Gjest Anonymous Skrevet 25. april 2004 #1 Del Skrevet 25. april 2004 Kan noen fortelle meg hvor jeg kan finne bilder av langt hår som er klippet litt kortere rundt ansiktet slik at ikke alt håret vil nå bak i hestehale eller llignende. Er det dette som kalles gradert hår??? :klø: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*lyseblå* Skrevet 25. april 2004 #2 Del Skrevet 25. april 2004 Jeg var hos frisøren å klipte meg i går. Jeg hadde alt håret like langt til godt over midt på ryggen. Jeg sa til frisøren at jeg skulle gradere det man at jeg ville beholde lengden bak. Ut i fra dette spurte frisøren meg hele tiden under veis om det var slik eller slik jeg hadde tenkt til å ha det. Så, i dag, dagen etterpå er jeg strålende fornøyd Jeg var livredd for at det skulle bli for kort, men det ble bare perfekt. Pass på å gå til en frisør som kjenner til deg og be h*n om å begynne forsiktig. Det gror jo ikke akkurat ut igjen på 1-2-3 Vet desverre ikke om noen ziter, men ønsker deg allikevel lykke til. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 25. april 2004 #3 Del Skrevet 25. april 2004 Jeg har slikt hår.. Pass på at frisøren "skjærer" håret med en saks i stedet for å klippe. Var på frisørskolen i oslo :-? , og der klipte lærlingen med saks hele tiden. Tok 3 (!) timer, og etterpå så håret HELT likt ut som før, bare kortere.. Håret så ikke nyklippet i det hele tatt. Hadde det ikke vært så billig, hadde jeg blitt sur. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*lyseblå* Skrevet 25. april 2004 #4 Del Skrevet 25. april 2004 Jeg har slikt hår.. Pass på at frisøren "skjærer" håret med en saks i stedet for å klippe. Var på frisørskolen i oslo :-? , og der klipte lærlingen med saks hele tiden. Tok 3 (!) timer, og etterpå så håret HELT likt ut som før, bare kortere.. Håret så ikke nyklippet i det hele tatt. Hadde det ikke vært så billig, hadde jeg blitt sur. Uff, ja det samme skjedde med meg. Klipte meg først for 14. dager siden og den frisøren brukte saks. Det ble hakkete og fælt derfor måtte jeg gå til min "gamle" frisør for å få rettet på det. Hun brukte en "frisør kniv" og skjærte håret hele veien, så nå er jeg super fornøyd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Orthia Skrevet 25. april 2004 #5 Del Skrevet 25. april 2004 Dere som anbefaler kniv framfor saks: Hår som skjæres blir da fort slitt? Jeg har langt hår, og kun en gang har jeg latt en frisør bruke kniv på håret mitt. Det ble veldig fort tufsete, og jeg senere blitt frarådet å få skåret håret. (Dette gjelder altså langt hår, ikke en kort frisyre som uansett freshes opp hos frisøren hver sjette uke). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Seleena Skrevet 25. april 2004 #6 Del Skrevet 25. april 2004 Hår som skjæres blir da fort slitt? Ikkje mitt. Eg har alltid skjert håret mitt slik at det har mange lengder, det går fint. Men det kan bli veldig tynt i enden pga lite hår. Husk at frisøren ikkje skjer så mykje at det blir pistrete heilt nederst. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Étoile Skrevet 25. april 2004 #7 Del Skrevet 25. april 2004 Jepp, skjæring fører til at tuppene blir fortere slitt enn om det klippes rett at. Gå til en god frisør, det ER mulig å ha pent gradert håt uten å skjære! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 25. april 2004 #8 Del Skrevet 25. april 2004 Jeg har gradert håret mitt - og hatt det veldig oppklippet. Og jeg vil fraråde sterkt at de skal "skjære" håret!! Jeg får mye lettere utstikkende småhår av det, og håret mitt ser mye raskere slitt ut enn når frisøren klipper alt med saksen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Xavia Skrevet 26. april 2004 #9 Del Skrevet 26. april 2004 Jeg har også hørt at skjæring av håret, sliter veldig på håret. Jeg har langt oppklipt hår, og frisøren min klipper det . Synes absolutt det blir penest også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minette Skrevet 26. april 2004 #10 Del Skrevet 26. april 2004 Jeg har oppklippet hår, det er absolutt mulig å se det godt uten å skjære det. Mener og at hår blir lettere slitt i tuppene av kniven. Fin deg en god frisør og si du vil ha gradert/oppklippet/ulike lengder på håret ditt så får du nok et godt resultat. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 26. april 2004 #11 Del Skrevet 26. april 2004 Det er virkelig ingen logikk i at skjært hår blir fortere slitt enn klippet Eller mener dere at håret _ser_ slitt ut fortere? Det er jeg også uenig i..med mindre man klipper håret sjeldent. Men men, sikkert en smakssak, jeg synes det ser mye bedre og mer ryddig med skjært hår. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 26. april 2004 #12 Del Skrevet 26. april 2004 Frisøren min vil ikke gradere håret mitt fordi han mener det er for langt.(har midjelangt hår). Noen som har vært borti noe lignende? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest kattie Skrevet 15. mars 2009 #13 Del Skrevet 15. mars 2009 Frisøren min vil ikke gradere håret mitt fordi han mener det er for langt.(har midjelangt hår). Noen som har vært borti noe lignende? Ja, jeg har også håret ned til midjen, og frisøren min sa jeg ikke burde ha så veldig tjukk pannelugg da jeg ville klippe en (har egentlig ikke tynt hår, men hun sa at det kunne bli for tynt ned mot tuppene). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå