AnonymBruker Skrevet 2. september 2013 #1 Skrevet 2. september 2013 Noen her som har lest the secret eller magien av Rhonda Byrne og har positive erfaringer med dette? Følte dere virkelig at dere hadde mer kontroll over hendelser i livet deres, og at det faktisk gikk an å be universet om ting som skulle skje? Er litt nysgjerrig, holder selv på med 28 dagersplanen i magien Anonymous poster hash: 50949...2d8
AnonymBruker Skrevet 2. september 2013 #2 Skrevet 2. september 2013 Nei, det er bare tøys. Eneste måten det funker på er ved at man øker sin egen selvtro, bevisst eller ubevisst. Anonymous poster hash: be0ea...db7 5
Fim Skrevet 4. september 2013 #3 Skrevet 4. september 2013 The secret er en motbydelig hypotese. Har du tenkt på hva den impliserer? Det høres så fint ut når man fokuserer på det positive aspektet, at man får det man vil ha bare man ønsker det hardt nok. Men det motsatte må også være tilfelle: Hvis det går deg dårlig, så er det fordi du ikke var flink nok til å be "universet" om å få positive ting. Kreft? Huset brent ned? Barna påkjørt av trikken? Din feil. Så her er det ingen grunn til å søke medlidenhet om du har det vondt, nei - for du kan takke deg sjøl. "Selvhjelp" meg i rævva. The secret er bare enda en måte å få folk til å føle seg utilstrekkelige på - hvorpå de kjøper flere selvhjelpsbøker. Her skal du få en hemmelighet av meg - helt gratis: Du får ikke det du vil ha av å ønske deg det hardt nok, du får det hvis du jobber hardt for det _og_ du har litt flaks. Universet har ingenting med saken å gjøre. 13
jabx Skrevet 7. september 2013 #4 Skrevet 7. september 2013 Alle barna som dør av sult i Afrika... I følge The Secret dør de fordi de eller mødrene deres ikke har ønsket sterkt nok å få tak i mat. Kan man finne noe mer avkyelig enn en slik tankegang? 11
Lutetium 71 Skrevet 11. september 2013 #5 Skrevet 11. september 2013 Noen her som har lest the secret eller magien av Rhonda Byrne og har positive erfaringer med dette? Følte dere virkelig at dere hadde mer kontroll over hendelser i livet deres, og at det faktisk gikk an å be universet om ting som skulle skje? Er litt nysgjerrig, holder selv på med 28 dagersplanen i magien Anonymous poster hash: 50949...2d8 Jeg tror kanskje noen av innbyggerne i Tsjeljabinsk hadde lest den boka.
Tiak Skrevet 11. september 2013 #6 Skrevet 11. september 2013 The Secret er faktisk enda mange hakk dummere enn de store religionene. Hvis du på ramme alvor mener det kan være et fnugg av fornuft i galskapen, så regner jeg med du kan forklare fysikken bak det eller linke til noen som kan. Samt seriøse studier utført av uavhengige institutter, som viser signifikant sammenheng. Ikke? Så pussig, du... Filosofien kan dog ha en viss placeboeffekt fordi man gjerne blir gladere av å fokusere på gode ting, heller enn å sutre og klage over alt som er galt i livet. Men det har virkelig ingen verdens ting med "universet" å gjøre. 2
Kiarapus Skrevet 23. september 2013 #7 Skrevet 23. september 2013 Jeg får alltid det jeg fokuserer på jeg! :D Hva som er grunnen til deg kan folk få tenke det de vil om, samme for meg Ekspempel; Jeg fikk beskjed om at jeg skulle glemme å få en katt, det kom aldri til å skje. Så har jeg fokusert så mye på det at nå har jeg huset fult. Og det uten at jeg aktivt har gjort noe for at det skulle bli slik
AnonymBruker Skrevet 24. september 2013 #8 Skrevet 24. september 2013 Hvis man kun er negativ og sur, så blir jo verden sur også. Er man lystigere til sinn og tenker positive tanker, så vokser jo det frem. Det er noe sant i The secret, men tror ikke alle blir millionærer selv om de ønsker det hardt nok. Veien blir til mens man går. Anonymous poster hash: 249c0...e4c 1
jabx Skrevet 24. september 2013 #9 Skrevet 24. september 2013 Det er noe sant i The secret Nei, det er bare pisspreik hele greia. Hele poenget er jo at det er en hemmelig lov som gjør at man får alt man ønsker seg bare man ønsker hardt nok. 3
AnonymBruker Skrevet 24. september 2013 #10 Skrevet 24. september 2013 Jeg har oppnådd de sykesteting bare ved å virkelig TRO på MEG selv og TRO at den spesielle hendelsen, drømmen kom til å skje. Allikevel tror jeg at mye av det som står i boka er tull. Men hvis man tenker positivt, så blir jo selvfølgelig livet mye bedre, det er jo logisk. Man er hva man Tenker. Anonymous poster hash: 595a0...0bf 2
Kiarapus Skrevet 24. september 2013 #11 Skrevet 24. september 2013 Jeg har oppnådd de sykesteting bare ved å virkelig TRO på MEG selv og TRO at den spesielle hendelsen, drømmen kom til å skje. Allikevel tror jeg at mye av det som står i boka er tull. Men hvis man tenker positivt, så blir jo selvfølgelig livet mye bedre, det er jo logisk. Man er hva man Tenker. Anonymous poster hash: 595a0...0bf Men det er jo en av de tingene the secret går ut på, at du må TRO at ting skal skje
Gjest avocadoen Skrevet 24. september 2013 #12 Skrevet 24. september 2013 Dette med tankekraft synes jeg det er vanskelig å tro på, men er det noen som har vært på teknisk museum og prøvd å flytte en ball (eller hva det nå var) med tankekraft? Da har du et bånd rundt hodet og om du fokuserer hardt nok, så flytter ballen seg!
AnonymBruker Skrevet 24. september 2013 #13 Skrevet 24. september 2013 Men det er jo en av de tingene the secret går ut på, at du må TRO at ting skal skje Ja, jeg er klar over det Derfor synes jeg ikke alt er tull Anonymous poster hash: 595a0...0bf 1
AnonymBruker Skrevet 24. september 2013 #14 Skrevet 24. september 2013 Men det er jo en av de tingene the secret går ut på, at du må TRO at ting skal skje Kort og godt: man må tro på seg selv. Det gjør deg ikke til mangemillionær, men du ser flere muligheter i livet. Trenger ikke noen jallabok for å forstå det. Egentlig gjør jo The Secret stor skade på akkurat dette, for man begynner å innbille seg at det er noe mystisk som bare de som er sterkest i troen kan oppnå. Anonymous poster hash: 65efe...bb9 4
Kiarapus Skrevet 24. september 2013 #15 Skrevet 24. september 2013 Kort og godt: man må tro på seg selv. Det gjør deg ikke til mangemillionær, men du ser flere muligheter i livet. Trenger ikke noen jallabok for å forstå det. Egentlig gjør jo The Secret stor skade på akkurat dette, for man begynner å innbille seg at det er noe mystisk som bare de som er sterkest i troen kan oppnå. Anonymous poster hash: 65efe...bb9 Å kalle the law of atraction for "en jalla bok" blir jo feil. The secret er en bok som forklarer hvordan the law of atraction fungerer, men det betyr jo ikke at TLOA ikke hadde vært det samme hvis den boken ikke fantes. Og den sier ikke at det er bare de som tror som kan oppnå noe, men men må tro hvis man BEVIST vil oppnå noe. Men alle bruker jo TLOA uansett om de er bevist det eller ikke.
Fandenivoldsk Skrevet 24. september 2013 #16 Skrevet 24. september 2013 Jeg var besatt av Japan da jeg var 15, og tenkte massevis av ganger "jeg SKAL bo der en gang, jeg skal!" Nå skal jeg det. JØSS, må være The Secret!!!1! 3
AnonymBruker Skrevet 24. september 2013 #17 Skrevet 24. september 2013 Jeg var besatt av Japan da jeg var 15, og tenkte massevis av ganger "jeg SKAL bo der en gang, jeg skal!" Nå skal jeg det. JØSS, må være The Secret!!!1! Law of attraction kalles det trist for dem som ikke vil innse det og går glipp av noe så fantastisk som den følelsen av å ha kontroll over livet, å faktisk tro at alt er mulig, og det eneste som stopper deg fra å oppnå drømmene dine er deg selv. Anonymous poster hash: 595a0...0bf 2
Gjest Lincoln Skrevet 24. september 2013 #18 Skrevet 24. september 2013 Hvis boken får folk til å ha positive tanker og å ha tro på sine egne drømmer så er vel ingenting bedre enn det. 4
sol87 Skrevet 24. september 2013 #19 Skrevet 24. september 2013 Law of attraction kalles det trist for dem som ikke vil innse det og går glipp av noe så fantastisk som den følelsen av å ha kontroll over livet, å faktisk tro at alt er mulig, og det eneste som stopper deg fra å oppnå drømmene dine er deg selv. Anonymous poster hash: 595a0...0bf Det er ingen som har hundre prosent kontroll på livet. Du kan dø i morgen, hele familien din kan dø i en ulykke, kjæresten din kan være utro, etc. Men det du derimot kan kontrollere eller styre er tankene og handlingene dine. Det er bra å jobbe målbevisst og å ha drømmer, men det vil aldri være noen automatikk mellom positive tanker og resultat. En korrelasjon, ja, men ikke en automatisk og garantert sammenheng. Å gå ut fra noe annet er naivt. 2
AnonymBruker Skrevet 24. september 2013 #20 Skrevet 24. september 2013 Det er ingen som har hundre prosent kontroll på livet. Du kan dø i morgen, hele familien din kan dø i en ulykke, kjæresten din kan være utro, etc. Men det du derimot kan kontrollere eller styre er tankene og handlingene dine. Det er bra å jobbe målbevisst og å ha drømmer, men det vil aldri være noen automatikk mellom positive tanker og resultat. En korrelasjon, ja, men ikke en automatisk og garantert sammenheng. Å gå ut fra noe annet er naivt. Hvordan VET du det? er du skaperen av universet? Det er like stor sannsynlighet for at det er slik som at det ikke er slik. Anonymous poster hash: 595a0...0bf 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå