlet om å nedgradere menn. Skal nesten vedde på at det er menn som har skrevet mye av tekseten for dem og gjør redigeringa deres også.

Anonymous poster hash: 2e008...4ee

Nå er ikke jeg så fan av teksten i den orginale sangen heller. Hvorfor skal musikkindustrien, filmer og bøker hylle promiskuøsitet? Hvorfor skal alt spille på sex? Hvorfor skal mennesker degraderes til det dyriske? Nesten så man begynner å tro om det er noe i konspirasjonsteoriene om Satan i musikkindustrien.

Poenget mitt var at jeg synes orginallåta er noe makkverk, og at jeg på ingen måte synes det er så flott at vi "hyller" kvinners promiskuøsitet, og at alle bare skal være horer, og at det er dritfett å være horete! Kom igjen a! Knull de du har lyst til!

Men denne feministvideoen var bare hakket mer nedverdigende. Og egentlig var den mest nedverdigende for kvinnene som laget den på vegne av andre kvinner. Hvorfor i all verden ønsker man å kasterere og tråkke på andre mennesker - uansett kjønn?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er ikke jeg så fan av teksten i den orginale sangen heller. Hvorfor skal musikkindustrien, filmer og bøker hylle promiskuøsitet? Hvorfor skal alt spille på sex? Hvorfor skal mennesker degraderes til det dyriske? Nesten så man begynner å tro om det er noe i konspirasjonsteoriene om Satan i musikkindustrien.

Poenget mitt var at jeg synes orginallåta er noe makkverk, og at jeg på ingen måte synes det er så flott at vi "hyller" kvinners promiskuøsitet, og at alle bare skal være horer, og at det er dritfett å være horete! Kom igjen a! Knull de du har lyst til!

Men denne feministvideoen var bare hakket mer nedverdigende. Og egentlig var den mest nedverdigende for kvinnene som laget den på vegne av andre kvinner. Hvorfor i all verden ønsker man å kasterere og tråkke på andre mennesker - uansett kjønn?

Nå spiller det strengt tatt ingen rolle hva man mener om promiskuøsitet. Poenget er at orginalen er vennlig mot kvinner mens parodien er nedgraderende mot menn med direkte oppfordring til seksuell trakassering og kvinnehegmoni over menn.

Anonymous poster hash: 2e008...4ee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe det er så patetisk. De mente også at de mange nedtagelsene av videoen var bevis på at det er forskjellsbehandling og at kvinner fortsatt diskrimineres, men disse nekene ser blankt forbi at orignalen faktisk hyller kvinners promiskuøsitet og frihet til å leve etter egne hemninger, mens parodiversjonen bare handlet om å nedgradere menn. Skal nesten vedde på at det er menn som har skrevet mye av tekseten for dem og gjør redigeringa deres også.

Anonymous poster hash: 2e008...4ee

Er det det du mener - at kvinners utfoldelse og frihet handler om å spille på sex og kropp? Å være fri og la seg utfolde handler om å opptre seg på denne måten? Og du mener musikkbransjen - som tjener penger av å selge produkter som spiller på sex - hyller kvinners frihet til å leve etter egne hemninger?

Anonymous poster hash: c51cf...173

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er det det du mener - at kvinners utfoldelse og frihet handler om å spille på sex og kropp? Å være fri og la seg utfolde handler om å opptre seg på denne måten? Og du mener musikkbransjen - som tjener penger av å selge produkter som spiller på sex - hyller kvinners frihet til å leve etter egne hemninger?

Anonymous poster hash: c51cf...173

Jeg mener kvinner har ganske mye frihet ja, når alt de trenger å gjøre er å ikle seg et slutty antrekk og dermed tjene penger på å være i videoer som menn har måttet investere tid og innsats i å lage. Spesielt når flertallet av kvinnene i sånne videoer faktisk bare er den gjennomsnittlige, grå, uattraktive musa bakerst i klasserommet som nå er blitt oppstyla og markedsført korrekt.

Det er derfor helt latterlig at noen feministnek skal få guttevenninnene sine til å skrive en nedsettende tekst om seg selv og redigere og filme disse kvinnenes infantile og uorginalite trassige oppførsel til en video. Disse kvinnene er direkte ondsinnet mot menn og menns seksualitet, mens den orginale videoen er et resultat av hva både menn og kvinner vil se.

Anonymous poster hash: 2e008...4ee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det det du mener - at kvinners utfoldelse og frihet handler om å spille på sex og kropp? Å være fri og la seg utfolde handler om å opptre seg på denne måten? Og du mener musikkbransjen - som tjener penger av å selge produkter som spiller på sex - hyller kvinners frihet til å leve etter egne hemninger?

Anonymous poster hash: c51cf...173

Ja frihet innebærer blant annet friheten til å kunne spille på sin kropp og sexualitet. Er ikke dette åpenbart? At frihet innebærer frihet til å gjøre det man vil for det formålet man vil?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja frihet innebærer blant annet friheten til å kunne spille på sin kropp og sexualitet. Er ikke dette åpenbart? At frihet innebærer frihet til å gjøre det man vil for det formålet man vil?

Mange kvinner som ikke vil spille på kropp eller ikke kan spille på kropp føler seg forbigått av disse kvinnene. Kvinner vil gjerne ha i pose og sekk, så kvinner som vil noe annet med livet enn å omdanne seg til et sexobjekt blir derfor forbanna over at deres seksuelle verdi som kvinne synker i konkuranse med disse. Selv om kvinner raller om å være selvstendige og stå på egne ben, så vil de fortsatt ha denne musemakten og bli beært av den rette mannen som den gudinnen hun innerst inne forventer å bli ansett som. Kvinner føler seg nemlig utnyttet av disse kvinnene da disse kvinnene står i veien for at deres ønske om å være verdens sentrum, og alle kvinner ser ut til å ha en ambisjon om å ha makten i sine hender og styre menn slik de vil uten å måtte ha seksuell eller intim kontakt med menn. Sikkert instinkter fra gamle matriarkistrukturer (bikuber/maurtuer) der hunnen styrer alt og har kontroll over reproduksjonen og fullstendig underkastelse og hengivenhet fra avkommene.

Anonymous poster hash: 2e008...4ee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bitterpikker :fnise:

Dere mannfolk har ikke vondt av å bli nedgradert litt i ny og ne. Hvem tror dere forresten valgte å ta med nakne damer i den orginale videoen? Jentene selv? Eller mannfolka? Tror dere kanskje at mannfolka har brukt sin maktposisjon, for å få jentene til å si ja? Det tror jeg ;)



Anonymous poster hash: 05777...747
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bitterpikker :fnise:

Dere mannfolk har ikke vondt av å bli nedgradert litt i ny og ne. Hvem tror dere forresten valgte å ta med nakne damer i den orginale videoen? Jentene selv? Eller mannfolka? Tror dere kanskje at mannfolka har brukt sin maktposisjon, for å få jentene til å si ja? Det tror jeg ;)

Anonymous poster hash: 05777...747

Sutrefitte

Tror du jentene i musikkvideoen fikk penger for jobben? Tror du de har meldt seg på audition selv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker den orginale bedre, disse damene trenger en sædsprut i ansiktet.



Anonymous poster hash: 0352b...939
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg så bare den første videoen... men jeg syns ikke det var noe gale med den. Jeg mener... har dere sett en musikk video om dagen??? Det er jo akkurat det menn gjør mot kvinner... kind of. Alså kvinner er bare pynt i disse musikkvideoene! De er objekter som er "fin" å se på. Det er jo det som poenget deres.

Det er jo ingen som vil behandle menn sånn på ekte. Det er for å understreke hva som blir gjort mot kvinner. Se videoen igjen og forestill deg at rollene er omvendt, så har du en ekte musikkvideo.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg så bare den første videoen... men jeg syns ikke det var noe gale med den. Jeg mener... har dere sett en musikk video om dagen??? Det er jo akkurat det menn gjør mot kvinner... kind of. Alså kvinner er bare pynt i disse musikkvideoene! De er objekter som er "fin" å se på. Det er jo det som poenget deres.

Det er jo ingen som vil behandle menn sånn på ekte. Det er for å understreke hva som blir gjort mot kvinner. Se videoen igjen og forestill deg at rollene er omvendt, så har du en ekte musikkvideo.

Hva i helvete skulle de ellers gjort i videoen da? Fått lov til å rappe sitt eget vers?

