Gå til innhold

The secret


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg tror tankene våre har en viss innvirkning på virkeligheten, men the secret virket litt oppskrytt. Tror ikke det er så enkelt for å si det sånn. Og det er kanskje ikke meningen at alle skal være rike selv om mange sikkert ønsker dette. Vi trenger nok noen av de negative, tøffe erfaringene i livet for å kunne utvikle oss på en måte eller et eller annet plan.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest navnelapp

Da tenker man bare motsatt. Altså skal du ønske å bli kvitt en sykdom så tenker man ikke på sykdom i det heletatt. Man tenker "jeg er helt frisk" :)

Syns du det virkar?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som praktiserer The Secret, hvordan gjør dere det dersom dere hvis dere skal ønske bort noe? Som for eksempel å ønske å bli kvitt en sykdom, eller en plagsom person? Altså, ikke at det skal skje noe med den plagsomme personen, selvfølgelig, men at de skjerper seg, eller at man slutter å høre fra dem.

Jeg begynte bare å lure litt på det, siden The Secret handler om å gå inn for å tiltrekke seg ting, men hva hvis det er noe man ønsker å IKKE tiltrekke seg (lenger)...

Anonymous poster hash: ce111...877

Jeg begynner å se et gryende marked for TLOR (The Law Of Repulsion)
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns du det virkar?

Ja det må jeg si :)

Jeg begynner å se et gryende marked for TLOR (The Law Of Repulsion)

Hehe, ja jeg skal ikke si imot deg på den. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så du har slutta å gå til lege?

Jeg går til legen bare om jeg trenger f.eks noe papirer på ting eller hvis det hadde blitt slike akutte ting som alvor skader og slikt ja :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest navnelapp

Jeg går til legen bare om jeg trenger f.eks noe papirer på ting eller hvis det hadde blitt slike akutte ting som alvor skader og slikt ja :)

Så du har med andre ord ikkje vore ordentleg sjuk. Forkjølelsar, magesjau og liknande går jo over av seg sjølv før eller seinare uansett.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så du har med andre ord ikkje vore ordentleg sjuk. Forkjølelsar, magesjau og liknande går jo over av seg sjølv før eller seinare uansett.

Nei, jeg har ikke akkurat vært dødssyk (bank i bordet). Men jeg har diagnoser som andre med samme diagnosen tar medisiner for ja ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg har ikke akkurat vært dødssyk (bank i bordet). Men jeg har diagnoser som andre med samme diagnosen tar medisiner for ja ;)

For eksempel? Anonymous poster hash: 65efe...bb9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For eksempel?

Anonymous poster hash: 65efe...bb9

Jeg har ikke så særlig interesse av å legge ut min diagnoser, men jeg kan nevne at jeg har blant annet 3 forskjellige reumatiske diagnoser.

Endret av Kiarapus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke så særlig interesse av å legge ut min diagnoser, men jeg kan nevne at jeg har blant annet 3 forskjellige reumatiske diagnoser.

Revmatisme dreier seg ofte om smerter, har man ikke så store plager klarer man seg uten. Smerterespons er også en av tingene som påvirkes av placebo, dvs troen på at noe virker. Hadde du vært diabetiker hadde det ikke vært nok med TLOA.

Anonymous poster hash: 65efe...bb9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde du vært diabetiker hadde det ikke vært nok med TLOA.

Anonymous poster hash: 65efe...bb9

Jasså? Enn om en er insulinresistent da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest navnelapp

Insulinresistens er ein tilstand som i all hovudsak vert behandla ved livsstilsendringar. Det er eit forstadium til diabetes, så viss ein har insulinresistens bør motivasjonen for å vere meir aktiv og spise sunnare vere veldig høg - nettopp for å unngå diabetes. Så viss du skal bruke Law of attraction til noko der må det vere til å dra på deg joggeskoa.

Endret av Alt godt
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gresshoppesang

Jeg tror at mennesker som forholder seg til LOA som om det er en sannhet, er bedre rustet til å gripe fatt i problemstillinger som gjør livet litt kjipt. Det får folk til å tenke over hva de ønsker seg og så jobbe mot det, på en svært fokusert måte. Dette fører til at gode ting skjer, i tillegg til at man fokuserer på det som er positivt og det man mestrer.

I og med at de er såpass fokuserte, blir det lite tid til å tenke på andre mennesker sitt forhold til LOA. Dermed tenker de heller ikke "Moahahaha. Nå kan du ha det så godt, du, som ikke tenkte gode nok tanker!"

Det forundrer meg at alt man tillater seg å tro på, MÅ plukkes fra hverandre? Kan ikke folk bare få lov til å tro på ting som fører til en positiv tilværelse?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror at mennesker som forholder seg til LOA som om det er en sannhet, er bedre rustet til å gripe fatt i problemstillinger som gjør livet litt kjipt. Det får folk til å tenke over hva de ønsker seg og så jobbe mot det, på en svært fokusert måte. Dette fører til at gode ting skjer, i tillegg til at man fokuserer på det som er positivt og det man mestrer.

I og med at de er såpass fokuserte, blir det lite tid til å tenke på andre mennesker sitt forhold til LOA. Dermed tenker de heller ikke "Moahahaha. Nå kan du ha det så godt, du, som ikke tenkte gode nok tanker!"

Det forundrer meg at alt man tillater seg å tro på, MÅ plukkes fra hverandre? Kan ikke folk bare få lov til å tro på ting som fører til en positiv tilværelse?

Veldig godt innlegg! :)

Hva folk velger å tro på inni sitt eget hode går jo på ingen måte utover andre. Det er jo heller de som velger å stille seg negativt til andre sine tanker som får problemet med en negativ holdning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rottegift. Homøopati. Healing. Kopping. Ørelys. Fritt valg på øverste hylle.

Anonymous poster hash: b72f9...a5d

....? Jeg har ikke praktisert The Secret selv, og det var derfor jeg lurte og rettet spørsmålet til de som gjør det, for noen ganger er ønsket om å bli kvitt noe like stort som ønsket om å motta noe...

Anonymous poster hash: ce111...877

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Annonse

[1] Category widget

Det er tydelig at folk er så aggresive mot tloa fordi de ikke klarer å benytte seg av den selv. Selvfølgelig funker det ikke hvis man ikke tror på det, det er jo hele poenget. Jeg har opplevd at den har funket på både store og små ting i livet mitt. Jeg har oppnådd ting som egentlig var helt "umulig" fra utgangspunktet jeg hadde. Jeg forstår at dere er kritiske, det var jeg og :) Jeg tenkte og at dette var bullshit, men så prøvde jeg det da, og ting begynnte å skje, livet mit forandret seg totalt. Folk som kjenner meg skjønner fortsatt ikke hvordan jeg har havnet hvor jeg er nå.

Det er ingen TLOA. Og du og andre som tror på den er ondskapsfulle og umenneskelig, som mener at det døende barnet i Afrika bare har seg selv å skylde. Den lille jenta eller gutten ønsket ikke hardt nok at det skulle bli nok mat til å ikke sulte ihjel.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er "loven":

Livets store hemmelighet er loven om tiltrekking.

Loven om tiltrekking sier at likt tiltrekker likt, så når du tenker en tanke, tiltrekker du deg samtidig like tanker.

Tanker er magnetiske, og tanker har en frekvens. Når du tenker tanker, blir de sendt ut i universet, og som en magnet tiltrekker de seg alle ting som er på samme frekvens. Alt som blir sendt ut, kommer tilbake til kilden - deg.

Du er som et menneskelig sendetårn som sender ut en frekvens med tankene dine. Hvis du ønsker å forandre noe i livet ditt, må du endre frekvens ved å forandre tankene dine.

Dine nåværende tanker skaper ditt fremtidige liv. Det du tenker mest på eller konsentrere deg mest om, vil manifestere seg i form av livet ditt.

Tankene dine blir til ting.

Så det lille barnet i Afrika som sulter i hjel har rett og slett tenkt feil tanker, og er 100% ansvarlig for sin egen situasjon.

Greit å vite...

Placeboeffekten er et eksempel på loven om tiltrekking i aksjon. Når en pasient virkelig tror at pillen er en kur, mottar han det han tror på og blir frisk.

Hvis dette er sant, hvordan kan det ha seg at placeboeffekten aldri har gjort at en amputert arm har grodd ut igjen?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror at mennesker som forholder seg til LOA som om det er en sannhet, er bedre rustet til å gripe fatt i problemstillinger som gjør livet litt kjipt. Det får folk til å tenke over hva de ønsker seg og så jobbe mot det, på en svært fokusert måte. Dette fører til at gode ting skjer, i tillegg til at man fokuserer på det som er positivt og det man mestrer.

De som tror på TLOA er som regel stakkarslige mennesker med lite mental styrke. De klamrer seg til hva som helst, og kjøper drøssevis av selvhjelpsbøker for å prøve å rette opp det skakkjørte livet sitt. I stedet for å gjøre noe som virker, graver de seg ned i en fantasiverden der det finnes enkle og magiske løsninger på alle problemer.

Resultatet er at de blir enda mer deprimert og nedtrykket når f.eks. TLOA ikke fungerer. Og særlig i tilfellet TLOA er jo den logiske konsekvensen at man er udugelig og selv har 100% av skylden for alt galt som skjer med en.

I ytterste fall kan dette føre til selvmord.

Det forundrer meg at alt man tillater seg å tro på, MÅ plukkes fra hverandre? Kan ikke folk bare få lov til å tro på ting som fører til en positiv tilværelse?

TLOA er basert på et forkastelig og ondskapsfullt menneskesyn. Hvis du absolutt skal spre slik ondskap i et forum må du regne med at noen svarer.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva folk velger å tro på inni sitt eget hode går jo på ingen måte utover andre.

Hva? Er ikke du en av disse som tror på f.eks. TLOA? Da må du jo også mene at det man tenker har en direkte effekt på verden rundt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...