Gjest Far til 2 Skrevet 25. april 2004 #21 Skrevet 25. april 2004 Du sier at barna på forhånd hadde samtale med dommeren. Men var det da personell tilstede som kunne vurdere barnets egnethet til å overvære en slik skittentøyvask ?? Og hva innebar samtalen av opplysninger som barnet hadde med dommeren alene. Om hun sa forskjellige ting under rettsaken og før rettsaken vil jeg tro at dommeren ville ta hensyn til dette. Som du sier vil barn kunne føle seg skremt til å si noe annet enn det foreldrene ønsker. Dette gjelder naturligvis ovenfor både mor og far. Samtidig er det slik at den forelderen som barnet bor mest hos har størst mulighet til å manipulere barnet. Og til slutt er det tross alt slik at barn er glad i begge sine foreldre, tiltross for foreldrenes konflikt. Det er med andre ord mange hensyn å ta. Sikkert langt flere enn de jeg har nevnt. Å være skeptisk til rettsvesenet slik du antyder synes fornuftig. Og om du mener resultatet ikke er bra for deres barn bør du vurdere å anke. Men samtidig kan det være vanskelig å være objektiv i en slik sak om en har den nært innpå seg. Når en går så langt som til rettsak er ofte frontene svært steile og det blir lite rom for å se barnets situasjon fra flere vinkler. Far til 2
Gjest Far til 2 Skrevet 25. april 2004 #22 Skrevet 25. april 2004 Innlegget mitt var ment til "gjest", men jeg er ikke så rask som Poirot til å skrive Far til 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå