Gå til innhold

Lånekassen slettet søknaden min


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg lurer på om noen har vært borti en lignende situasjon tidligere, der lånekassen helt uten videre (uten forvarsel eller beskjed) har slettet søknad om lån og stipend.

Jeg studerer på universitetet, og har tidligere grunnet sykdom vært forsinket i studieløpet - det har jeg tatt igjen, og har det siste 1,5 året igjen hatt studiestøtte fra lånekassen.

Pga denne forsinkelsen, så får jeg alltid 2 mnd behandlingsfrist (som alltid går over tiden), og søknaden min skulle snart vært ferdig behandlet. Når jeg logget inn for en ukes tid siden lå søknaden min der som vanlig (til behandling), og når jeg logget inn nå stod den som "utgått". Som nevnt har jeg ikke fått noe brev/epost/post inne på lånekassens sider som sier noe om hvorfor.

Jeg er ikke interessert i å vente med å få studielånet til desember, fordi jeg er avhengig av pengene for å overleve fremover, så jeg planlegger å ringe dem i morgen for å få orden på ting.

Er det noen her inne som har opplevd noe lignende og har erfaring å dele rundt det? Hvordan håndterte lånekassen saken? Kan det evt være nødvendig å få saken belyst i media? Om lånekassen setter seg på bakbeina, hva er da alternativene mine? NAV vet jeg er ganske sta når det gjelder å gi penger til studenter.



Anonymous poster hash: 5b735...68b
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du kan jo møte opp også på kontoret deres og kreve med å få snakket med en saksbehandler. Tenker det går fortere da.

Mener å huske at de slettet en søknad hos meg også for noen år siden, men det var ikke krise da jeg hadde reservepenger akkurat da.



Anonymous poster hash: f6a3a...5a0
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er forsinket med 30 studiepoeng og mine søknader har ikke unormalt lang behandlingstid. I år fikk jeg beskjed om at søknaden var ferdigbehandlet 2 dager etter at jeg søkte :)

(Tidligere var jeg 90 studiepoeng forsinket, noe pga sykdom og mye på grunn av at jeg jobbet i stedet for å studere (men mottok fullt studielån). Da ble jeg selvfølgelig nektet stipend/lån, men så studerte jeg ett år uten støtte og dermed er jeg 30 studiepoeng bak.)



Anonymous poster hash: 090c6...ed7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer på om noen har vært borti en lignende situasjon tidligere, der lånekassen helt uten videre (uten forvarsel eller beskjed) har slettet søknad om lån og stipend.

Jeg studerer på universitetet, og har tidligere grunnet sykdom vært forsinket i studieløpet - det har jeg tatt igjen, og har det siste 1,5 året igjen hatt studiestøtte fra lånekassen.

Pga denne forsinkelsen, så får jeg alltid 2 mnd behandlingsfrist (som alltid går over tiden), og søknaden min skulle snart vært ferdig behandlet. Når jeg logget inn for en ukes tid siden lå søknaden min der som vanlig (til behandling), og når jeg logget inn nå stod den som "utgått". Som nevnt har jeg ikke fått noe brev/epost/post inne på lånekassens sider som sier noe om hvorfor.

Jeg er ikke interessert i å vente med å få studielånet til desember, fordi jeg er avhengig av pengene for å overleve fremover, så jeg planlegger å ringe dem i morgen for å få orden på ting.

Er det noen her inne som har opplevd noe lignende og har erfaring å dele rundt det? Hvordan håndterte lånekassen saken? Kan det evt være nødvendig å få saken belyst i media? Om lånekassen setter seg på bakbeina, hva er da alternativene mine? NAV vet jeg er ganske sta når det gjelder å gi penger til studenter.

Anonymous poster hash: 5b735...68b

Jeg tenker at om du går til sosialkontoret og ber om å få LÅNE penger inntil du får Lånekassen, kan det hende at du får innviglet støtte fremover.

Hvis du får bekreftelse av Lånekassen om alt dette krøllet, regner jeg med at de kan på en eller annen m åte hjelpe til om de vet at du kommer til å få penger snart.

Bortsett fra det, har jeg ikke noe mer å komme med. Jeg ønsker deg masse lykke til!

Anonymous poster hash: 7fdfe...6df

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer på om noen har vært borti en lignende situasjon tidligere, der lånekassen helt uten videre (uten forvarsel eller beskjed) har slettet søknad om lån og stipend.

Jeg studerer på universitetet, og har tidligere grunnet sykdom vært forsinket i studieløpet - det har jeg tatt igjen, og har det siste 1,5 året igjen hatt studiestøtte fra lånekassen.

Pga denne forsinkelsen, så får jeg alltid 2 mnd behandlingsfrist (som alltid går over tiden), og søknaden min skulle snart vært ferdig behandlet. Når jeg logget inn for en ukes tid siden lå søknaden min der som vanlig (til behandling), og når jeg logget inn nå stod den som "utgått". Som nevnt har jeg ikke fått noe brev/epost/post inne på lånekassens sider som sier noe om hvorfor.

Jeg er ikke interessert i å vente med å få studielånet til desember, fordi jeg er avhengig av pengene for å overleve fremover, så jeg planlegger å ringe dem i morgen for å få orden på ting.

Er det noen her inne som har opplevd noe lignende og har erfaring å dele rundt det? Hvordan håndterte lånekassen saken? Kan det evt være nødvendig å få saken belyst i media? Om lånekassen setter seg på bakbeina, hva er da alternativene mine? NAV vet jeg er ganske sta når det gjelder å gi penger til studenter.

Anonymous poster hash: 5b735...68b

Det høres ut som om Lånekassen har sendt deg et brev der de ber om dokumentasjon på et eller annet før de kan ferdigbehandle søknaden din. Når de ikke får svar etter X tid, regner de med at du ikke er interessert i støtte likevel, og utgår søknaden. Er du sikker på at du ikke har fått et brev?

Anonymous poster hash: 024d3...c0f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres ut som om Lånekassen har sendt deg et brev der de ber om dokumentasjon på et eller annet før de kan ferdigbehandle søknaden din. Når de ikke får svar etter X tid, regner de med at du ikke er interessert i støtte likevel, og utgår søknaden. Er du sikker på at du ikke har fått et brev?

Anonymous poster hash: 024d3...c0f

Nei, ikke fått noe brev :/

Anonymous poster hash: 5b735...68b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har du ringt dem nå, ts?

Hva oppgav de som grunn?



Anonymous poster hash: 35bce...5e8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...