AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2013 #81 Skrevet 21. oktober 2013 Jeg har ei venninne som mener hun fikk et bedre og rikere liv etter å ha lest boken - så nå har jeg bestilt den selv. Blei enda mer nysgjerrig etter denne debatten, her Anonymous poster hash: 021a3...e8a
Gjest JakeGreen Skrevet 21. oktober 2013 #82 Skrevet 21. oktober 2013 Å kalle The Secret pseudo-vitenskap ville faktisk vært et kompliment. Det er selvsagt svindel fra ende til annen og de som har skrevet boken ler garantert hele veien til banken. I følge filosofien og verdensbildet bak The Secret, vil for eksempel et voldtektsoffer selv være ansvarlig for at det ble voldtatt. En person som blir syk har selv ansvar for sin tilstand. Og en 'vellykket' person er selvsagt ansvarlig for sin 'suksess', fordi han har sendt ut så mange vidunderlige tanker. Det er en kynisk form for markedsføring som søker å profittere på naive og desperate mennesker, og det med stort hell. Jeg synes nesten det er rart at det er lov. Med det sagt, så er budskapet i forhold til å ta ansvar for sitt eget liv, ta tilbake kontrollen over sitt eget liv, positiv fokus, positive tanker og visualisering veldig bra å ta med seg. Om folk tar med seg det videre og kun det, tror jeg det kan endre livet til folk til det bedre. Bare ikke svelg resten av oppgulpet og gå 'fem på'. 1
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2013 #83 Skrevet 21. oktober 2013 Jeg har ei venninne som mener hun fikk et bedre og rikere liv etter å ha lest boken - så nå har jeg bestilt den selv. Blei enda mer nysgjerrig etter denne debatten, her Anonymous poster hash: 021a3...e8a Svindel er tydeligvis sikker inntekt for tiden. Anonymous poster hash: 65efe...bb9 1
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2013 #84 Skrevet 21. oktober 2013 Dere burde lese Neale D.Walsch sine bøker Himmelske samtaler. Han går litt mer i dybden på temaet. Anonymous poster hash: 09e6b...10c
jabx Skrevet 22. oktober 2013 #85 Skrevet 22. oktober 2013 Dere burde lese Neale D.Walsch sine bøker Himmelske samtaler. Han går litt mer i dybden på temaet. Hvem er denne mannen, og hvilken autoritet har han til å uttale seg om slikt? Er det ikke merkelig at Gud har brukt masse tid på å hjelpe denne Walsch til å skrive bestselgende bøker, samtidig som han har latt milllioner av barn i Afrika dø av sult? For noe latterlig tull. 2
Alvina Skrevet 31. oktober 2013 #86 Skrevet 31. oktober 2013 (endret) Hele boka gjør meg kvalm, men jeg har ikke kastet den. Fikk den i en velment gave når jeg slet som verst i en tung periode i livet. Jeg ble faktisk litt fornærmet, det virket som de som ga meg boka ikke trodde jeg var i stand til å tenke selv. Noen ganger er positive tanker på sin plass, men å legge lokk på alt av negative følelser er ikke bra i det hele tatt. Det blir som å ta en pille hver gang man føler uro. En balansegang er på sin plass, alt til sin tid. Endret 31. oktober 2013 av Alvina 3
AnonymBruker Skrevet 17. november 2013 #87 Skrevet 17. november 2013 Ett bevis for loven om tiltrekning mener jeg er enkelte kvinners tendens til å finne psykopater/mishandlere som partner gang på gang. Et annet bevis er at idrettsutøvere klarer bedre og bedre fysiske prestasjoner, dvs. at de blir født med bedre fysiske forutsetninger enn tidligere generasjoner. De nyter fruktene av fokuset til de tidligere generasjoner. Anonymous poster hash: e810d...5fe
Limah Skrevet 17. november 2013 #88 Skrevet 17. november 2013 (endret) Herlighet. Uten å i det hele tatt å ha lest boka har jeg skjønt at det dreier seg om å tro på seg selv, vite hva man er verdt. Du klarer ikke å få til noe dersom mentaliteten er at du ikke duger til noe. Du får ikke drømmejobben med en "unnskyld-at-jeg-er-til-holding." Drømmemannen velger ikke hun som henget med hodet i hjørnet. Tro på deg selv, og du vil få til det du vil. Det er det man forsøker å formidle. Endret 17. november 2013 av Limah 1
Gjest JakeGreen Skrevet 17. november 2013 #89 Skrevet 17. november 2013 Herlighet. Uten å i det hele tatt å ha lest boka har jeg skjønt at det dreier seg om å tro på seg selv, vite hva man er verdt. Du klarer ikke å få til noe dersom mentaliteten er at du ikke duger til noe. Du får ikke drømmejobben med en "unnskyld-at-jeg-er-til-holding." Drømmemannen velger ikke hun som henget med hodet i hjørnet. Tro på deg selv, og du vil få til det du vil. Det er det man forsøker å formidle. Det er kanskje en del av budskapet i The Secret, men langt fra det eneste som blir formidlet som sannhet. The Secret handler ikke om å tro på seg selv, det handler om å tro på og svelge rått masse pseudovitenskapelig vrøvl. For mange blir det en ny religion. 1
Limah Skrevet 17. november 2013 #90 Skrevet 17. november 2013 Det er kanskje en del av budskapet i The Secret, men langt fra det eneste som blir formidlet som sannhet. The Secret handler ikke om å tro på seg selv, det handler om å tro på og svelge rått masse pseudovitenskapelig vrøvl. For mange blir det en ny religion. Jeg har som sagt ikke lest boka Men enhver oppegående person skjønner jo at man ikke bare kan ønske seg en million og så får man det bare man ønsker det sterkt nok. Men man jobbe med seg selv og sånn sett endre på mye i livet og "få det man ønsker." Folk vil behandle deg i forhold til hvilke signaler du selv sender ut. Du må tro på deg selv for at andre skal gjøre det.
AnonymBruker Skrevet 17. november 2013 #91 Skrevet 17. november 2013 Jeg har som sagt ikke lest boka Men enhver oppegående person skjønner jo at man ikke bare kan ønske seg en million og så får man det bare man ønsker det sterkt nok. Men man jobbe med seg selv og sånn sett endre på mye i livet og "få det man ønsker." Folk vil behandle deg i forhold til hvilke signaler du selv sender ut. Du må tro på deg selv for at andre skal gjøre det. Om man allerede er innforstått med dette, kjøper nok heller ikke den boka. (Hvorfor skal man egentlig betale for sunn fornuft?) Men det er noen i denne tråden som har kjøpt den, og man kan jo lure på hvorfor? Anonymous poster hash: 65efe...bb9
MunaMadan Skrevet 17. november 2013 #92 Skrevet 17. november 2013 Svindel. Samme liga som de som hevder å kunne kurere homofile. (Har sett filmen, ikke lest boken). Dette er typisk vestlig/amerikansk oppgulp som ikke fungerer hvis du aksepterer at vi bor på en jordklode med 6 milliarder mennesker. Det er utrolig arrogant å tro at det finnes en naturlov som gjør at du kan tiltrekke deg alt fra parkeringsplasser til luksus, når millioner på millioner av mennesker kjemper for sin eksistens på liv og død andre steder i verden. Drømmen om å gå på skole er f eks et brennende ønske hos barn over store deler av verden, men for de fleste av dem vil den antageligvis aldri være innen rekkevidde i deres levetid. Her i Norge er det bare å skulke første time hvis tenåringen føler seg litt giddalaus, han trenger ikke en gang skjenke skolegang en tanke. Så kan han sitte i timen og dagdrømme om sjokolade, og juble stort over sin "law of attraction"-evne når han finner en gjenglemt tjuekroning i bukselommen etter sist vask så han kan kjøpe seg en sjokolade - også kan de barna som er støkk på kakaoplantasjene rundt om i verden fortsette å drømme om skolegang til de klarer å magnetisk tiltrekke seg det like godt som han som tror han har spesielle evner bare fordi han ikke gidder å tømme bukselommene sine. Den vestlige verden er så bortskjemt og priviligert, at vi faktisk tror selv at vi har fortjent det. Og kjøper bøker som kan bygge opp under vår navlebeskuende selvopptatthet. 1
AnonymBruker Skrevet 18. november 2013 #93 Skrevet 18. november 2013 Svindel. Samme liga som de som hevder å kunne kurere homofile. (Har sett filmen, ikke lest boken).Nja, en konkurrerende liga i så fall. Konservativt kristne er ikke så veldig tolerante med alternativt tankegods som The Secret tilhører. Men man kan godt si at begge leire sliter stort med virkelighetsforståelsen sin. Anonymous poster hash: 65efe...bb9
jabx Skrevet 18. november 2013 #94 Skrevet 18. november 2013 Ett bevis for loven om tiltrekning mener jeg er enkelte kvinners tendens til å finne psykopater/mishandlere som partner gang på gang. Et annet bevis er at idrettsutøvere klarer bedre og bedre fysiske prestasjoner, dvs. at de blir født med bedre fysiske forutsetninger enn tidligere generasjoner. De nyter fruktene av fokuset til de tidligere generasjoner. Pisspreik. Det er bedre fysiske prestasjoner nå på grunn av bedre teknikk, utstyr og medisinske nyvinninger.
jabx Skrevet 18. november 2013 #95 Skrevet 18. november 2013 Herlighet. Uten å i det hele tatt å ha lest boka har jeg skjønt at det dreier seg om å tro på seg selv, vite hva man er verdt. Du klarer ikke å få til noe dersom mentaliteten er at du ikke duger til noe. Du får ikke drømmejobben med en "unnskyld-at-jeg-er-til-holding." Drømmemannen velger ikke hun som henget med hodet i hjørnet. Tro på deg selv, og du vil få til det du vil. Det er det man forsøker å formidle. Nei, det dreier seg om en påstått naturlov der det du tenker tiltrekkes deg. Med andre ord: Hvis det går deg bra er det fordi du har tenkt nok på det. Hvis noe går galt er det helt og holdent din egen feil fordi du ikke tenkte på det på riktig måte. Det døende barnet i Afrika har altså bare seg selv å skylde. 1
Limah Skrevet 18. november 2013 #96 Skrevet 18. november 2013 Nei, det dreier seg om en påstått naturlov der det du tenker tiltrekkes deg. Med andre ord: Hvis det går deg bra er det fordi du har tenkt nok på det. Hvis noe går galt er det helt og holdent din egen feil fordi du ikke tenkte på det på riktig måte. Det døende barnet i Afrika har altså bare seg selv å skylde. Da er jeg helt enig i at det er svindel og pisspreik. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå