AnonymBruker Skrevet 3. september 2013 #21 Skrevet 3. september 2013 Mistenker at du er... en hvilken som helst mamma. Ingenting å bekymre seg for.Anonymous poster hash: 8438b...8e5
Furstina Skrevet 3. september 2013 #22 Skrevet 3. september 2013 När vi hade tvååring var nyckeln till att undvika totalkaos hemma att treåringen fick en frukt att äta på vägen hem från barnehagen - då höll tvååringen (även som treåring) tillräcklig mycket energi för att vara glad medan vi gick hem, och för att kunna vänta medan vi lagade middag men ändå hungrig nog för att äta middagen. TV försökte vi undvika, barnen hade svårt att slita sig från TV när den väl satts på, och de var "mätta", eller "orkade" inte äta så mycket eftersom de ville tillbaka till TV så fort som möjligt.
AnonymBruker Skrevet 3. september 2013 #23 Skrevet 3. september 2013 hvis du er hjemme med miste barnet så lag middagen før du henter i barnehagen, eller forbered så mye som mulig slik at det bare er sluttjobben igjen planlegg ukas middager og allerede på morgenen si at i dag gleder jeg meg til at du kommer hjem fra barnehagen for da skal vi ha sånn og slik til middag og det er så godt så blir middag noe som er positivt, som barnet også kan glede seg til og du kan forhandle med barnet no er hun to år, legg to små biter av hver ting på tallerken hennes og si at siden hun er to åt så er det to biter av alt, og slår hun seg vrang på det så er det spis en bit for det er mindre enn du er år, spesielt grønnsaker er viktig at hun smaker på viss ditt barn absolutt ikke vil spise ved bordet , så stapp inn en og en bit mens hun ser tv etter måltidet, men ikke gi annet enn det som er middagen den dagen og er det dessert en dag så blir det ikke dessert før en bit mindre enn år er spist av alt, for den som ikke spiser middagen sin kan ikke få dessert, blir helt sikkert skriking til barnet har funnet ut at det er slik regelen er, har selv et barn som er i 20 årene no, som aldri har likt grønnsaker utenom to , eller som dette barnet selv sier at grønnsaker det heter brokkoli og blomkål, alt annet er æsj, men brokkoli og blomkål blir spist til alt (selv klubb/kompe/komle og pannekaker) rå, kokt eller stekt , med eller uten saus som enten er hvit, rød eller brun men alle mine måtte spise en bit mindre enn år til de var 10 år, rett å slett for å lære seg å spise det de ikke liker når det blir servert , de kan ikke gå på restaurant som voksne og si "men ikke ta med gulrot da for det liker jeg ikke " det blir for dumt, så ute spiser det som kommer på tallerkenen, men kan de plukke maten selv fra et koldtbord eller serveringsfat så velger de bort det de ikke liker, og er det noe som er ukjent for de så må de smake på det , helt etter eget valg tar de litt av det og smaker og faller det i smak tar de mer, Anonymous poster hash: 8e9c2...769
Celtic Heart Skrevet 3. september 2013 #24 Skrevet 3. september 2013 En helt normal mamma, mao. Og ostesmørbrød er middag her i huset, for de er jo varme må vite 2
Missy1 Skrevet 3. september 2013 #25 Skrevet 3. september 2013 Du er slettes ingen møkkamamma, du er en flott mamma som gjør så godt hu kan for barna sine <3 Det er ingen enkel hverdag med baby og barn i trassalderen i hus vil jeg tro Men jeg kjenner igjen følelsen din. Jeg føler ofte at sønnen min virkelig hater meg, at jeg ikke strekker til og aldri klarer å glede han. Jeg får daglig "juling" av 3åringen (han klyper, slår, sparker, slår hodet sitt så hardt i mitt hode at jeg nesten går i bakken, biter meg HARDT osv). Idag sparka han meg i ansiktet når jeg skulle få han inn i bilen også rev han ut en god del hår fra hodet mitt :-/, alle situasjoner er vanskelig, alt fra enkelt bleieskift til å sette han i bilen. Jeg kjemper og kjemper for sønnen min slik at vi skal få den hjelpen vi trenger for å få han til å kutte ut denne atferden, men kommunen har satt en strek og nekter å hjelpe oss så jeg sitter igjen helt fortvila og vet ikke hva jeg kan gjøre. Dette får meg til å føle at jeg er en elendig mamma, men innerst inne vet jeg at jeg er en god mamma. Jg bruker all min energi på barnet mitt for å kunne gi han en god oppvekst og gode fremtidsutsikter, men ikke alt er i min makt dessverre. Ikke tråkk på deg selv, ros deg selv for den fine jobben du gjør og husk at denne perioden går over, du høster fruktene av alt slitet en vakker dag Klem
AnonymBruker Skrevet 3. september 2013 #26 Skrevet 3. september 2013 Jeg er ikke enig med de som sier at det ikke er noe problem at barnet aldri spiser middag. Barn trenger annen mat enn brødskive, og bør venne seg til å spise kjøtt, fisk og grønnsaker, som tross alt er veldig viktige matvarer. Selvsagt er det ikke noe problem en og annen gang (som slike kaosdager som nevnes her), men på sikt gir det jo både kresne og usunne barn. Mitt tips er å se an hvor lenge det er mellom siste måltid i barnehagen og middagen. Ofte blir det for tett, og da er ikke barnet sultent nok. Så lenge barnet er friskt trenger man heller ikke å tilby annet enn middag (før neste måltid). Når en 2-åring vet at det blir yoghurt hvis hun bare venter litt... Ja da er det vel ingen overraskelse at hun "ikke liker" middagen. Men du er absolutt ingen møkkamamma, TS. Anonymous poster hash: eb3bc...be3 1
AnonymBruker Skrevet 5. september 2013 #27 Skrevet 5. september 2013 Dette minner skremmende mye om en jeg jobbet som dagmamma for for ikke så lenge siden. Og jeg syns ikke hun var en dårlig mor men heller helt normal som alle andre. (: Anonymous poster hash: 7af23...eaf
Nerdemamma Skrevet 5. september 2013 #28 Skrevet 5. september 2013 Du høres ut som en helt vanlig og kjærlig mamma du. Og folk må huske at barn ikke tar skade av at mamma eller pappa blir sure når de oppfører seg vanskelig. Ja det er lov å kjefte en gang i blant. Ja, det er lov å vise barnet ditt at du er slitent og ikke orker bråk og klaging. Det er helt sunt for de å se hvordan folk reagerer når de oppfører seg dårlig eller vanskelig
AnonymBruker Skrevet 8. september 2013 #29 Skrevet 8. september 2013 helt normalt kjære deg:) Jeg bruker mange metoder for å få ungen min til å spise. Liker ikke saus (lagde wok med saus i). Hun: MAMMA! jeg liker IKKE saus. Mamma: I dag har jeg laget spesiell saus,som du liker. Hun: okei. er man 3 år spiser man minst 3 biter av hver type mat på tallerken. Ellers så spiser vi en bit for mamma,en for pappa, en for storesøster,en for bestefar, en for bestemor osv. Hun har også blitt så glad i en kamerat av meg. så jeg pleier å si : Martin liker jenter som spiser opp maten sin!. eller Martin liker jenter som spiser poteter. da spiser hun. Anonymous poster hash: 53258...f68
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå