Gå til innhold

Laktosebelastning


Fremhevede innlegg

Skrevet

Er det noen av dere som har vært til laktosebelastning og vil si noe om hvordan det var? Hva smakte væsken og var den tung å få i seg?

Videoannonse
Annonse
Gjest Daenerys
Skrevet

Smaker veldig søtt. Ikke mye, en liten kopp :) er lett å styrte. Syns det var mer plagsomt å vente på å (kanskje) bli dårlig og å bli stukket i fingeren hvert kvarter! Varte totalt en time der jeg sjekket :)

Skrevet

Stukket i fingeren? Er visst flere måter å teste på - jeg blåste i et pusteapparat :)

Væsken er bare rent vann som de rørte ut en tilmålt mengde laktose i, i hvert fall på min test. Det var fryktelig søtt, men var ikke et helt glass - kanskje 1-1,5 dl? Så det blir som å drikke sukkervann egentlig.

Jeg ble litt småkvalm av at det var så søtt, men fikk vann å drikke med en gang etterpå så det gikk greit.



Anonymous poster hash: 5b54a...bfc
Gjest Daenerys
Skrevet

Ja, jeg ble stukket slik man blir for å måle CRP f.eks :)

Skrevet

Litt forskjellige måter å gjøre det på altså:) takk for svar!

Eneste jeg vet er at jeg skal drikke 1,5 l og være der 2:p

Skrevet

Oi - 1,5 liter? Nei, da er det nok noe annet enn jeg fikk. Hørtes egentlig litt rart ut? 1,5 liter ville jeg fått problemer med å drikke på en gang uansett...?



Anonymous poster hash: 5b54a...bfc
Skrevet

Det kan ikke være 1,5 l det må være feil. 1,5 dl er mer normalt. Hvem klarer å drikke 1,5 liter på kort tid da?



Anonymous poster hash: 2d89d...241
Skrevet

1,5 l på 2 timer, sa de til meg.

Skrevet

Du skal drikke det i løpet av to timer også ta prøver? Det hjelper jo å få 2 timer å å drikke det da, men det var en rar måte.

Det vanlige er å drikke et par dl med en laktoseblanding, også ta prøver (et stikk i fingeren) hver halvtime i to timer.

Lykke til ihvertfall.



Anonymous poster hash: 2d89d...241
Gjest Daenerys
Skrevet

Sikker på at det ikke er glukosebelastning? Da drakk jeg nemlig 1,5 liter, og måtte sitte i 2 timer.

Skrevet

Sikker på at det ikke er glukosebelastning? Da drakk jeg nemlig 1,5 liter, og måtte sitte i 2 timer.

Hjelpes så mye dere må drikke da!

Jeg tok glukosebelastning i svangerskapet og drakk ca 1 dl ekstrem søtt kliss. Satt i 2 timer da.

Anonymous poster hash: 2d89d...241

Gjest Daenerys
Skrevet

Hjelpes så mye dere må drikke da!

Jeg tok glukosebelastning i svangerskapet og drakk ca 1 dl ekstrem søtt kliss. Satt i 2 timer da.

Anonymous poster hash: 2d89d...241

:ler: Ja, skal ikke akkurat si det var behagelig, helst på grunn av smaken!

Skrevet

Sikker på at det ikke er glukosebelastning? Da drakk jeg nemlig 1,5 liter, og måtte sitte i 2 timer.

Ja, det er jeg sikker på:) er laktose jeg skal sjekkes for:)

Skrevet

Jeg er laktoseintolerant og hadde noen bedt meg om å drikke 1,5 l laktoseblanding så hadde de ikke behøvd å måle noen som helst etter 2 timer, for det hadde vært i do etter en halv time. Det var utrolig mye! Kommer ikke helt over det merker jeg ;)



Anonymous poster hash: 2d89d...241

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...