Gå til innhold

Reise med kun håndbagasje

Anbefalte innlegg

En kollega bedyrer hver gang at hun IKKE betaler norwegian 50kr pr strekning for bagasje. Da bruker hun heller klærne flere dager og kjøper ny sjampo osv når hun komner fram og kaster det før hun drar...

Eeehhh, jeg betaler 100 kr tur/retur for bagasjen. Det er mye dyrere å kjøpe shamp, balsam, dusjsåpe og intimsåpe. I tillegg liker jeg å ha med meg nok klær, så jeg slipper å svette i de samme klærne dag etter dag. Snakk om langweekend her, opphold på hotell. Er det bare jeg som synes min kolkega er sær?

Anonymous poster hash: 7aa27...81e

Lenke til kommentar
https://forum.kvinneguiden.no/topic/770269-reise-med-kun-h%C3%A5ndbagasje/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Synes ikke hun er så sær. Men jeg er jo mann da.

Jeg klarer meg godt med håndbagasje på weekendreiser. Sjampo og såpe får man jo gratis på hotellet hvis man er ikke er for kresen. Og det er veldig greit å bare ha håndbagasje. Da går innsjekking fortere og man slipper å vente på bagasjen når man kommer fram. Mindre risk for å miste bagasjen også.

• Liker 1

Jeg synes du er sær ;)

Det kommer jo helt an på hvor man drar og for hvor mange dager. Jeg er ofte på fire-femdagers turer til London og har alltid for mange klær med meg. Om vinteren har jeg som regel på meg støvletter og jeans når jeg reiser, mens jeg har et par mindre boots i kofferten og kjoler, strømpebukser og andre plagg som ikke tar plass. Om sommeren har jeg gjerne med meg to par sko i kofferten, evt. ett par sko og treningstøy. Jeg har imidlertid bare en jakke/kåpe med på turen hvis det er vinter. Undertøy har jeg alltid mer enn ok av.

Det eneste jeg bruker i mer enn en dag er type strikkejakker eller andre plagg som kommer utenpå gensere for eksempel.

Jeg har også med absolutt alt jeg trenger av toalettsaker, sminke og produkter. Det er ingen kunst å putte kremer og shampoer og slikt i små beholdere, og alt går greit inn i den lille plastposen. Hvis jeg får prøver på for eksempel Clinique rense- og fuktighetsprodukter, tar jeg med meg dem på reisen istedenfor ettersom de sparer ytterligere plass. Det hender også at jeg bruker våtservietter istedenfor intimsåpe, sminkefjerner etc. De regnes nemlig ikke som væske. Det eneste jeg kjøper og kaster er barberskum, men det er snakk om en av disse reisestørrelsene til et par pund.

Jeg pleier faktisk å ta med meg tre-fire bøker og kjøper også noen småting, så det er nok plass i kofferten.

Erfaringen min at Norwegian er greie med å ha en liten håndbagasjekoffert og en håndveske i tillegg. Hos Ryanair og EasyJet går det ikke, selv om jeg har lurt EasyJet flere ganger ved å putte laptopen, lommeboken og slikt i taxfreeposen som man har lov til å ha i tillegg.

Anonymous poster hash: de145...051
  • Liker 2

Når jeg skal reise vekk en helg, bruker jeg ikke mer enn en trillekoffert som kan brukes som håndbagasje. Skal jeg være noen dager til, kan jeg fint klare meg med samme kofferten. Om en sparer penger på å kjøpe sepe og sjampo/balsam istedet for å betale for bagasje kan jo diskuteres. Men man slipper ihvertfall å vente på bagasjen! Så mitt argument er ikke å spare penger, men å slippe å stresse med bagasje :)

Annonse

Gjest Gresshoppesang

Jeg pakker alltid kun håndbagasje. Bruker lite sminke og har små beholdere med Shampo og balsam.

Reiser alltid i jeans og har på meg de største skoene, samt jakke. Da trenger jeg ikke så mye plass til annet. Som oftest to skjørt og topper som passer til. Strømper og undertøy til skift tar jo ikke så mye plass.

Sørger for at klærne passer til skoene/støvlettene jeg har på meg.

Skulle det oppstå en krise på klesfronten, kjøper jeg meg noe nytt. Som oftest kjøper jeg noe nytt uansett og har plass til det i kofferten.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...