Gjest Anonymous Skrevet 25. april 2004 #1 Skrevet 25. april 2004 Hei. Har tenkt oss til Thailand i august, og vurderer om vi skal dra til Koh Chang eller Koh Samui. Noen som har vært på en av øyene og har noen anbefalinger? Vi har tenkt til å starte ferien i Bangkok, dra til Angkor Wat i Kambodsja og så avslutte det hele med sol, bading, avslapping og kos på en av øyene. Dette blir bryllupsreisen vår og vi har tenkt til å være borte i drøyt tre uker. Tar gjerne imot råd om transport mellom disse stedene også.
Gjest Anonymous Skrevet 25. april 2004 #2 Skrevet 25. april 2004 Og det var jeg som lurte på det. Glemte å logge meg inn. Ingeline
Gjest Anonymous Skrevet 25. april 2004 #3 Skrevet 25. april 2004 Jeg og kjæresten var på Koh Chang for halvannet år siden. Da var det forholdsvis uberørt av turismen og moderniseringen. Men da vi dro etter 2 uker begynte de å bygge veier og hytter til turistene. Denne øya har vakker og frodig natur og fine strender. Bra returanter og bungalower også. Mye mopeder på veiene og man kan leie (husk å gi dem pass som depositum, ellers kommer de etter deg med mopedene sine sammen med en hel gjeng av slektninger som tror du vil svindle dem) Jeg kjenner flere som har vært på Koh Samui og alle skryter veldig av denne øyen. Der kan man leie snorkelutstyr og gå på grotte-vandringer. Vanskelig å si hvilken dere bør velge..Hvis jeg kunne velge om igjen ville jeg ha valgt Koh Samui fordi den høres mer spennende ut :-) På den annen side er Koh Chang minst utforsket av turistene- ennå.
Siam Skrevet 27. april 2004 #4 Skrevet 27. april 2004 Jeg har bare vært på Koh Samui av disse to, og den siste gangen jeg var der (Chaweng) minnet det meg altfor mye om Phuket! (Blæh). Horer og kulørte lys overalt, disco-disco og kjas og mas. Hvis det er det du er ute etter finner du mer enn nok av det her. Men det finnes roligere steder på Koh Samui også, men der har ikke jeg vært. Du finner mye av det samme som på Chaweng på Lamai, bare i litt mindre skala. Stranden er ikke så fin heller. Så hvis du må velge mellom de to, ville jeg ha dratt til Chaweng. For all del, jeg har hatt det kjempemoro på Chaweng, men jeg ville kanskje ikke dratt på bryllupsreise dit...? Jeg har hørt mye bra om Koh Chang, men det er sikkert mye mer utbygget det også. Det ligger jo også på veien til Angkor Wat, noe du for enhver pris ikke må droppe! Du bør også vurdere noen dager i Sionukville (husker ikke helt stavemåten...) ved kysten. Der var det, i alle fall når jeg var der i 2001, sånn som Thailand var for 20 år siden. Menneskene er mye hyggeligere enn i Thailand, selv om man nesten ikke skulle tro det gikk ann. Standarden er litt lavere, men det kan man fint overleve. Jeg ville ha tatt et par dager i Phnom Penh også, jeg... The Killing Fields og Tol Sleng gjør sterkt inntrykk... Men for å oppsummere; sør-øst asia er en opplevelse! Du kommer ikke til å angre på at du har dratt dit, uansett hvor du ender opp. Du kan kanskje prøve forumet hos bangkok.no et nettsted for nordmenn som liker Thailand og thaier i Norge. God tur!!
Tvilling76 Skrevet 28. april 2004 #5 Skrevet 28. april 2004 Koh Samui helt klart! Vi var der på bryllupsreise ifjor. Hvis det finnes et paradis, så er det nettopp her. Fantastisk strand, flott og renslig hotell (ikke av de billigste), deilig mat, hyggelige mennesker. Nå var som sagt ikke vi der for å teste nattelivet så horene i sidegatene så vi ikke så mye til..
Gjest Anonymous Skrevet 29. april 2004 #6 Skrevet 29. april 2004 Koh Chang har ikke natt-liv i det hele tatt! Om kveldene er det ikke noe å finne på der bortsett fra å drikke med turistene på et par såkalte "barer". Litt kjedelig der... Velg Koh Samui så får dere mer action.
Gjest Anonymous Skrevet 30. april 2004 #7 Skrevet 30. april 2004 Takk for svar så langt. Jeg tror det heller mot Koh Chang. Det gjør ikke oss noe at det ikke skjer så mye der. Vi skal jo ha med oss både storbyen Bangkok og attraksjoner som Angkor Wat. Den delen av ferien vi skal være på en av øyene, ønsker vi flotte strender, et trivelig hotell rett på stranda, mulighet til å velge mellom flere trivelige restauranter. Fint hvis det er litt å gjøre, f.eks muligheter til å gå turer og shoppe littegrann. Vi trenger ikke noe hipt natteliv. Denne delen av ferien skal vi slappe av. En ting til jeg lurer på fra dere som har vært der. På noen av bildene jeg har sett fra Koh Chang ser strendene flotte ut, på andre ser de små og stusselige ut. Hvordan er egentlig strendene?
Gjest -kebolle Skrevet 30. april 2004 #8 Skrevet 30. april 2004 Jeg og mannen var borte i knappe tre uker forrige jul - og hadde ruten Koh Samui - Bangkok - Kambodsja (Angkor Wat da...). Vi trivdes veldig godt på Koh Samui - så ikke en eneste prostituert vi. (Men vi bodde på et rolig sted, et hotell rett ved Ban Sabai SPA, tror jeg.. hva var det nå det het igjen... husker ikke). I Kambodsja bodde vi ved Fresh Air Hotel, det var veldig hyggelige folk der, nydelig mat, billig. Rommet vi hadde var jo ekstremt enkelt da, men er du interessert i billige, greie forhold så kan jeg absolutt anbefale stedet! Lykke til. -k
Gjest Om Koh Chang Skrevet 30. april 2004 #9 Skrevet 30. april 2004 Da jeg var på Koh Chang med kjæresten gjorde vi det samme: først masete Bangkok, så denne rolige øya. Øya har fine strender, men husk en ting: når dere ankommer øya er det ikke fullt så flott i begynnelsen på den: dvs. tenk dere øya som en rett strek: dere må reise vider innover til den "andre enden" av streken, for å få de mest komfortable plassene...Men selvfølgelig: smak og behag. Man reiser fra ende til ende med moped eller haik med de lokale. Strendene er fine de...ikke noe å utsette på dem. Pass dere for kokosnøttene som kan falle ned.
Rioja Skrevet 5. mai 2004 #11 Skrevet 5. mai 2004 maja2003 skrev: Koh Samui !!!! :enig_animasjon: -Mitt paradis på jord!
Gjest Anonymous Skrevet 5. mai 2004 #12 Skrevet 5. mai 2004 Alle dere som svarer Koh Samui: har dere også vært på Koh Chang? ...
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå