Gå til innhold

Omplassering av dyr


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvorfor er det ikke dyresertifikat i dette landet, spør nå jeg. Et kjapt søk på finn med stikkord "omplassering hund" gir haugevis av treff. Og hvilke hunder er det? Jo krevende raser, store, gjerne i alder 1-3 år. Unghunder. Som regel oga "endret livssituasjon/familieforøkelse". Aldri ser man en snill selskapshubd f.eks.

Kanskje filk skulle tenke litt før de skaffer dyr i hytt og pine?? Tror ikke det døyt pp at "endret livssituasjon" er noe annet enn tynnslitte nerver over å ha en hund i hus som de ikke har evne til! Det ble for krevende, nå er de på sammenbruddets rand! Vurderer å sende mailtil hver og en av dem ig si min nening!!

Anonymous poster hash: f690c...b87

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg synes ikke det er rettferdig å dra alle over en kam. Og tro meg - jeg vet at mange har tatt seg vann over hodet, men jeg ser ikke at "dyresertifikat" vil hjelpe på det... Dessuten synes jeg det er en mer ærlig sak å prøve å omplassere hunden enn å tviholde på å ha den hvis man ikke har tid og lyst. Bedre for hunden å bli omplassert da synes jeg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Belle Gunnes

Signerer bare Portvinpiken her.

Ja mange er surrehuer og aner ikke hva de begir seg inn i. Slike folk fortjener en real smekk på lanken. Men de fleste anskaffer seg dyr med et ønske om å gjøre dette til noe positivt. Noen burde vel tenkt seg litt bedre om først :P Man skaffer seg f.eks ikke tre valper samtidig når man aldri har vært hundeeier før ;)

Og som blir sagt over her - bedre å omplassere til et dedikert hjem, enn å forbli hos noen som anser hunden som et herk. Men det er faktisk en del som må omplassere pga uforutsette ting. Det er ikke så uvanlig at det er en sannhet her. Sykdom, arbeidsforhold, boforhold - man kan faktisk ikke spå fremtiden sin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er bedre å plassere de til egnede hjem, eller avlive de, om de ikke kan bo der de bor. Men greia er jo at det finnes så alt for mange av disse som ikke tenker lengre enn nesetippen når de skaffer dyret. Dette gjelder så fryktelig mange! Om man ikke kan hundehold nok til å forstå at det er et stort ansvar med det og barn samtidig, så ikke sett deg i en slik situasjon, vel! Om man er ung og ikke har fast bopel, og ikke kan beregne 15 år frem i tid, så ikke skaff deg hund eller katt! Klart, ting kan skje, men de "gyldige grunnene" er dessverre i fåtall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...