AnonymBruker Skrevet 3. september 2013 #1 Skrevet 3. september 2013 Hei! Jeg har den siste tiden fått helt dilla på nutrilett bar (premium dark chokolate er favoritten). Jeg blir litt skremt av meg selv, ettersom jeg ikke erstatter måltider med nutrilett, men spiste nutrilett i tillegg. Det har blitt en slags kos. Jeg regnet på det, og kom frem til at jeg i dag har spist 1450 kcal i vanlig mat, noe som er gunstig med tanke på vektnedgangen jeg ønsker. I tillegg til fire (!) nutrilett barer, som til sammen inneholder 899 kcal, har jeg spist hele 2320 kcal i dag. Jeg gremmes, og blir kvalm av tanken av fråtsingen min. Spørsmålet mitt er om dere har noen gode tips til å bli kvitt uvanen? Jeg er som sagt ganske kvalm nå og har nettopp spist to barer til kvelds. Tror dere at jeg vil miste lysten dersom jeg tvinger kroppen til å kaste opp? Anonymous poster hash: e5001...6cf
AnonymBruker Skrevet 3. september 2013 #2 Skrevet 3. september 2013 Ikke kast opp! Tror kroppen går lei etterhvert når du spiser så mye. Eller så er det jo bare å være streng med deg selv. Eventuelt; neste gang du er kvalm, tving i deg en Nutrilett. Om jeg gjør det, forbinder jeg den matvaren med kvalme i en god stund fremover.. Anonymous poster hash: a8f74...98f 1
Sjokoladenøtt Skrevet 3. september 2013 #3 Skrevet 3. september 2013 Få deg et strikk rundt armen og dra i det hver gang du tenker på sjokolade da vel Det fungerer faktisk ganske greit for meg. Men det må jo gjøre litt vondt da
AnonymBruker Skrevet 3. september 2013 #4 Skrevet 3. september 2013 Takk for svar. Jeg prøvde nettopp å kaste opp (har aldri gjort det før), og det fungerte ikke så bra. Det kom jo nesten ikke noe opp!? Uansett, selv om jeg kanskje fikk opp masse tilsvarende en halv nutrilettbar, så er jeg i det minste ikke så kvalm. Den dårlige samvittigheten av å ha spist for mye river innvendig, men jeg får starte et nytt og sunnere liv i morgen *sukk*. Forøvrig godt tips med strikket rundt armen, Sjokoladenøtt Anonymous poster hash: e5001...6cf
Gjest navnelapp Skrevet 3. september 2013 #5 Skrevet 3. september 2013 Spis ein alminneleg kveldsmat i staden. Lag deg ein liten porsjon havregraut eller to skiver med gul ost. Det mettar, og du blir ikkje så lett "riven med" i spisinga.
Gjest BabyBlue Skrevet 4. september 2013 #6 Skrevet 4. september 2013 Det er det som er poenget - Nutrilet er ikke kos i tillegg, det er en måltidserstatter. Faktisk inneholder de en grei dose med kalorier, så det er ikke slik at du spiser middag for så å presse i deg en nutrilett bar. Det handler mye om hva man gjør tilgjengelig for seg selv. Handle mat på full mage neste gang, og ta et bevisst valg når det gjelder hva du handler inn til kjøkkenet. Jeg spiser kun godsaker når det er tilgjengelig. Jeg er for lat til å gå på butikken kun for å handle sjokolade, og har jeg det ikke i hus spiser jeg det derfor ikke... så det funker. Folk må forresten slutte å tilegne matinntaket så mye følelser. Det er det du trenger for å leve, kroppen forbrenner det for å få energi. Dårlig samvittighet er det ingen bruk for, det er ingen som dør av å skjeie ut en dag, bare lær av feilen din og vær glad i kroppen din Ikke straff deg selv med å kaste opp eller tenke at du er ubrukelig, feit, viljeløs og blablabla. Man får så mye mer ut av vektnedgangen om man ser på det som en positiv og helsebringende prosess.
Redbull Skrevet 4. september 2013 #7 Skrevet 4. september 2013 4 hver dag? Må da bli veldig dyrt.... 1
AnonymBruker Skrevet 4. september 2013 #8 Skrevet 4. september 2013 Spis ein alminneleg kveldsmat i staden. Lag deg ein liten porsjon havregraut eller to skiver med gul ost. Det mettar, og du blir ikkje så lett "riven med" i spisinga. Jeg hadde akkurat spist en skål med havregrøt og en appelsin, så var ikke sulten. Visste bare at Nutriletten lå i skuffen og klarte ikke å dy meg. Flaut å innrømme det, men jeg presset rett og slett alt ned og ble som sagt kjempekvalm etterpå. Det er det som er poenget - Nutrilet er ikke kos i tillegg, det er en måltidserstatter. Faktisk inneholder de en grei dose med kalorier, så det er ikke slik at du spiser middag for så å presse i deg en nutrilett bar. Det handler mye om hva man gjør tilgjengelig for seg selv. Handle mat på full mage neste gang, og ta et bevisst valg når det gjelder hva du handler inn til kjøkkenet. Jeg spiser kun godsaker når det er tilgjengelig. Jeg er for lat til å gå på butikken kun for å handle sjokolade, og har jeg det ikke i hus spiser jeg det derfor ikke... så det funker. Folk må forresten slutte å tilegne matinntaket så mye følelser. Det er det du trenger for å leve, kroppen forbrenner det for å få energi. Dårlig samvittighet er det ingen bruk for, det er ingen som dør av å skjeie ut en dag, bare lær av feilen din og vær glad i kroppen din Ikke straff deg selv med å kaste opp eller tenke at du er ubrukelig, feit, viljeløs og blablabla. Man får så mye mer ut av vektnedgangen om man ser på det som en positiv og helsebringende prosess. Takk for støttende svar Ja, ikke sant. Synes egentlig hele opplegget er ganske tåpelig; man blir jo ikke mett av en nutrilett til lunsj sammenlignet med salat med fullkornspasta og kylling f.eks. Mange næringsstoffer går man glipp av også. Veldig godt poeng med ikke å ha det tilgjengelig. Jeg må nok bare slutte å kjøpe det, hehe 4 hver dag? Må da bli veldig dyrt.... Spiser jo ikke fire hver dag da, men fire i går. Jeg har den siste uken spist 1-2 barer til dagen. Før det hadde jeg aldri smakt det. Anonymous poster hash: e5001...6cf
AnonymBruker Skrevet 4. september 2013 #9 Skrevet 4. september 2013 Spiser jo ikke fire hver dag da, men fire i går. Jeg har den siste uken spist 1-2 barer til dagen. Før det hadde jeg aldri smakt det. Anonymous poster hash: e5001...6cf Du kan jo ikke bli avhengig av noe på en uke. Og uansett, 2 slike hver dag i en uke er ikke billig! Du finner mye billigere mat en det. De er også full i sukkerog dritt. Ser ikke helt problemet. Kan du ikke bare slutte å spise de?Anonymous poster hash: c0d3c...17f 1
Gjest BabyBlue Skrevet 4. september 2013 #10 Skrevet 4. september 2013 Du kan forresten lage dine egne måltidsbarer som er MYE sunnere enn de du kjøper på butikken. HER HER HER Selvsagt er de sikkert litt høye på kalorier pr. stykk med tanke på at den inneholder cocosa, mørk sjokolade, honning osv, osv. Men det er næringsrikt og inneholder ikke noen skumle ingredienser. Sikkert mer mettende også. Du kan f.eks bruke stevia/sukrin og sjokolade med 70% kakaoprosent og over for å gjøre den litt mer helsebringende. Vet at sukrin og stevia er ganske omdiskutert, men jeg bruker sukrin flittig og føler meg mye bedre etter at jeg byttet det ut med sukker. Man kan ha det på havregrøt, frokostblanding, bake med det... genialt. Mørk sjokolade er også litt høyt i kaloriinhold, men det metter mye mer enn vanlig sjokolade og inneholder antioksidanter og mye annet sunt. Når man lager maten selv blir man også mer bevisst på hva man spiser, noe som er greit når man prøver å gå ned i vekt.
Gjest navnelapp Skrevet 4. september 2013 #11 Skrevet 4. september 2013 Det ts treng er å la vere å ha slike ting i huset, ikkje finne sunnare måtar å lage dei på. 2
Jade Skrevet 4. september 2013 #12 Skrevet 4. september 2013 Det er det samme som med snop. Ikke ha slikt i huset! Ikke kjøp det!
AnonymBruker Skrevet 6. september 2013 #13 Skrevet 6. september 2013 Etter denne tråden TS, så måtte jeg jo bare kjøpe denne Nutriletten, siden du syns den var så god at du har blitt avhengig. Da måtte den jo være utrolig god, tenkte jeg. Og ja, for meg var det også i tillegg til annen mat. Så fikk du fristet meg til å innta ekstra kalorier. Men, o skuffelse. Den var jo ikke god i det hele tatt! Peanut er mye bedre. Dette er da ingenting å bli avhengig av. Anonymous poster hash: 0962d...ec9
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå