AnonymBruker Skrevet 2. september 2013 #1 Skrevet 2. september 2013 Uff, enkelte dager føler jeg meg som verdens dårligste mamma altså. Hadde en hylendes baby i vogna til og fra barnehagen, toåringen er trøtt og grinete. De hylte i kor hele veien hjem, inkludert da jeg prøvde å spise middagen som toåringen nektet å smake på. Til slutt ble det å sette på en film så eldstejenta skulle bli fornøyd og jeg kunne bysse baby. Slike ettermiddager har vi nesten hver gang mannen jobber sent og jeg føler meg som den møkkamammaen Måtte bare få ut litt frustrasjon...Anonymous poster hash: 7e353...dca
Gjest Badebuksa Skrevet 2. september 2013 #2 Skrevet 2. september 2013 Hvorfor er du møkkamamma? Skjønner ikke... 3
AnonymBruker Skrevet 2. september 2013 #3 Skrevet 2. september 2013 Jeg er sikkert rar, men det høres ut som en helt vanlig dag her i huset :-P Ut fra dette innlegget er det jo ingenting som tyder på at du er en møkkamamma?? Anonymous poster hash: 213e0...28e 1
AnonymBruker Skrevet 2. september 2013 #4 Skrevet 2. september 2013 Vel, jeg føler meg ikke som noen god mamma når jeg kjefter på eldste og blir irritert når minsten ikke roer seg. Heller ikke når jeg bruker tv'en for å få ro. Ville jo heller funnet på noe sammen, men det er ikke så lett når minsten ikke roer seg. Nå har eldste fått yogurt istedenfor middag fordi jeg ikke orker ta opp kampen, dessuten vet jeg at hun fint går uten mat om hun ikke får det hun vil ha (med måte såklart). Men tenker jeg meg om så skjønner jeg jo at jeg helt sikkert ikke er alene om å ha slike dager TsAnonymous poster hash: 7e353...dca
AnonymBruker Skrevet 2. september 2013 #5 Skrevet 2. september 2013 Vel, jeg føler meg ikke som noen god mamma når jeg kjefter på eldste og blir irritert når minsten ikke roer seg. Heller ikke når jeg bruker tv'en for å få ro. Ville jo heller funnet på noe sammen, men det er ikke så lett når minsten ikke roer seg. Nå har eldste fått yogurt istedenfor middag fordi jeg ikke orker ta opp kampen, dessuten vet jeg at hun fint går uten mat om hun ikke får det hun vil ha (med måte såklart). Men tenker jeg meg om så skjønner jeg jo at jeg helt sikkert ikke er alene om å ha slike dager TsAnonymous poster hash: 7e353...dca Du er absolutt ikke alene. Klem Anonymous poster hash: 213e0...28e 2
Gjest pysepusen Skrevet 2. september 2013 #6 Skrevet 2. september 2013 Høres normalt ut spør du meg Eldste her er supersliten når han kommer hjem fra barnehagen så han får se litt film for å roe ned. Minste blir satt i bæresjalet mens jeg lager mat. Vips er det middag også er alle blide etterpå. Ellers så utsetter vi middagen til senere og spiser en brødskive når vi kommer hjem. 1
AnonymBruker Skrevet 2. september 2013 #7 Skrevet 2. september 2013 Er det heller det at du skulle ønske at barna dine spiste maten du serverte og at du skulle ønske dere kunne gjøre sunne aktiviteter sammen? Du høres ikke ut som en møkkamamma - du får ikke prate så stygt om deg selv Om du ønsker ta barna dine skal servere maten du lager, og at dere skal finne på ting sammen, må du være konsekvent. F.eks kan du si til eldstejenta at når hun har spist om maten sin, så skal dere tegne sammen og høre på musikk, eller lese et eventyr. Anonymous poster hash: 17974...70e
AnonymBruker Skrevet 2. september 2013 #8 Skrevet 2. september 2013 Du er ikke alene. Helt normalt her i huset. Klem Anonymous poster hash: 5e938...4a9
La Guapa Skrevet 2. september 2013 #9 Skrevet 2. september 2013 Tror ikke jeg kan starte en klissete mammainteriørblogg, jeg heller :D Ps: var så sliten etter jobb i dag at jeg og ungene lager oss ostesmørbrød til kvelds istedenfor middag. Far er på kontoret og knekker tall og vi ligger slengt i sofaen uten tiltak 3
Lemming Skrevet 2. september 2013 #10 Skrevet 2. september 2013 Når lille var liten fikk han eplejuice+TV etter barnehagen for å holde han i sjakk så jeg kunne lage middag. Følte meg noen ganger råtten som ikke kunne få gjort huslige ting som å lage middag engang, og med bare EN unge..... Tenkte på folka i tidligere tider som poppa ut 9 unger og gjorde ALT selv. Men skitt au, det gikk seg til! Verst når de er små! 1
Lemming Skrevet 2. september 2013 #11 Skrevet 2. september 2013 Tror ikke jeg kan starte en klissete mammainteriørblogg, jeg heller :D Ps: var så sliten etter jobb i dag at jeg og ungene lager oss ostesmørbrød til kvelds istedenfor middag. Far er på kontoret og knekker tall og vi ligger slengt i sofaen uten tiltak Haha, herregud, dette gjør jeg og! Driter i middag og lager ostesmørbrød! :D 4
ainna Skrevet 2. september 2013 #12 Skrevet 2. september 2013 Møkkamamma :-) den var fin :-) Jeg pleier å bli kjeftekjærring, det er også ganske ille. Du er ikke alene. Det handler veldig om våre egne krav til oss selv :-) 1
tingeling Skrevet 2. september 2013 #13 Skrevet 2. september 2013 Mitt eneste råd er å lage litt stor matpakke til barnehagebarnet slik at han/ hun har litt igjen til hjemturen, eller ha en boks rosiner i vesken. Det var redningen når vi var der du er nå. Og så kjøpte jeg tvillingvogn slik at begge kunne trilles. Ellers er trøsten at det blir bedre om kort tid 4
AnonymBruker Skrevet 2. september 2013 #14 Skrevet 2. september 2013 Tven funker godt for å få roet ned overstimulerte barn. Ingenting feil i det Her får 2 åringen slappe av med film når han kommer hjem fra barnehagen. Skjærer opp noe frisk frukt til han, så sitter han og koser seg til middagen er klar. Får han ikke slappe av etter barnehagen er veien til hyling og "anfall" kort... Anonymous poster hash: 3e2fa...992
AnonymBruker Skrevet 2. september 2013 #15 Skrevet 2. september 2013 Slike dager har vi alle, så da er vi i så fall møkkamammaer alle man. Hva med bæretøy til den som hyler i vogna og en skive i hånda til den andre? Litt TV på ettermiddagene er det verdt om alternativet er to barn og en mamma som gråter. Du har mange år igjen for å bedrive kos og aktiviteter på ettermiddagen. I dag holder det kanskje med en film sammen med mamma og baby i sofaen mens man spiser skive til middag. En trygg og god hjem er viktigere enn at alle hverdager skal være uten tevetitting og med fisk laget fra bunnen av. Anonymous poster hash: 45c89...05d
AnonymBruker Skrevet 3. september 2013 #16 Skrevet 3. september 2013 Takk for mange gode ord, det hjelper en stresset mamma Jegsyns fortsatt lunta mi er litt for kort og tv'en står for masse på, men det er jo en unntakstilstand med baby og toåring, og vi har det bare sånn når pappaen er på kveldsvakt. Tror jeg skal begynne å gi storesøster en skive foran tv'en når vi kommer hjem fra barnehagen så hun får slappet litt av og da kanskje får en litt bedre start på ettermiddagen. Å lage middag imens går ikke, da kommer hun bare tuslende ut på kjøkkenet Hun er uansett mer glad i skive enn middag, og kan finne på å begynne å sutre om at hun ikke vil ha middag på vei hjem fra barnehagen. Bæresele er flittig brukt her siden det varierer veldig om minsten vil ligge i vogna, men når det regner så må vi bruke vogna. Er det opplett sitter minsten i bæreselen og vi henter storesøster med sportsvogn. Har tvillingvogn også, men den er minsten enda mindre begeistret for igrunn. Skal ikke være lett Ts (Et lite parantes til kommentaren og tvfri dag og fiskemiddag: middagen i går var faktisk hjemmelaget fiskegrateng ) Anonymous poster hash: 7e353...dca
Gjest Arch Skrevet 3. september 2013 #17 Skrevet 3. september 2013 Her har storesøsken spist brødskive forran tv mens jeg tar dype knebøy med minsten i bæresele mange, mange ganger. Og det helt uten at jeg er en møkkamamma. Untakstilstander krever smarte løsninger, sånn er det bare. 1
Lemming Skrevet 3. september 2013 #18 Skrevet 3. september 2013 Denne møkkamammaen her er 3 uker på etterskudd for å la barnet feire bursdagen sin! Han hadde bursdag i sommer, og vi ble enige om å utsette feiringa til skolestart så kompisene kom hjem fra ferien, så ble jeg syk og orka ingenting, så det ble utsatt nok en gang, og så spurte foreldrene mine om jeg kunne hjelpe dem med en jobb på hytta - utsatt nok en gang, og slik har det gått slag i slag. Så nå har vi barnebursdag om noen dager, nesten e MND etter at poden hadde bursdag..... Sukk....
AnonymBruker Skrevet 3. september 2013 #19 Skrevet 3. september 2013 Er det heller det at du skulle ønske at barna dine spiste maten du serverte og at du skulle ønske dere kunne gjøre sunne aktiviteter sammen? Du høres ikke ut som en møkkamamma - du får ikke prate så stygt om deg selv Om du ønsker ta barna dine skal servere maten du lager, og at dere skal finne på ting sammen, må du være konsekvent. F.eks kan du si til eldstejenta at når hun har spist om maten sin, så skal dere tegne sammen og høre på musikk, eller lese et eventyr.Anonymous poster hash: 17974...70e Man bør ikke bruke slike forhandlinger for å få barn til å spise. Da lærer vi dem at mat er noe ekkelt man må få noe for å spise, og vi lærer dem at man må spise en viss mengde i stedet for å kjenne etter om man er mett. Jeg tror folk stresser for mye med å få i barna middag. De har ikke konsentrasjonsevne til et helt måltid, og spiser gjerne oftere enn voksne. En skive her, en gulrot der, mat i barnehagen - og vips, så er de ikke sultne til middag. Og det er ikke så farlig jeg tror ikke man tjener på å tvinge barna til å spise med metoder av typen "spis opp maten din, ellers" evnt "spis opp maten din, så skal vi...". Syns du høres ut som en helt normal og flink mor, TS Anonymous poster hash: 72e4b...ed9 2
AnonymBruker Skrevet 3. september 2013 #20 Skrevet 3. september 2013 Man bør ikke bruke slike forhandlinger for å få barn til å spise. Da lærer vi dem at mat er noe ekkelt man må få noe for å spise, og vi lærer dem at man må spise en viss mengde i stedet for å kjenne etter om man er mett. Jeg tror folk stresser for mye med å få i barna middag. De har ikke konsentrasjonsevne til et helt måltid, og spiser gjerne oftere enn voksne. En skive her, en gulrot der, mat i barnehagen - og vips, så er de ikke sultne til middag. Og det er ikke så farlig jeg tror ikke man tjener på å tvinge barna til å spise med metoder av typen "spis opp maten din, ellers" evnt "spis opp maten din, så skal vi...". Syns du høres ut som en helt normal og flink mor, TS Anonymous poster hash: 72e4b...ed9 Enig i dette. Det hadde ikke funket uansett, hun er litt for liten til å forhandle med. Dessuten kommer det å spise opp maten sin aldri til å bli en betingelse her i huset, det er lov å bli mett. Spesielt når de ikke tar på tallerkenen sin selv. Det jeg er litt fortvilet over er at hun nekter å smake engang. Når vi spiser sammen må hun sitte en stund med bordet uansett om hun spiser eller ikke, men tynn som hun er får hun noe annet litt senere. Ts Anonymous poster hash: 7e353...dca
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå