Gå til innhold

Lånekassen slettet søknaden min


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg lurer på om noen har vært borti en lignende situasjon tidligere, der lånekassen helt uten videre (uten forvarsel eller beskjed) har slettet søknad om lån og stipend.

Jeg studerer på universitetet, og har tidligere grunnet sykdom vært forsinket i studieløpet - det har jeg tatt igjen, og har det siste 1,5 året igjen hatt studiestøtte fra lånekassen.

Pga denne forsinkelsen, så får jeg alltid 2 mnd behandlingsfrist (som alltid går over tiden), og søknaden min skulle snart vært ferdig behandlet. Når jeg logget inn for en ukes tid siden lå søknaden min der som vanlig (til behandling), og når jeg logget inn nå stod den som "utgått". Som nevnt har jeg ikke fått noe brev/epost/post inne på lånekassens sider som sier noe om hvorfor.

Jeg er ikke interessert i å vente med å få studielånet til desember, fordi jeg er avhengig av pengene for å overleve fremover, så jeg planlegger å ringe dem i morgen for å få orden på ting.

Er det noen her inne som har opplevd noe lignende og har erfaring å dele rundt det? Hvordan håndterte lånekassen saken? Kan det evt være nødvendig å få saken belyst i media? Om lånekassen setter seg på bakbeina, hva er da alternativene mine? NAV vet jeg er ganske sta når det gjelder å gi penger til studenter.



Anonymous poster hash: 5b735...68b
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du kan jo møte opp også på kontoret deres og kreve med å få snakket med en saksbehandler. Tenker det går fortere da.

Mener å huske at de slettet en søknad hos meg også for noen år siden, men det var ikke krise da jeg hadde reservepenger akkurat da.



Anonymous poster hash: f6a3a...5a0
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er forsinket med 30 studiepoeng og mine søknader har ikke unormalt lang behandlingstid. I år fikk jeg beskjed om at søknaden var ferdigbehandlet 2 dager etter at jeg søkte :)