AnonymBruker Skrevet 3. september 2013 #1 Skrevet 3. september 2013 først og fremst... ikke veldig aktiv her inne så sorry hvis denne er lagt feil.. Jeg vet ikke hvor jeg skal begynne.. Jeg er ei jente på 21 år som studerer et yrke jeg elsker. Trodde jeg ihvertfall. Fått kjempegode tilbakemeldinger fra praksis og deltidsjobb ved siden av som er veldig relatert til studiet mitt. Jeg trives veldig godt i yrket og får også gode tilbakemeldinger fra "brukere".. Jeg sliter veldig teoretisk i dette faget. Jeg går på høyskole og får mye c,d e og f - jeg legger i masse tid i lesingen og får ikke resultatene jeg ønsker. Foreldrene mine sier at en e er bra. En E er ikke bra.. Jeg har, fra alder 15-21, hatt en innstilling at ting ikke er god nok.. Jeg er ikke flink nok, jeg er ikke pen nok, jeg er ikke tynn nok. Det jeg gjør er ikke bra nok. Jeg kan feks komme hjem fra jobb og oppleve at det jeg gjorde ikke var bra nok.... Jeg har også en følelse av at en lang skoledag ikke er bra nok. Jeg har aldri vært flink til noe.. Jeg har spilt mye sport, vært i forsvaret, studert og jeg har ALDRI vært flink i noe.. Jeg vil så gjerne være flink i noe, elske meg selv og oppleve at noen velger meg først.. Jeg er mye alene, har få kjempegode venner. De tar kun kontakt hvis de er nyskjerrige på noe ...... Har aldri hatt kjæreste.. I går fikk jeg vite at jeg strøk på en konteeksamen. Denne leste jeg en god del til og skrev masse, men likevel holder det ikke. I dag fikk jeg vite svaret på en annen konteeksamen. stryk - igjen.. om 1,5 mnd skal jeg ha eksamen i to tunge emner pluss en annen eksamen i et enda tyngre emne. Ved siden av det må jeg ta opp konteeksamen som jeg har et forsøk igjen på..... Det siste døgnet har jeg bare følt meg... tom og tiltakløs.. Det er vanskelig å se lyset i tunellen....... Anonymous poster hash: 713f9...7b6
AnonymBruker Skrevet 3. september 2013 #2 Skrevet 3. september 2013 TS ... Jeg er så ubeskrivelig sliten.. Jeg orker ikke å snakke med noen, jeg gråter hvis jeg mottar en melding fra noen som sier at de tenker på meg eller er glad i meg..... Klarer jeg ikke denne eksamen er det permisjon fra studiet. Jeg orker ikke tenke på alle pengene, tiden og tingene jeg isåfall... kaste bort?! Anonymous poster hash: 713f9...7b6
AnonymBruker Skrevet 3. september 2013 #3 Skrevet 3. september 2013 Høres ut som sykepleiestudiet, dette her... Leit du opplever å slite sånn når du legger inn en så stor innsats og er så motivert for å klare det. Det er vanskelig å gi konkrete råd, annet enn å gå i gjennom med sensor eksamen som du strøk i. Husk at du også har rett (og lite å tape) på å klage på strykkarakteren. Kanskje du står ved en eventuell fornyet vurdering. Ellers har alle studenter rett til et tredje forsøk (de prøvde å nekte meg det da jeg studerte sykepleie ved å si at reglene var annerledes for den skolen, men da kontaktet jeg studentorganisasjonen - alle har rett til tre forsøk).Anonymous poster hash: 78116...e10 1
AnonymBruker Skrevet 3. september 2013 #4 Skrevet 3. september 2013 Uff, dette høres leit ut. Du er tydeligvis inne i en tung fase nå, og da kjennes livet urettferdig.. Men ift studiet du har valgt: er du sikker på at du har valgt riktig? Er det dette du virkelig VIL,det du har drømt om?? Det er ingen skam å ombestemme seg og skifte retning.. Men, hvis du føler du arbeider så hardt og ikke opplever å få resultater kan det også lønne seg å ta kontakt med sensorene du har hatt og høre HVA som manglet for at du ikke sto!! Det er ofte slik at når man stryker så har man enten bommet på oppgaven eller så har man ikke lest nok. Du sier du har lest mye og også skrev mye, så jeg tipper kanskje at du ikke har svart på akkurat det oppgavene var ute etter. Du kan likevel ha med mye stoff, bare ikke det som er relevant, og da blir resultatene der etter.. Det høres også ut som om du er veldig streng med deg selv, og at du ikke er god nok i egne øyne. Det kan også hemme deg og ødelegge for egne prestasjoner. For meg høres det ut som om du har fått til ganske mye i ditt unge liv og du skriver at du får kjempegode tilbakemeldinger i praksis og jobb!! DET er jo det du bør fokusere på!! Det er det som teller. Jeg skjønner veldig godt at du blir nedbrutt av resultatene som uteble, men jeg ville vært konstruktiv nå: oppsøkt sensor og bedt om tilbakemelding, høre hva som manglet. Ofte trekker de faktisk også om du har med mye stoff men har lite struktur. Og be om råd ift hva som skal til for å skrive en bra oppgave. Hør evt med studieveileder. Også bør du kanskje lese litt om studieteknikk? Låne noen bøker og se hvordan du kan forbedre læringsprosessen din, lære deg memorering, hvordan man lagrer stoff i hukommelsen. Du skriver som om du er både oppegående og flink, så ikke vær så hard med deg selv.. Neste gang klarer du det! Bare husk å lese oppgaven godt Og finner du ut at dette egentlig ikke er det du ønsker å bruke livet på, så finn ut hva du liker og trives med- og start der. lykke til Anonymous poster hash: 7409b...5b0
AnonymBruker Skrevet 6. september 2013 #5 Skrevet 6. september 2013 Snakket med mine foreldre istad... De mente jeg burde slutte, at dette ikke var noe for meg.. For et nederlag. Hva faen skal jeg gjøre med livet mitt?! :frown: Anonymous poster hash: 713f9...7b6
AnonymBruker Skrevet 6. september 2013 #6 Skrevet 6. september 2013 Hvis du jobber hardt, leser mye men likevel stryker på både (flere) ordinær og konteeksamen, så tror jeg ikke faget passer til deg. Men jeg synes uansett du skal be om begrunnelse og klage på karakteren. Er det andre utdanninger du kan ta, og fortsatt jobbe i den jobben du både liker og er flink til? Anonymous poster hash: b671a...a0d
AnonymBruker Skrevet 6. september 2013 #7 Skrevet 6. september 2013 Hvis du jobber hardt, leser mye men likevel stryker på både (flere) ordinær og konteeksamen, så tror jeg ikke faget passer til deg. Men jeg synes uansett du skal be om begrunnelse og klage på karakteren. Er det andre utdanninger du kan ta, og fortsatt jobbe i den jobben du både liker og er flink til?Anonymous poster hash: b671a...a0d Nei... Anonymous poster hash: 713f9...7b6
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå