Gå til innhold

Biseksuell og forvirret!

Fremhevede innlegg

Skrevet

Heisann. Jeg lever sammen med en flott mann, som jeg er ekstremt glad i. Vi har vært kjærester i 3,5 år og har et barn sammen. Jeg har vært klar over min biseksualitet i 7-8 år, vært med en god del kvinner, og har fått sprelt av meg egentlig det meste før jeg møtte min samboer.

Nå har det seg slik at jeg har begynt å tvile på min legning, i den forstand at jeg ikke klarer å nyte sex med min mann. Flere netter på rad har jeg hatt samme drøm; sex med kvinner/beføling av kvinner. Dette var det som gjorde meg usikker til å begynne med, men nå har det eskalert seg til sexlivet vårt. Jeg er virkelug glad i mannen min, så å forlate han er egentlig ikke noe jeg ser for meg. Han liker ikke tanken på trekant eller at jeg har sex med andre, og det respekterer jeg selvfølgelig. Problemet blir vell egentlig om hva skal jeg gjøre? Er det egentlig noe å gjøre for at jeg skal tenne på sexen vår igjen?

Anonymous poster hash: 05508...20a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

En ting som bifile mennesker opplever er at med årene vil den delen av deres seksualitet som heller mot homoseksualitet tre frem tydeligere. Når du blir trygg på deg selv og når du rent i alder endres påvirker dette dine valg. Du har en del i deg som du har fått dekket, det å få barn. Det er for de fleste mennesker en drive som ligger svært dypt, og som overskygger ens seksuelle selv.

Du har gjort dine valg og du valgte utfra der du var at denne mannen hadde det som skulle til for at du skulle få ditt barn. Mange kvinner og menn er i din situasjon og valgene de gjør er styrt av hvem man er som resultat av gener, barndom, oppvekst, osv, osv.

Du kan spasere en tur ute blant mennesker og notere deg hvem du tenner på - hvordan er din seksuelle persepsjon, hvem tenker du er attraktiv? Den forteller deg mye om din legning. Hvilken litteratur tenner deg, hvordan er dine visuelle valg, ditt uttrykk og hva er din erfaring om hva du har opplevd som mest adekvat sex og betydningsfulle mellommenneskelige seksuelle relasjoner.

Skriv det ned og drøft det med deg selv og en klok person.

Jobb med dine valg og lev trygg på at du gjorde de rette valgene og at du vil gjøre gode nye valg fordi du kjenner deg selv best. Husk at ingen er uttilstrekkelige og at du når du gjør ditt valg er åpen med din mann og dine omgivelser fordi åpenhet er sentralt for å leve som erkjennende menneske. Han skal uansett ditt valg leve videre og være trygg på at han er betydningsfull for deg - du valgte han til å gi av sine gener, emosjoner og tid slik at dere fikk noe dere begge ønsket og som betyr alt for dere - barnet. Det er viktig for deg og han å kunne gå videre sammen om det dere deler, enten sammen eller i samarbeid om deres barn. Jeg anbefaler deg å vurdere å begynne åpne samtaler med en god terapeut, først alene og siden sammen med din mann enten du velger det ene eller andre. Det er viktig at du og han begge vet hvordan du har det slik at du og han lettere kan uansett mestre veien dette tar.

Lykke til.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...