Gå til innhold

Engelsk VG1 som privatist?


Himmelbraa

Anbefalte innlegg

Er engelsk VG1 vanskelig å ta som privatist?
Noen som har gjort det og som kan forklare meg hvordan det funker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg synes ikke det var vanskelig. Sendte inn leseliste med tekster fra læreboka, en film jeg hadde sett, et "særemne" (skrev om forskjellene på rettssystemene i Norge og USA) og en bok jeg hadde lest. Så leste jeg gjennom læreboka en gang + at jeg leste tekstene jeg hadde valgt i læreboka et par ganger.

Da jeg kom på eksamen fikk jeg høre et intervju på CD, også var det noen spm jeg skulle forberede meg på som handlet om "english as a global language". Under eksamineringen svarte jeg først på disse spm. Så måtte jeg analysere en av tekstene jeg hadde lest i boka. Når du leser tekstene, husk å les de godt og prøv å forstå hva forfatteren prøver å få frem. Jeg nådde ikke helt til topps, fordi jeg ikke hadde fått med meg alt forfatteren "kritiserte" i teksten.

Til slutt fortalte jeg kort om "særemnet" mitt, og hvorfor jeg hadde valgt den filmen jeg valgte og hva regissøren prøvde å få frem i filmen.

Så lenge du har god uttale og grei oversikt (noe som ikke er så vanskelig å få hvis du leser boka en gang), så går det nok fint :)



Anonymous poster hash: 208bf...b67
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du elev ved vgs? Hvis ikke, så er det like greit å ta det som privatist. Så fremt du kan engelsk så klart. Det er vel et av de fagene som er lette å ta på egenhånd :)



Anonymous poster hash: 208bf...b67
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...