Anonymous poster hash: 2e008...4ee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva i helvete skulle de ellers gjort i videoen da? Fått lov til å rappe sitt eget vers?

Anonymous poster hash: 2e008...4ee

Emh... nei. Poenget er... at menn må ikke sutre fordi noen feminister lager er parodi av en musikk video som viser kvinner som objekter. Kvinner må godta slike ting hele tiden, så dere må ikke begynne å grine av en liten musikkvideo som "truer" maskuliniteten deres.

Menn kan synge "I know you want it", og de kan ha kvinner i videoene sine. Kvinnene gjør det av eget valg. MEN kvinner må få lov til å lage feministiske sanger, og en parodi video hvis de vil det. Og mennene i den videoen er også der av eget valg.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest FuturePrimitive

Emh... nei. Poenget er... at menn må ikke sutre fordi noen feminister lager er parodi av en musikk video som viser kvinner som objekter. Kvinner må godta slike ting hele tiden, så dere må ikke begynne å grine av en liten musikkvideo som "truer" maskuliniteten deres.

Menn kan synge "I know you want it", og de kan ha kvinner i videoene sine. Kvinnene gjør det av eget valg. MEN kvinner må få lov til å lage feministiske sanger, og en parodi video hvis de vil det. Og mennene i den videoen er også der av eget valg.

Og du mener altså at det ikke finnes musikkvideoer hvor såkalt "sterke" kvinnelige artister snakker om å være maneaters, hvor de har masse penger i videoene sine, kaster ut mannen fordi han er no good loser osv?

Jøss. Jeg ser JAMMEN ikke mye tv, og så godt som aldri musikkvideoer, men dette har til og med jeg fått med meg! Rihanna, Beyonce, schaniqua, tashina, mohshiquanabrianna osv osv

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Paraodien er jo kun laget for å poengtere og understreke hvor absurd det hele blir når man snur om rollene, og dermed hvor vant vi er til at kvinner har rollen som underdanige sexobjekter. Den får reaksjoner, ergo har den lykkes.



Anonymous poster hash: a032b...3d4
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Paraodien er jo kun laget for å poengtere og understreke hvor absurd det hele blir når man snur om rollene, og dermed hvor vant vi er til at kvinner har rollen som underdanige sexobjekter. Den får reaksjoner, ergo har den lykkes.

Anonymous poster hash: a032b...3d4

Snur om rollen? Jeg så ingen rollebytte i "parodien" jeg. Jeg så bare masser av ad-hominem angrep på artistene jeg.

Men jeg har ikke noe imot videoen som sådan. Den er jo bare pinlig for de som har laget den. Men det er jo bare fint at feministene fortsetter med å videre undergraver seg selv ved å bekrefte enda en gang at folkets oppfattning av dem som noen mannehatende sutrefitter er sant. Fortsett med det gode arbeidet med å ødelegge dere selv feminister det gjør det enklere for oss andre...

Endret av flesvik
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Paraodien er jo kun laget for å poengtere og understreke hvor absurd det hele blir når man snur om rollene, og dermed hvor vant vi er til at kvinner har rollen som underdanige sexobjekter. Den får reaksjoner, ergo har den lykkes.

Anonymous poster hash: a032b...3d4

Dere er eksperter på å misse poenget. Når menn seksualiserer kvinner er det som regel med en lidenskap, tenning, nytelse og begjær. Det er for å nyte noe seksuelt, ikke for å ydmyke og nedverdige henne, slik som disse feministene oppfatter det.

Det er kvinner som ser ned på sexobjekter, det er kvinner som bruke sex for å ydmyke andre, det er kvinner som ser på sex som noe skittent og patetisk og det er deres egne holdninger til sex som gjør at dere ser på disse kvinnene som ydmyket og seksualisert.

Menn ser ikke ned på dama som lapdancer han, eller det kan selvfølgelig være, men han gjør ikke noe poeng ut av å ydmyke henne. Feministene ser ikke ut til å dra noe som helst seksuell nytelse av å seksualisere menn, det er kun en et maktbehov og et ønske om å nedverdige den andre.

Orginalen er bare et uttrykk for seksuelle preferanser, mens parodien er et uttrykk for kritikk og et maktbehov der feminister ønsker å prosjisere sine egne holdninger og følelser over på alt og alle.

Anonymous poster hash: 2e008...4ee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...