Hugtatt Skrevet 2. september 2013 #1 Skrevet 2. september 2013 Er det noen av dere som har vært til laktosebelastning og vil si noe om hvordan det var? Hva smakte væsken og var den tung å få i seg?
Gjest Daenerys Skrevet 2. september 2013 #2 Skrevet 2. september 2013 Smaker veldig søtt. Ikke mye, en liten kopp er lett å styrte. Syns det var mer plagsomt å vente på å (kanskje) bli dårlig og å bli stukket i fingeren hvert kvarter! Varte totalt en time der jeg sjekket
AnonymBruker Skrevet 2. september 2013 #3 Skrevet 2. september 2013 Stukket i fingeren? Er visst flere måter å teste på - jeg blåste i et pusteapparat Væsken er bare rent vann som de rørte ut en tilmålt mengde laktose i, i hvert fall på min test. Det var fryktelig søtt, men var ikke et helt glass - kanskje 1-1,5 dl? Så det blir som å drikke sukkervann egentlig. Jeg ble litt småkvalm av at det var så søtt, men fikk vann å drikke med en gang etterpå så det gikk greit. Anonymous poster hash: 5b54a...bfc
Gjest Daenerys Skrevet 2. september 2013 #4 Skrevet 2. september 2013 Ja, jeg ble stukket slik man blir for å måle CRP f.eks
Hugtatt Skrevet 3. september 2013 Forfatter #5 Skrevet 3. september 2013 Litt forskjellige måter å gjøre det på altså takk for svar! Eneste jeg vet er at jeg skal drikke 1,5 l og være der 2:p
AnonymBruker Skrevet 3. september 2013 #6 Skrevet 3. september 2013 Oi - 1,5 liter? Nei, da er det nok noe annet enn jeg fikk. Hørtes egentlig litt rart ut? 1,5 liter ville jeg fått problemer med å drikke på en gang uansett...? Anonymous poster hash: 5b54a...bfc
AnonymBruker Skrevet 3. september 2013 #7 Skrevet 3. september 2013 Det kan ikke være 1,5 l det må være feil. 1,5 dl er mer normalt. Hvem klarer å drikke 1,5 liter på kort tid da? Anonymous poster hash: 2d89d...241
Hugtatt Skrevet 3. september 2013 Forfatter #8 Skrevet 3. september 2013 1,5 l på 2 timer, sa de til meg.
AnonymBruker Skrevet 3. september 2013 #9 Skrevet 3. september 2013 Du skal drikke det i løpet av to timer også ta prøver? Det hjelper jo å få 2 timer å å drikke det da, men det var en rar måte. Det vanlige er å drikke et par dl med en laktoseblanding, også ta prøver (et stikk i fingeren) hver halvtime i to timer. Lykke til ihvertfall. Anonymous poster hash: 2d89d...241
Gjest Daenerys Skrevet 3. september 2013 #10 Skrevet 3. september 2013 Sikker på at det ikke er glukosebelastning? Da drakk jeg nemlig 1,5 liter, og måtte sitte i 2 timer.
AnonymBruker Skrevet 3. september 2013 #11 Skrevet 3. september 2013 Sikker på at det ikke er glukosebelastning? Da drakk jeg nemlig 1,5 liter, og måtte sitte i 2 timer. Hjelpes så mye dere må drikke da! Jeg tok glukosebelastning i svangerskapet og drakk ca 1 dl ekstrem søtt kliss. Satt i 2 timer da. Anonymous poster hash: 2d89d...241
Gjest Daenerys Skrevet 3. september 2013 #12 Skrevet 3. september 2013 Hjelpes så mye dere må drikke da! Jeg tok glukosebelastning i svangerskapet og drakk ca 1 dl ekstrem søtt kliss. Satt i 2 timer da. Anonymous poster hash: 2d89d...241 Ja, skal ikke akkurat si det var behagelig, helst på grunn av smaken!
Hugtatt Skrevet 3. september 2013 Forfatter #13 Skrevet 3. september 2013 Sikker på at det ikke er glukosebelastning? Da drakk jeg nemlig 1,5 liter, og måtte sitte i 2 timer. Ja, det er jeg sikker på er laktose jeg skal sjekkes for:)
AnonymBruker Skrevet 3. september 2013 #14 Skrevet 3. september 2013 Jeg er laktoseintolerant og hadde noen bedt meg om å drikke 1,5 l laktoseblanding så hadde de ikke behøvd å måle noen som helst etter 2 timer, for det hadde vært i do etter en halv time. Det var utrolig mye! Kommer ikke helt over det merker jeg Anonymous poster hash: 2d89d...241
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå